Mazs un dzeltens: testējam jauno "Volkswagen T-Cross"
Rudeni prasās atsvaidzināt ar dzīvespriecīgām krāsām. Un šajā ziņā "Volkswagen T-Cross" atjaunotā versija būs pašā laikā, jo dzeltējošo lapu vidū dzeltenais auto ierakstās ideāli. Taču tā nav šīs mašīnas vienīgā labā īpašība.
"T-Cross" ir mazākais no "Volkswagen" krosoveriem, tādēļ uzreiz jābrīdina, ka lielām ģimenēm un būdīgiem tēvaiņiem tas diez vai būs piemērots. Taču visām pārējām ļaužu kategorijām gan varētu derēt. Īpaši jau pilsētniekiem, kam vajag ekonomisku un viegli noparkojamu automobili. Turklāt, kā izrādās, arī uz šosejas tas jūtas pārliecinoši un stabili.
Stilīgs no priekšas un pakaļas
Sāksim ar izskatu. Šis nav pavisam jauns modelis, bet gan tā dēvētais feislifts, tādēļ revolucionāras pārmaiņas gaidīt būtu velti. Tomēr šādi tādi vizuāli uzlabojumi ir. No sava priekšteča "T-Cross" atjaunotā versija atšķiras ar dažiem dizainiskiem uzlabojumiem lukturos un radiatora restē, kas automašīnu padara tādu kā jestrāku un izskata ziņā maķenīt agresīvāku. Arī dzeltenais krāsojums nāk par labu. Parasti jau nav iespējams, atrodoties uz ceļa, redzēt sevi no malas, taču šoreiz bija tā, ka braucot pa Valmieras šoseju, minūtes desmit sanāca braukt aiz tieši tādas pašas mašīnas kā mans testa auto. Bet pēc tam apdzinu savu dvīni un kādu brīdi braucu pa priekšu, lai varētu to kārtīgi aplūkot atpakaļskata spogulī. Un, ziniet - man patika, tas ko es redzēju! Gan no priekšas, gan no aizmugures "T-Cross" ir tiešām stilīgs. Arī no sāniem nav nekādas lielas vainas: krosovers kā krosovers, tikai maziņš.
Ja jau no malas tas liekas mazs, tad nav nekāda pamata domāt, ka iekšā būs liels. Nav arī. Priekšā vietas ir pietiekami, taču aizmugurē diviem ražena auguma cilvēkiem varētu būt pašauri. Bērniem gan būs pašā laikā. Arī bagāžnieks nav XL izmēra, taču pirkumus no pārtikas veikala atvest varēs un arī pāris čemodāniem vietas pietiks.
Instrumentu panelis ir diezgan klasisks, cik nu tas digitālajā laikmetā vispār iespējams. Un tas ir labi, jo vienkāršai mašīnai, kāda ir "T-Roc", kaut kādas pārmērības nepiestāvētu. Viduskonsolē, kā jau ierasts, ir multimediju displejs, bet mazliet zemāk izvietota klimatkontroles vadība. Te gan prasītos vairāk vienkāršības, jo "Volkswagen" dizaineri ietiepīgi cenšas mums uztiept skārienjutīgas strīpiņas, kuras glāstot varam paregulēt temperatūru. Nav jau tā, ka pavisam neērti, jo strīpiņas atsaucas arī uz spaidīšanu, taču, godīgi sakot, vecās labās grozāmās pogas bija par kārtu parocīgākas. Bet nu tā laikam izskatās nodevas progresam, neko darīt.
Iekšējā apdarē nekādu īpašu "ekstru" nav - audums un kvalitatīva plastmasa. Īsi sakot, viss ir tā, kā esam pieraduši redzēt "Volkswagen" automašīnās - it kā jau nekā īpaša, taču arī piesieties nav kur.
Žiperīgs skrējējs
"T-Roc" lielākais trumpis tomēr ir gaita. Kaut gan lētākajā versijā ir pieejams modelis ar viena litra benzīna dzinēju, kas, atkarībā no komplektācijas, maksā no 25 līdz 30 000 eiro, es tomēr izvēlētos 1,5 litru motoru, kāds bija mūsu testa auto. Jo ir tomēr starpība - 115 vai 150 zirgspēku. Jā, lai vienkārši brauktu, pilnīgi pietiek arī ar tiem 115 "zirgiem". Taču "liekie" 35 zirgspēki šo mazo mašīnu padara negaidīti žiperīgu. Auto ir viegls, tādēļ 150 zirgspēku četru cilindru motors tam piešķir zināmu sportiskumu. Nebūs jau, protams, "Ferrari", taču smaidu un patīkamas emocijas tomēr iespēja izjust paātrinājumu dod gan. Vismaz man patika.
Jaunai ģimenei, kurai pagaidām bērni vēl mazi, šis varētu būt ideāls auto. Ideāls braucieniem pa pilsētu, jo auto ir kompakts, ar to viegli noparkoties, paaugstinatais klīrenss ļauj neuztraukties par ielu apmalēm un tamlīdzīgiem nelieliem šķēršļiem vai nelīdzenumiem. Un arī lauku apstākļos mazais auto kaunā nekritīs - pilnpiedziņas tam gan nav, taču jau pieminētais paaugstinātais klīrenss ļaus droši braukt gan pa zemes ceļiem, gan izmest kādu līkumu pa meža celiņiem.
Atklāts paliek jautājums, vai par šāda izmēra automašīnu maksimālajā komplektācijā ir vērts maksāt vairāk nekā 30 000 eiro. Varam salīdzināt ar radniecīgo "Škoda Karoq", kas ar tādu pašu 1,5 litru dzinēju varbūt tikai maķenīt trūcīgākā komplektācijā maksās apmēram tikpat, taču būs lielāks un ietilpīgāks. Protams, nav jau obligāti jāizvēlas nosacīti "biezā" "R-Line" komplektācija un tad varēs "palīst" zem 30 000 eiro robežas, taču izpaliks jestrā braukšana... Vārdu sakot, te nu katram pašam jāizdomā, kas ir svarīgāk - praktiska un ekonomiska pieeja, vai arī mazliet prieka un emociju.
FAKTI
Volkswagen T-Cross R-Line
Dzinējs: četru cilindru 1,5 TSI
Jauda / griezes moments: 150 zs / 250 Nm
Degvielas patēriņš: ap 6 l / 100 km
Cena: 33 000 EUR