Abonē 2025. gadam ar atlaidēm līdz 57% un saņem garantētas dāvanas 55€ vērtībā!

Abonēt žurnālu
Franču ceļavējš: testējam "Renault Rafale"
foto: Publicitātes foto
"Renault Rafale".
Auto un tehnoloģijas

Franču ceļavējš: testējam "Renault Rafale"

Sandris Metuzāls

Jauns.lv

Pirms diviem gadiem franči laida klajā glītu SUV kupeju ar nosaukumu "Renault Arkana". Tagad šim modelim kompāniju sastādīs lielāks, jaudīgāks un stilīgāks auto, kam piešķirts nosaukums "Renault Rafale".

"Rafale" franču autoražotājs "Renault" piesaka pretenzijas uz iekļūšanu varbūt ne gluži "premium" klases krosoveru segmentā, tad diezgan tuvu tam. Liels un ietilpīgs auto, aprīkots ar jaunākajām tehnoloģijām un, kas nav mazsvarīgi, stilīgu dizainu, kura dēļ "Rafale" izskatās dārgāks, nekā ir patiesībā. Un arī nosaukums ir stilīgs, jo "rafale" franciski nozīmē vēja brāzmu. Franči šim auto pat piemeklējuši paralēles savā aviobūvē - trīsdesmitajos gados ātruma rekordu lidmašīnām uzstādīja tieši Francijā tapušais vienmotora aeroplāns "Caudron - Renault Rafale", un tagad automobilis "Rafale" ir kā seno tradīciju turpinājums. Nu, vai kaut kā uz to pusi.

Stikla jumts un Žans Mišels Žārs

SUV kupejas vispār ir ļoti glīti automobiļi, lai arī skaistuma dēļ tiem nācies upurēt daļu bagāžas telpas. "Rafale" nav izņēmums, jo mašīnas siluets uzreiz piesaista skatienu (īpaši jau koši zilajā krāsojumā) un pa gabalu to var sajaukt ar kādu no "dārgā gala" krosoveriem, piemēram, "BMW X4", kuram ir ļoti līdzīgs arī izmēru ziņā. Taču tuvumā ļoti labi var redzēt, ka "Rafale" piemīt savs individuāls šarms: diezgan agresīvi veidota radiatora reste ar lielu "Renault" logotipu un restē iestrādātiem daudziem maziem logo (to modelēšanai esot izmantota īpaša programma); arī aizmugures daļa iznākusi gana stilīga. "Rafale" īpašo "ekstru" no malas pat nevar redzēt: tas ir pēc interesantas tehnoloģijas  ("Renault" to nodēvējuši par "Solarbay") veidots stiklots jumts, kuram gaismas caurlaidību var mainīt, nevis aizverot širmi, atvainojiet, necaurspīdīgu aizsegu, bet gan ar ar vienu pogas spiedienu padarot pašu stiklu tumšāku - var gan visu, gan tikai atsevišķus sektorus. Stiklotais jumts kalpo arī kā labs siltumizolācijas materiāls - vasarā nelaiž cauri karstumu, bet ziemā aukstumu. Interesants risinājums.

foto: Publicitātes foto
"Renault Rafale".
"Renault Rafale".

Iekāpjot iekšā, nonākam itin labi zināmajā "Renault" valstībā. Stūre, instrumentu panelis un lielais centrālais displejs jau ir pazīstami no citiem jaunākajiem šīs kompānijas automobiļiem; te viss ir labi pārskatāms un viegli uztverams. Paldies par to, ka klimatkontrolei saglabātas fiziskas pogas un mums neliek bakstīties ekrānā, lai paregulētu siltumu. "Harman Kardon" audiosistēmai savu roku esot pielicis franču elektroniskās mūzikas guru Žans Mišels Žārs, radot vairākus akustiskos režīmus, kas labāk ļaus izbaudīt mūzikas nianses. Nezinu, vai tas ir Žāra nopelns, taču audiosistēma ir tiešām laba.

