Ērts un praktisks: testējam "Volkswagen Tiguan"
"Volkswagen Tiguan" ir viena no tām automašīnām, ko uz ielas tā īsti pat nepamani. Tā nekrīt acīs, taču gan cenas, gan spēju ziņā pilnīgi apmierina lielu daļu Latvijas autobraucēju. Jaunais "Tiguan" varbūt arī nav kļuvis vizuāli īpaši pamanāmāks, toties mūsdienīgāks gan noteikti ir.
Pirmajā acu uzmetienā liekas, ka auto dizains, salīdzinājumā ar iepriekšējo modeli, nav īpaši mainījies. Tuvāk ieskatoties, tomēr saproti, ka izmaiņas ir gan: skatoties no sāniem, jaunais "Tiguan" liekas tāds kā "pufīgāks" par priekšteci, mainījusies arī radiatora reste un priekšpuses apdare. Savu lomu, protams, te spēlē arī lielie un tumšie riteņu diski. Arī aizmugure tagad ir stilīgāka, pateicoties sarkano diožu virknei pāri visam bagāžniekam. Īpaši labi vizuālās pārmaiņas var novērtēt, noparkojoties stāvvietā blakus kādam iepriekšējās paaudzes "Tiguan", ko nav grūti izdarīt - pirms nebiju paņēmis šo auto testēšanai, kaut kā pat nebiju ievērojis, cik daudz šī modeļa mašīnu braukā pa Latvijas ceļiem.
Mājīga atmosfēra
Uzlabojumi un atjauninājumi ir arī iekšpusē. Testam mums bija iedota "R-Line" komplektācijas mašīna ar ļoti labu aprīkojuma līmeni, kur salona komplektācija ir teju vai karaliska - ar mākslīgās ādas apdari, ērtiem sēdekļiem un projekcijas displeju piedevām. Ļoti simpātisks liekas "Volkswagen" jaunajos modeļos izmantotais dizaina risinājums ar izgaismotajiem paneļiem durvīs un priekšējā panelī pasažiera pusē - tas tumsā rada intīmu un mājīgu noskaņu, kas turklāt ilgākā laika posmā nesāk krist uz nerviem. Gan krāsas, ko var mainīt, gan paneļu dizains kopumā ir tāds, ko var apzīmēt ar vārdu "gaumīgs". Tas ir būtiski, jo reizēm auto ražotāji ar šīm gaismas spēlēm mēdz pārlieku aizrauties, radot pretēju efektu - ja gaismiņu ir par daudz, tās pēc kāda laika gribas vienkārši izslēgt. Te šāda vēlme nerodas.
Bz liekiem pārspīlējumiem un cikucakām ir arī instrumentu panelis - viss vienkārši, pārskatāmi un saprotami. Viduskonsolē ir liels skārienjutīgs ekrāns, ar kura palīdzību varam regulēt auto iestatījumus, multimediju sistēmu un arī klimatkontroli. Te "Volkswagen" inženieri laikam ir sadzirdējuši manu mūžīgo sūrošanos par to, cik neērti ir braukšanas laikā regulēt klimatkontroles iesatstījumus displejā, tādēļ piedāvā kompromisu. Godīgi sakot, tas gan iznācis mazliet samocīts: klimatkontroli vari regulēt gan displejā, gan arī ar priekšējā panelī iestrādātām neuzkrītošām skārienjutīgām glāstāmām podziņām. Salīdzinājumām ar pirmajiem "Volkswagen" modeļiem, kuros tika izmantots šāds risinājums, tagad šīs podziņas tiešām ir kļuvušas vieglāk nospiežamas vai pabīdāmas, jo agrāk vajadzēja pacensties, lai iemanītos tās glāstīt tā, lai iegūtu vēlamo rezultātu. Toties uzslava par audiosistēmas skaļuma regulēšanu: arī te ir saglabāta glāstāmā josla priekšējā panelī, taču to dublē arī pamatīga grozāma poga tajā vietā, kur agrāk atradās ātruma pārslēgs (tagad tas pārcēlies pie stūres), ar kuru var arī mainīt braukšanas režīmu.
Praktiskas lietas
Vēl "Volkswagen" ļaudis ir pelnījuši uzslavu par to, ka padomājuši par vairākām sīkām, taču parktiskām lietām. Piemēram, pie griestiem ir nodalījums saulesbrilēm, bet priekšā zem viduskonsoles atsevišķs un ļoti ērts nodalījums telefonu uzlādei: ieliec telefonu tam paredzētajā ligzdiņā jeb atvilknītē (tādas te ir divas) un aizver vāciņu, kas vienlaikus ir augšējā nodalījuma pamats. Telefons stabili tiek nofiksēts, nekratās un neslidinās pa nodalījumu. Šo risinājumu ieteiktu pārņemt arī citiem ražotājiem.
Taču pietiks jūsmot par auto iekšpusi, laiks ieslēgt aizdedzi un izmest kādu līkumu. Uzreiz jābrīdina, ka šis nav tas auto, pie kura stūres izdosies izbaudīt vētrainas emocijas. Te nebūs satriecoša paātrinājuma, nebūs nervus kutinošas motora rēkoņas un tamlīdzīgu prieciņu. "Tiguan" ir automobilis, kas domāts vienkāršai un drošai braukšanai no viena punkta uz otru. Taču par gaudenu to noteikti nevar saukt, jo 1,5 litru benzīna motors komplektā ar nelielu "mild hybrid" elektromotoru vajadzības gadījumā noorganizē diezgan pieklājīgu paātrinājumu, ļaujot apdzīšanu veikt bez piepūles un uztraukumiem. Ar sportisku BMW startā no luksofora mēroties šādā mašīnā būs bezjēdzīgi, taču vai mums to vispār vajag, ja blakus ir sieva, aizmugurē sēž bērni, bet bagāžniekā ir kaste alus, piknika grozs un labradors? Jo apmēram tādas kompānijas vajadzībām tad arī "Tiguan" ir domāts.
Degvielas patēriņš mana testa laikā bija ap septiņiem litriem uz 100 kilometriem, taču pieņemu, ka braucot prātīgāk un ekonomiskāk, to var samazināt līdz sešiem litriem vai pat vēl zemāk. Uz šosejas turas stabili, arī bedrainos lauku ceļos nekrīt kaunā. Pilnpiedziņas tam gan nav, taču, dodoties izbraucienā ar ģimeni, tā arī īpaši nav nepieciešama.
Kopumā jāteic, ka "Volkswagen" atkal ir līmenī - "Tiguan" zvaigznes no debesīm negrābj, taču ir ļoti praktisks un ērts auto par pieņemamu cenu. Pieņemu, ka Latvijā diez vai daudzi izvēlēsies maksimālo komplektāciju par teju 50 000 eiro, taču ir arī mazliet zemāki aprīkojuma līmeņi, kas ļauj 30 - 40 000 eiro robežās nokomplektēt ļoti labu braucamo ģimenes vajadzībām.
FAKTI
Volkswagen Tiguan R-Line
Dzinējs: 1,5 litru benzīna "mild hybrid" motors
Piedziņa: priekšējā
Jauda / griezes moments: 150 zs / 250 Nm
Paātrinājums no 0 līdz 100 km/h: 9,1 sek.
Degvielas patēriņš uz 100 km: 6-7 litri
Cena: 49 000 EUR
PATIKA
- mājīgā iekšienes atmosfēra;
- nodalījums telefonam.
NEPATIKA
- glāstāmā josla klimata kontrolei.