Itāļu zibens - testējam "Maserati Grecale Folgore"
foto: Sandris Metuzāls
"Maserati Grecale Folgore".
Auto un tehnoloģijas

Itāļu zibens - testējam "Maserati Grecale Folgore"

Sandris Metuzāls

Jauns.lv

Šis ir auto tiem, kam gribas kaut ko izteikti sportisku un tādu, kā citiem nav. "Maserati Grecale Folgore" - superžigls elektriskais krosovers no Itālijas.

Kad prātoju, kam šis auto varētu būt domāts, diezgan ātri iztēle uzzīmēja šādu tēlu - naudīgs cilvēks, kuram visi draugi brauc ar "Porsche" un viņam pašam arī gribētos kaut ko līdzīgu, taču mazliet atšķirīgu. "Maserati Grecale Folgore" tad šādā gadījumā varētu būt viena no reālākajām alternatīvām, kas piedāvā tādas pašas sajūtas kā "Porsche", taču nav "Porsche". Braucot ar "Grecale Folgore", emociju būs pārpārēm - to var diezgan droši garantēt. Un kā gan citādi, ja "Folgore" tulkojumā no itāļu valodas nozīmē "zibens"...

Ātrs. Ļoti ātrs

Patiesībā jau ar nosaukuma atšifrējumu viss ir pateikts - kā jau "Maserati" pieklājas, šis ir ļoti sportisks auto. Jaunums ir tikai tas, ka "Folgore", atšķirībā no parastā "Grecale", ir elektromobilis. Saliekot kopā jēdzienus "sportisks" un "elektromobilis", iegūstam ārkārtīgi dinamisku vāģi, kas līdz 100 kilometriem stundā spēj ieskrieties nieka četrās sekundēs. Tiesa, izpaliek sportiskiem auto tik ierastā motora rēkoņa - te kaut kāds troksnis gan ir, taču to sagādā audiosistēma, nevis motors. Tieši tāpat mirklī, kad iedarbini mašīnu, uz brīdi atskan dobja motota ierūkšanās, taču arī tas ir tikai audioefekts. Taču labi, ka tāds ir, jo citādi bieži vien elektromobiļiem īsti pat nevar saprast - esi to vāģi iedarbinājis vai nē. Iedarināšanai, starp citu, paredzēta poga uz stūres; otra tāda pat poga ir atbildīga par braukšanas režīma izvēli.

foto: Sandris Metuzāls
"Maserati Grecale Folgore".
"Maserati Grecale Folgore".

Lai arī motora rūkoņas nav, dinamikas mums te ir pārpārēm un bez tiesībām ar šo auto palikt ir vieglāk par vieglu. Piespiedi gāzes pedāli un paskat - jau 140 km/h! Te jābūt uzmanīgam, jo ātrumu patiešām nejūt. Ja gribas vēl mazliet vairāk dinamikas, var izvēlēties sporta režīmu. Vadīt auto ir ļoti viegli, arī par stabilitāti uztraukties nav nekāda pamata - galu galā, šis taču ir auto ar pretenzijām uz sporta vāģi.

Bez komforta, sporta un ekonomiskā režīma tiek piedāvāts arī "off-road" režīms, taču, godīgi sakot, to izmēģināt gan neradās ne mazākā vēlēšanās. Visa mašīnas konstrukcija kliegtin kliedz - es esmu domāta braukšanai pa asfaltu! Nedzen mani mežā un dubļos! Nedari tā! Ar tik smalku auto, kas turklāt aprīkots ar zemprofila riepām uz milzīgiem diskiem, pat uz grants ceļa ir bail izbraukt, kur nu vēl pamēģināt kaut ko, kas pat attāli atgādinātu "off-road". Var jau būt, ka "Folgore" tiktu galā arī ar smilšainām kāpām, taču to lai labāk mēģinā kāds, kurš šo auto jau ir nopircis... Mēs labāk pa asfaltu.

Durvis bez roktura

Mums testam tika auto melnā krāsā, kas savā ziņā kalpo kā maskēšanās krāsojums - lai arī krāsa ir ar perlamutra efektu, tomēr auto izskatās diezgan neuzkrītoši. Pa gabalu pat nepateiksi, ka šis ir dārgs luksusa auto. Cita lieta, ja izvēlēsies koši zilu krāsojumu - to gan visi pamanīs jau pa gabalu.

foto: Publicitātes foto
"Maserati Grecale Folgore".
"Maserati Grecale Folgore".