Vietas gan priekšā, gan aizmugurē ir pietiekami daudz. Par aizmugurē sēdošajiem ir īpaši padomāts, jo vidū esošajā nolaižamajā roku balstā ir ne tikai ierastās vietas dzēriena traukiem, bet arī stiprinājumi viedtālruņa vai planšetes ērtākai novietošanai - tātad jaunā paaudze varēs skatīties video, klausīties mūziku un izklaidēties uz nebēdu. Sēdekļi veidoti diezgan sportiski, taču vienlaikus neupurējot ērtības, kā reizēm mēdz gadīties, dzenoties pēc iedomāti sportiska stila. Apdares materiāli kvalitatīvi, nelielas aizdomas rada tikai priekšējā panelī izmantotais korķa ielaidums, kas pārklāts ar laku - tā jau stilīgi un videi draudzīgi, taču vienā no testa mašīnām jau bija drusciņ noskrambāts.

foto: Publicitātes foto
"Renault Rafale".
"Renault Rafale".

Gaidām 300 "zirgus"

Kāda ir braukšana ar "Renault Rafale"? Ja īsumā, tad komfortabla. Varētu būt mazliet sportiskāka, taču te mums mazliet jāpaciešas, jo pagaidām ir pieejama tikai versija ar 200 zirgspēku hibrīda dzinēju. Patiesībā jau ar to ir pilnīgi pietiekami, taču, uzsākot braukt, tu gaidi mazliet izteiktāku uzrāvienu un dinamiku. Tas izpaliek, jo auto gaitu uzņem cienīgi un bez liekas histērijas, kas nozīmē, ka pie luksofora spēkoties ar BMW nav vērts. Toties uz šosejas, kad auto ir ieskrējies, paātrinājums no 80 km/h uz 120 km/h ir negaidīti žiperīgs, kas savukārt nozīmē, ka ar apdzīšanu problēmu nebūs. Vienīgā mazliet kaitinošā blakne: iespiežot gāzes pedāli grīdā, auto ātrumkārba kādu sekundes daļu padomā - un tikai tad mašīna metas uz priekšu. Taču ar to var sadzīvot. Vēlāk "Renault" sola arī sportiskāku "Rafale" versiju no "Alpine" - ar 300 "zirgiem", kas līdz 100 km/h ļauj ieskrieties 6,4 sekundēs. Izklausās daudzsološi, turklāt arī cenu starpību ražotājs nesola lielu - apmēram 4000 eiro vairāk nekā par 200 zirgspēku versiju.

"Rafale" ir aprīkots ar aizmugurējo riteņu piestūrēšanas sistēmu, kas ievērojami samazina apgriešanās rādiusu un uzlabo auto stabilitāti pagriezienos. Protams, ir arī visas iespējamās drošības palīgsistēmas, kas tagad jau ir kļuvušas par ierastu lietu. "Zaļās domāšanas" laikmetā būtiski arī tas, ka šis ir hibrīds, kas pilsēta ļauj kādu gabalu nobraukt elektriskajā režīmā.

foto: Publicitātes foto
"Renault Rafale".
"Renault Rafale".

Parunāsim par naudu

Un tātad - cik tad "Renault Rafale" maksā? Patiesībā jau nemaz tik daudz, kā varētu gaidīt - no 40 890 eiro, turklāt jau bāzes versijā saņemam itin labi "nopakotu" auto, kurā izpaliek vien tādas "ekstras" kā stikla jumts un augstākās klases audiosistēma. Sportiskā "Alpine" versija, kā jau teikts, būs par četriem tūkstošiem dārgāka, taču tas varētu būt tās naudas vērts. Polijā sarīkotās prezentācijas laikā "Renault" ļaudis pat bija pacentušies uztaisīt salīdzinājuma tabulu, lai uzskatāmi parādītu, ka cenas/aprīkojuma ziņā "Rafale" izkonkurē, piemēram, "Volvo XC 60" un pat itin labi nokomplektētu "Škoda Kodiaq". Pat, ja uz salīdzinošajiem cipariem skatāmies ar piesardzību, nevar noliegt, ka "Rafale" savā cenu un "svara" kategorijā liekas diezgan vilinošs piedāvājums. Turklāt tā tiešām ir glīta un aci piesaistoša mašīna.

foto: Publicitātes foto
"Renault Rafale".
"Renault Rafale".

FAKTI

Renault Rafale E-Tech Full Hybrid

Dzinējs: 1,2 litru trīscilindru turbodzinējs + elektromotors

Jauda: 200 zs

Paātrinājums no 0 līdz 100 km/h: 8,9 sek.

Degvielas patēriņš: ap 5 l / 100 km

Cena: no 40 890 EUR

foto: Publicitātes foto
"Renault Rafale".
"Renault Rafale".