Ķīniešu luksuss: testējam "GWM Wey 05"
foto: Sandris Metuzāls
"GWM Wey 05".
Auto un tehnoloģijas

Ķīniešu luksuss: testējam "GWM Wey 05"

Sandris Metuzāls

Jauns.lv

Kurš teica, ka Ķīnā ražotam automobilim jābūt lētam? "GWM Wey 05" uzskatāmi pierāda, ka tā gluži nav, jo šis uzlādes hibrīds pretendē uz plauktiņu autosalona smalkajā galā.

Laikam jau jāsāk pierast pie tā, ka automobiļu tirgū parādīsies arvien jauni nosaukumi ar austrumniecisku piegaršu. Piemēram, tādi, kā šis te - "GWM Wey 05". Ar GWM jeb "Great Wall Motor" (latviski sakot - "Lielā Ķīnas mūra motori") jau dažus mēnešus esam pazīstami, pateicoties lētajam un glītajam elektromobilim "Ora 03", ko tikai pirmā pusgada laikā vien Latvijā pārdeva apmēram 100 eksemlārus. Tagad Latvijā pieejamo GWM modeļu klāstu papildina "Wey 05", ko varētu dēvēt par "Ora" pretstatu.

foto: Sandris Metuzāls
"GWM Wey 05".
"GWM Wey 05".

Sāksim kaut vai ar cenu. "Ora" patlaban maksā apmēram 27 000 eiro, kamēr "Wey" gandrīz 60 000 eiro, bet "Luxury" versijā pat nepilnus 65 000. Tas ir uzlādes hibrīds, kurš tikai ar akumulatoru vien var nobraukt mazliet virs 100 kilometriem. Ja ticam specifikācijai, tad pat līdz 146 kilometriem, taču šos solījumus vajadzētu uztvert ar zināmu piesardzību. Šis ir izmēros gana liels pilnpiedziņas automobilis - gabarītu ziņā varētu būt diezgan līdzīgs "BMW X5". Un "ķīnietis" arī nemaz neslēpj, ka tēmē uz to pašu nišu, kurā mājo BMW, jo automobiļa apdare burtiski kliedz - es esmu "premium" klases vāģis!

foto: Sandris Metuzāls
"GWM Wey 05".
"GWM Wey 05".

Redzes pārbaude ekrānā

Te mums ir gan ērti mākslīgās ādas sēdekļi, gan smalka "Infinity" audiosistēma, gan glīti apdarināts priekšējais panelis, gan stikla jumts ar lūku. Viduskonsolē, līdzīgi kā "Audi", ir veseli divi displeji: viens domāts multimediju sistēmas vadībai un automašīnas regulējumiem, bet otrs atbild par klimatkontroli. Redzamākā atšķirība gan ir tā, ka ekrāniem ir balts fons, kas liekas mazliet neierasti, taču, ja ir vēlēšanās, var nomainīt arī uz tumšu. šoferim acu priekšā instrumentu panelī izvietots mazāks displejs, kas gan sākumā liekas drusciņ kaitinošs, ja informācija tajā parādās ļoti maziem simboliņiem, burtiņiem un cipariņiem - atgādina redzes pārbaudi autovadītāju medicīniskajā komisijā. Savukārt lielais displejs tevi apdullina ar informācijas un iespēju pārbagātību - pieejami astoņi braukšanas režīmi, dažādi drošības asistenti, gaismu iestatījumi un tā tālāk. Turklāt viss izvēlnes izkārtojums ir, kā lai to labāk pasaka... varbūt aziātisks? Katrā ziņā atšķiras no tā, ar ko esmu pieradis sastapties Eiropā ražotās mašīnās. Droši vien ar laiku var pierast, taču sākumā ir, par ko padomāt un ko pameklēt. Eiropieša prātam mazliet neierasti. Piemēram, iespēju atslēgt brīdinājuma pīkstēšanu par ātruma pārsniegšanu es tā arī nemācēju atrast. Ja runājam par ārējo dizainu, tad tā nu ir gaumes lieta. Milzīga un spoža radiatora reste, ne tik kliedzoša aizmugures daļa - kādam patiks, kādam droši vien nē.

foto: Sandris Metuzāls
"GWM Wey 05".
"GWM Wey 05".

Mīksti un maigi

Labi, lai paliek ekrāni un podziņas (pēdējo, starp citu, te vispār nav), labāk paraudzīsim, kā "Wey" uzvedas uz ceļa. Kā jau solīts, jaudas te mums ir pārpārēm - teju vai 500 zirgspēki. Taču braukšanas sajūta nav diez ko  sportiska, jo auto gabarīti un svars tomēr liek sevi manīt. Turklāt auto gaita ir izteikti mīksta - manuprāt, pat pārāk mīksta, lai neteiktu "ļumīga". Neko daudz te nemaina arī sporta režīma izvēle - mašīna tik un tā maigi šūpojas, kas nav slikti uz bedraina ceļa, tomēr uz šosejas prasītos cietāka piekare. Pa dubļainu zemes ceļu auto iet droši, tomēr mīkstā piekare pagriezienos rada nestabilu iespaidu.

Tas gan laikam arī vienīgais pārmetums, ko varētu veltīt šai mašīnai. Saskaroties ar kaut ko jaunu un nezināmu - šajā gadījumā Ķīnas automašīnu - gribas atrast, kur piekasīties, taču, ja vēlos būt objektīvs, tad vismaz testa braucienā nekādas īpašas "utis", ja neskaita jau minēto mīksto piekari un kaitinošo displeja izvēli, īsti atrast neizdevās.

foto: Sandris Metuzāls
"GWM Wey 05".
"GWM Wey 05".

Būtībā te ir viss, kam jābūt mūsdienīgā automašīnā, tomēr piesardzības sajūta nepamet - bet kā tas vāģis uzvedīsies pēc gada vai diviem; kādas problēmas varbūt parādīsies? Ja ar Eiropas un Dienvidkorejas mašīnām tu apmēram zini, kas tevi gaida, tad "ķīnieši" pagaidām mūspusē ir melnie zirdziņi, kuriem sevi vēl jāpierāda. Bet pierādīšanai vajadzīgs laiks. Diezgan droši var teikt, ka ātrāk sevi pierādīs "lētā gala" ķīniešu mašīnas, nekā "Wey" līmeņa padārgi automobiļi, jo konservatīvais latvietis savā prātā nospriedīs - ko es te eksperimentēšu ar "ķīnieti", labāk ņemšu jau zināmo "Volvo" (kas gan patiesībā arī tagad jau ir "ķīnietis", tikai "zviedra" uzvalkā) vai ko tamlīdzīgu! Tač gan jau pa kādam jaunus iespaidus meklējošam pircējam atradīsies arī "Wey 05".

foto: Sandris Metuzāls
"GWM Wey 05".
"GWM Wey 05".

FAKTI

GWM Wey 05

Dzinējs: 2 l. benzīna turbomotors plus divi elektromotori

Jauda / griezes moments: 476 zs / 847 Nm

Paātrinājums no 0 līdz 100 km/h: 5 sek.

Akumulators: 39 kWh

Distance tikai ar elektrību: līdz 146 km

Cena: no 60 000 EUR