Iekšējā apdare, kā jau tādas cenu kategorijas mašīnai pieklājas, ir augstā līmenī. Īpašā "ekstra" – priekšējo paneli rotā pulkstenis. Lai arī ne pilnībā analogais, bet gan digitālais, kas izskatās pēc analogā, tomēr stilīgi tik un tā. Interesanti, ka daži interjera elementi sasaucas ar elektrisko "FIAT 500", piemēram, ātrumu pārslēga vietā ir četras pogas priekšējā panelī - P,R,N,D. Ja godīgi, tad tik sportiskam auto tomēr piestāvētu kārtīga ātrumu pārslēga svira, lai arī labi zinām, ka patiesībā visu tāpat dara elektronika. Taču sajūta būtu tāda... pamatīgāka. Vēl viens pārsteigums - ierasto durvju rokturu vietā iekšpusē ir poga, kas jānospiež, lai durvis atvērtos. Cilvēki, kuri šo joku nezina, ir diezgan pārsteigti, kad čamdās gar durvīm, bet nevar atrast rokturi.

Savukārt atsevišķs displejs klimatkontroles regulēšanai ir gluži kā no "Audi" paņemts. Bet tas nav pārmetums, jo šis risinājums ir patiešām labs - lai arī skārienjutīgais ekrāns, tomēr visi regulējumi ir viegli pieejami pat braucot un nav jābaidās, ka, ķimerējoties ekrānā, ieriposi grāvī. Augstāk ir vēl viens displejs multimediju sistēmas vadībai un automašīnas iestatījumiem - pie tā gan ir jāpierod, jo sākumā nākas diezgan ilgi bakstīties, kamēr atrodi vajadzīgo. Toties uzslava par audiosistēmu, kas ir fantastiska! Te var pat vienkārši sēdēt mašīnā un klausīties mūziku.

foto: Publicitātes foto
"Maserati Grecale Folgore".
"Maserati Grecale Folgore".

Vadītāja acu priekšā izvietotas instrumentu panelis ir patīkami lakonisks un vienkāršs.  Tikpat patīkama vienkāršība ir noskaņas apgaismojuma ziņā, ar ko citi ražotāji reizēm mēdz pārspīlēt, sarīkojot teju vai diskotēku. "Maserati" ir izvēlējušies neuzkrītošu un ļoti patīkamu fona apgaismojumu. Sēdekļi diezgan sportiski, kas nozīmē - miesās brangākiem cilvēkiem varētu likties pašauri. Elektromobilim netipiski, taču aizmugurē vietas nav aplam daudz - it kā jau pietiek, taču ir redzēti šajā ziņā ietilpīgāki elektriskie automobiļi. Kaut gan te vēlreiz jāatkārto - šis ir sportisks auto, nevis pasažieru autobuss.

Cik tālu?

Jautājums, kas interesē visus - cik tad tālu ar vienu uzlādi "Folgore" var nobraukt? Saņēmu auto ar pilnībā uzlādētu akumulatoru un displejs vēstīja, ka varu nobraukt 470 kilometrus. Nav slikti, ja ņemam vērā, ka tā bija silta diena un kondicionētājs arī prasīja daļu enerģijas. Taču ir viens "bet" - ja pārslēgsies uz sporta režīmu un sadomāsi vālēt ar 130 km/h, tad distance būtiski saruks. Līdzīgi kā ar iekšdedzes auto, kas arī uz autobāņa ar 130 km/h degvielu ēd uz nebēdu. Tātad tas, cik tālu aizbrauksi ar vienu uzlādi, lielā mērā atkarīgs no tava braukšanas stila.

foto: Sandris Metuzāls
"Maserati Grecale Folgore".
"Maserati Grecale Folgore".

FAKTI

Maserati Grecale Folgore

Dzinējs: elektriskais

Jauda / griezes moments: 550 zs/ 820 Nm

Paātrinājums no 0 līdz 100 km/h: 4,1 sek.

Nobraukums ar vienu uzlādi: 470 km

Piedziņa: pilnpiedziņa

Cena: 134 000 EUR

PATIKA

  • dinamika;
  • audiosistēma.

NEPATIKA

  • durvju atvēršana ar pogu;
  • ātrumu pārslēga sviras trūkums.