Minivena pārvērtības: testējam jauno "Renault Espace"
foto: Sandris Metuzāls
Jaunais "Renault Espace".
Vīru pasaule

Minivena pārvērtības: testējam jauno "Renault Espace"

Sandris Metuzāls

Jauns.lv

Kopš astoņdesmito gadu vidus "Renault Espace" pazinām kā ietilpīgu minivenu. Taču jaunais, nu jau sestās paaudzes "Espace", sekojot laikmeta tendencēm, ir pārvērties par kārtējo SUV.

Grūti spriest, vai šādas pārmaiņas ir uz labu, vai arī ne pārāk. Tāda neliela vilšanās sajūta, godīgi sakot, ir, jo gribējās cerēt, ka miniveni tomēr neizzudīs kā suga, uz ko viss pamazām diemžēl iet. Jo vairāk tādēļ, ka iepriekšējo paaudžu "Espace" bija stilīgas un jau pa gabalu viegli atpazīstamas automašīnas, kamēr jaunais modelis izskatās pēc mums jau zināmā "Renault Austral" lielā brāļa.

Liels un ietilpīgs

Salīdzinājums ar "Renault Austral" nav bez pamata, jo abas mašīnas ir būvētas uz vienas bāzes un izskatās diezgan līdzīgi. Galvenā atšķirība ir izmēros: "Espace" ir par 21 centimetru garāks un mazlietiņ augstāks. Arī bagāžnieks ir prognozējami lielāks, turklāt "Espace" ir pieejama arī septiņvietīga versija.

Skatoties no ārpuses, "Espace" ir varbūt mazliet robustāka radiatora reste, taču kopumā dizains ir diezgan līdzīgs. Iekšpusē līdzība ir gandrīz pilnīga, jo abām automašīnām interjers ir praktiski identisks. Te mums ir gan jau ierastais digitālais instrumentu panelis, gan audiosistēmas vadības pogas zem stūres, gan milzīgais ekrāns viduskonsolē un no vecajiem labajiem laikiem saglabātās klimatkontroles pogas - tās šeit ir reālas, nevis virtuālas, kas ievērojami atvieglo temperatūras regulēšanu, jo nav jābakstās kaut kur displeja dziļumos. Tepat ir arī viduskonsolē izvietotais rokas balsts, zem kura ir telefona bezvadu lādēšanas bloks. Salona apdarē izmantotie materiāli ir nepārprotami kvalitatīvi un nevienā brīdī nerada lētuma iespaidu. Īpašā "ekstra" - panorāmas jumts, ko vislabāk izbaudīt varēs aizmugurē sēdošie. Tur, aizmugurē, starp citu, vietas ir vairāk nekā pietiekami un par šaurību nav jāsūdzas.

foto: Greg / DPPI
"Renault Espace" interjers.
"Renault Espace" interjers.

Hibrīds un hibrīds

Kas tad "Espadze" dzen uz priekšu, kāds motors to darbina? Te viss ir prognozējami - protams, hibrīds. Te nu "Renault" inženieriem visu cieņu, jo viņiem ļoti veiksmīgi izdevies sakombinēt 1,2 litru benzīna dzinēju ar diviem elektromotoriem, kopumā iegūstot 200 zirgspēku jaudu. Auto pats domā un rēķina, kurā brīdī kādu enerģijas avotu vairāk izmantot - akumulatoru vai iekšdedzes dzinēju -, un rezultāts ir patiešām pārliecinošs. Pilsētā pārsvarā darbojas elektromotori, bet uz šosejas viss ansamblis kopā. Drasējot pa poļu ātrgaitas maģistrālēm, mums gan tā arī neizdevās panākt ražotāju solīto 4,6 litru degvielas patēriņu uz 100 kilometriem, taču tas arī likumsakarīgi, ja ātrums ir ap 130 km/h. Tādā situācijā patēriņš ir ap 6-7 litriem, taču arī tas nav slikti, braucot tādā ātrumā. Par apdzīšanas problēmām nav jāuztraucas, jo jaudas "Espace" pietiek. Vienīgais mazliet kaitinošais sīkums ir tas, ka, iespiežot gāzes pedāli grīdā, mašīna uz sekundes daļu it kā aizdomājas - pag, kādā robā tagad jāliek? Bet pēc šāda pārdomu mirkļa ieliek vajadzīgajā ātrumā - un seko straujš rāviens uz priekšu! Pārdomu pauze ir saprotama, jo iekšdedzes dzinēja un elektromotoru efektīvai kopdarbībai piemērotu ātrumkārbu uzbūvēt nav nemaz tik vienkārši - te savu pārnesumi ir katram no komponentiem, bet pavisam kopā ir 15 pārnesumu kombinācijas. Sarežģīta padarīšana.

Braukt ar "Espace" ir patīkami, jo komforta te ir pietiekami, bet sēdekļi ērti. Auto ir izcili  stabils, jo pagriezienos lieti noder "4Control" visu četru riteņu stūrēšanas sistēma - iespēja mazliet pagriezt arī aizmugurējos riteņus paaugstina manevrētspēju un samazina apgriešanās rādiusu, kas šādu izmēru mašīnai ir būtiski. Pilnpiedziņas šim auto gan nav, taču tas arī nepretendē uz apvidus auto nišu.

Ģimenei derēs

Kaut gan iepriekšējo paaudžu "Espace" fani jau ir paspējuši pašķendēties par to, ka viņiem atņemts lielisks minivens, situācija nav tik traka - galu galā, vietā mēs esam saņēmuši lielu, ērtu un ietilpīgu SUV. Vai tas ir piemērots ģimenei? Protams, jo atbilst visiem ģimenes auto kritērijiem, ieskaitot septiņas sēdvietas, kas ir būtiskas daudzbērnu ģimenēm. Jautājums tikai par cenu, jo "Espace" cenas svārstās no 41 000 līdz 45 000 eiro, atkarībā no aprīkojuma. Nav maz, taču, no otras puses, tādu izmēru auto lētāku alternatīvu tirgū būs pagrūti atrast.

foto: Sandris Metuzāls
Jaunais "Renault Espace".
Jaunais "Renault Espace".

FAKTI

"Renault Espace E-Tech Full Hybrid"

Dzinējs: 1,2 litru benzīna dzinējs un divi elektromotori

Jauda: 200 zs

Vidējais degvielas patēriņš uz 100 km: apmēram 5 litri

Cena: no 41 000 EUR