foto: Sandris Metuzāls
Tas vairs nav tautas vāģis - testējam "Volkswagen Touareg"
"Volkswagen Touareg".
Bizness un ekonomika
2024. gada 23. aprīlis, 07:21

Tas vairs nav tautas vāģis - testējam "Volkswagen Touareg"

Sandris Metuzāls

Jauns.lv

Kad 2002. gadā "Volkswagen", sekojot modei, laida klajā savu krosoveru, ko nodēvēja par "Touareg", tiem laikiem tā bija padārga mašīna, tomēr jūtami lētāka nekā "Mercedes" vai "BMW" analogi. Tagad "Volkswagen" ambīcijas ir augušas un jaunais "Touareg" jau ir iekārtojies tajā pat plauktā, kur atrodas šī paša koncerna ietvaros ražotie brālēni, kuriem radiatora resti rotā četras "Audi" zvaigznes.

Izmērs ir svarīgs

Automašīna ir ieturēta klasiskajā "Volkswagen" dizaina stilistikā. Atturīgas formas, vienkāršība un funkcionalitāte - tie varētu būt "Touareg" dizaina pamatbalsti. Kaut gan vizuāli auto it kā neliekas īpaši liels, taču brīdī, kad tam ielas malā jāatrod stāvvieta, izrādās, ka kurā katrā spraugā gabarītu dēļ to tomēr nenoparkosi. To, ka auto nav no mazajiem, vēl labāk var saprast iekšpusē, kur vietas pārpārēm ir arī aizmugurē sēdošajiem, arī bagāžnieks ir ietilpīgs. Ja runājam par bagāžnieku, nevar nepaslavēt dizainerus par to, ka bagāžas nodalījuma vāks tagad ir izrotāts ar VW logotipu, kas tumsā tiek sarkani izgaismots. Visi jau pa gabalu var redzēt, ka te, lūk, brauc "Volkswagen"! Foršs risinājums, ko izmanto arvien vairāk ražotāji - nemaksā īpaši dārgi, taču piešķir mašīnai mazliet elitāru izskatu.

Iekāpjot iekšā, nonāc komforta valstībā. Bez jokiem - sēdekļi te ir ļoti ērti, salona apdare no ļoti kvalitatīviem materiāliem. Viduskonsolē novietotais displejs ir glīti iebūvēts priekšējā panelī, nevis vienkārši uzkabināts - it kā jau sīkums, bet tomēr patīkami. Pamatīga ātrumu pārslēga svira - gluži kā vecajos, labajos laikos. Instrumentu panelī viss ir viegli uztverams un saprotams, nav nekādu lieku gaismas efektu un māksliniecisku izpausmju, kas novērstu uzmanību. Klimatkontroles fiziskās pogas gan ir amputētas, visu vadību uzticot skārienjutīgajam displejam. Bakstīšanās tajā, pieregulējot temperatūru, nav pavisam neērta, taču arī par ļoti parocīgu to grūti nosaukt, jo jāpiešaujas pie pirksta slidināšanas pa skalu. Labi vismaz, ka fiziskas pogas ir palikušas braukšanas režīma izvēlei un audiosistēmas skaļuma regulēšanai, paldies par to pašu.

foto: Publicitātes foto
"Volkswagen Touareg".

Dīzeļa vilinājums

Mūsu testa "Touareg" ir no izmirstošās dīzeļu sugas. Trīs litru dīzeļmotors - par tādu droši vien Eiropā drīz vien liks cietumā. Taču pagaidām vēl var izmantot iespēju izbaudīt tā piedāvāto dinamiku. Iespiežam gāzes pedāli grīdā - un ar dobju rūcienu auto traucas uz priekšu. 7,7 sekundes līdz 100 km/h - tā apgalvots specifikācijā. Nav pamata neticēt, jo tādu izmēru automobilim "Touareg" ir visnotaļ žiperīgs un dinamisks.

Par bezceļu braukšanu ar "Touareg" gan man ir dalītas jūtas. No vienas puses, ražotājs ir darījis visu, lai šis auto tiešām varētu braukt nost no asfalta un doties uz mežu nelielā dubļu safari. Te mums ir gan bezceļa braukšanas režīms, gan arī iespēja mašīnu ar pneimopiekares palīdzību pacelt mazliet augstāk. Kā kārtīgam apvidus auto  piedienas, te ir arī priekšējā kamera, kas ļauj saprast, vai nebrauc virsū celmam, ko no šofera vietas neredzi, un kāda aina atrodas aiz uzkalna nogāzes. Tomēr iebraucot mežā, sajūta ir kā Sarkangalvītei, kas ir kaut kur pusceļā uz vecmāmiņas māju - it kā jau viss ir kārtībā, taču iekšā sēž kaut kāds nemiers. Tik smalkā auto ir bail kaut ko noskrāpēt un salauzt, turklāt, braucot pa koku saknēm, kas stiepjas pāri stigai, kaut kas balstiekārtā tā kā sāk čīkstēt. Diskomforta sajūtai savu artavu piemet arī ļoti izteikti šosejas braukšanai domātās riepas, kas mežā īsti neiederas. Uzliekot lauku ceļiem piemērotākus "apavus", varbūt sajūtas būtu pavisam citas, taču šoreiz jau pēc neliela līkuma pa mežu es ar atvieglojuma sajūtu atgriezos uz "VIA Baltica".

foto: Publicitātes foto
"Volkswagen Touareg".

Jā, tur "Touareg" ir savā stihijā! Ieslēdzam sporta režīmu un auto raujas uz priekšu tā, ka prieks skatīties. Ja runājam par degvielas patēriņu, tas ir ap 8-9 litriem. Zaļi domājošajiem ir pieejams arī "Touareg" hibrīds, kas būs vēl par apmēram 50 zirgspēkiem jaudīgāks, taču arī maksās dārgāk - stabili virs 100 000 eiro.

"Ekstras" un cenas

Ja jau auto pretendē uz "premium" nišu, tad ir pamats cerēt, ka tajā būs pieejamas visas iespējamās "ekstras". Un tā arī ir: te ir gan sēdekļi ar atmiņas funkciju, gan automātiski nolokāms piekabes āķis, gan izcila audiosistēma, gan masāžas funkcija vadītāja sēdeklim, gan virkne visvisādu drošības palīgsistēmu, ieskaitot sensorus, kas reaģē uz kustību aiz stūra, ko vadītājs nespēj saskatīt. Kā papildaprīkojumu "Volkswagen" piedāvā arī nakts redzamības sistēmu, kas Latvijas drūmajos rudeņos, kad pa ceļmalām staigā tumšās drēbēs tērpti gājēji un apkārt klīst aļņi un stirnas, ir zelta vērtē. Tas, ka jau pa gabalu vari pamanīt gaišu figūru uz ceļa vai tā malā un tātad laicīgi reaģēt, ir ļoti vērtīga lieta.

foto: Sandris Metuzāls
"Volkswagen Touareg".

Kā jau teikts, "Touareg" nav lēta automašīna - pat pašā lētākajā versijā ar 230 zirgspēku dzinēju tā maksā no 77 000 eiro uz augšu. Mēs testējām mašīnu, kurai bija viena no vispilnīgākajām komplektācijām, un tai jau cena iekāpa sešciparu skaitlī - 102 000 eiro. "Mercedes" vai "BMW" tas būtu saprotami, taču šis tomēr ir "Volkswagen", ko esam pieraduši uztvert kā vidēja līmeņa automobili. Taču laikam jau būs jāsāk no šādas domāšanas atradināties, jo vismaz gadījumā ar "Touareg" "Volkswagen" skaidri liek manīt, ka mērķē uz "premium" nišu. Atliek vien tāds "sīkums" kā potenciālos pircējus pārliecināt "BMW X5" vietā izvēlēties "Touareg"...

"Volkswagen" ir izdevies panākt īpatnēju efektu - uzbūvēt dārgu automašīnu, kas no ārpuses neizskatās dārga. Pat nezinu, pluss tas ir vai mīnuss - tas laikam atkarīgs no katra konkrētā cilvēka domu gājiena. Vieniem patiks tas, ka mašīna neduras acīs, bet citiem radīsies jautājums - ja es esmu samaksājis lielu naudu, tad kāpēc to pa gabalu neredz?

foto: Publicitātes foto
"Volkswagen Touareg".

FAKTI

Volkswagen Touareg

Dzinējs: 3 litru sešcilindru dīzelis

Piedziņa: pilnpiedziņa

Jauda / griezes moments: 286 zs / 600 Nm

Paātrinājums no 0 līdz 100 km/h: 7,7 sek.

Cena: 102 000 EUR

foto: Sandris Metuzāls
"Volkswagen Touareg".

PATIKA

  • gaitas dinamika;
  • komfortablie sēdekļi.

NEPATIKA

  • klimatkontroles vadība;
  • cena.
foto: Publicitātes foto
"Volkswagen Touareg".