Melnā kokpita apkampienos: testējam "Cupra Tavascan"
foto: Sandris Metuzāls
"Cupra Tavascan".
Auto un tehnoloģijas

Melnā kokpita apkampienos: testējam "Cupra Tavascan"

Sandris Metuzāls

Jauns.lv

Auto, kas lieliski ierakstās Latvijas tumšajos rudeņos un ziemās - no ārpuses pelēks vai zilganpelēks, bet iekšā melns. Harmoniski saplūst ar apkārtējo vidi. Vispār jau ir pieejami vēl pāris krāsojuma varianti, taču kaut kā pierasts, ka šīs markas auto jābūt pelēcīgos toņos. Jo tas taču ir "Cupra"! Mūsu gadījumā - elektriskais "Cupra Tavascan".

Viens no populārākajiem sportiskā stila automobiļiem Latvijā pēdējos gados ir "Cupra Formentor". Lai arī ne tik populārs kā desmit gadus vecs BMW, taču jaunu sportiska stila mašīnu konkurencē "Formentor" ir viens no līderiem. Visnotaļ pelnīti, jo ej un atrodi vēl kādu jaunu auto ar 270 vai pat 333 zirgspēkiem, kuram cena ir zem 48 000 eiro! Tikai likumsakarīgi, ka ar šādiem parametriem "Formentor" kļuva par savas nišas dižpārdokli. Tagad uz līdzīgiem panākumiem cer modelis "Cupra Tavascan".

Karaliskais dibens

"Formentor" ir auto ar iekšdedzes dzinēju, bet mūsdienīgam autoražotājam, lai ko runātu par zaļā kursa piebremzēšanu un elektroauto galu, tomēr piedāvājuma portfelī ir jābūt kaut kam pie rozetes pieslēdzamam. Vispār jau "Cupra" tāds bija arī pirms tam - modelis "Born". Tomēr tas īsti neierakstās tik ļoti pieprasītajā krosoveru plauktiņā, tādēļ arī ielās "Born" nemaz tik bieži negadās sastapt. Lai aizpildītu tukšumu, "Cupra" laida klajā elektrisko "Tavascan", kas ir gan krosoveru paaudzei vizuāli ierastāks, gan arī nenoliedzami sportisks. 286 vai 340 zirgspēki - lūk, ko mums piedāvā "Tavascan" ar aizmugurējo vai pilnpiedziņu!

foto: Publicitātes foto
"Cupra Tavascan".
"Cupra Tavascan".

Jau šie skaitļi vien ir pietiekami, lai radītu interesi par šo automašīnu. Pievienojam šiem argumentiem vēl arī sportisko un stilīgo izskatu, ko īpaši var novērtēt diennakts tumšajā laikā - tātad Latvijas rudenī un ziemā apmēram 20 stundas dienā. Priekšpusē tad īpašais akcents būs izgaismotā "Cupra" emblema, savukārt aizmugurē sarkano LED gaismiņu virkne pāri visam bagāžniekam ar "Cupra" logotipu pa vidu. Ja tiktu rīkots konkurss par skaistāko automašīnas dibenu, tad "Formentor" noteikti ierindotos pirmajā trijniekā. Kopējo dusmīgi kosmiski-sportisko noskaņu papildina riteņu diski.

Kokpits vai kabīne?

Iekāpjot automašīnā, uzreiz sajūties kā nonācis sportiskā braucamajā - drīzāk sporta auto vai lidmašīnas kokpitā, nekā parastas mašīnas kabīnē. Stūres dizains ir izteikti sportisks ar agresīvo "Cupra" logotipu vidū. Sportiskumu vēl vairāk akcentē divas lielās stūres apakšējā daļā izvietotās pogas, ar kurām var izvēlēties braukšanas režīmu, ieskaitot īpaši sportisko "Cupra" režīmu. Te gan uzreiz jāpiebilst, ka elektromobilī sportiskā režīma aktivizēšana nerada tādas emocijas kā iekšdedzes "Formentor", kur to pavada dusmīga motora rēkoņa. Patiesībā gan to ducīgo motora skaņu rada audiosistēma, bet tik un tā šis troksnis liek sisrsniņai iepukstēties mazliet straujāk. Elektriskajā "Tavascan" šis prieciņš izpaliek, kaut gan tīri braukšanas dinamikas ir pārpārēm. Bet par to mazliet vēlāk.

Instrumentu paneļa displejs salīdzinoši neliels, turpat blakus ir lielāks ekrāns, kas domāts multimediju sistēmas un auto iestatījumu regulēšanai, kā arī navigācijai. Fizisku pogu mums te īsti nav, ja vien par tādām neuzskatām "Volkswagen" un "SEAT" pēdējā laikā ierastās skārienjutīgās zilās, sarkanās un baltās svītriņas zem ekrāna, ar kurām var regulēt gaisa temperatūru un audiosistēmas skaļumu. Par to nepraktiskumu jau esmu izteicies ne vienreiz vien, tādēļ šoreiz paklusēšu. Labā ziņa gan ir tā, ka tagad vismaz šīs strīpiņas ir izgaismotas un tumsā nevajag bakstīties uz dullo.

foto: Sandris Metuzāls
"Cupra Tavascan".
"Cupra Tavascan".

Pats redzamākais elements mašīnas iekšpusē ir pamatīgais balsts jeb spraislis (pat nezinu, kā to būtu pareizāk godāt), kas iekārtojies viduskonsolē pa vidu starp vadītāju un pasažieri. Izskatās ļoti kosmiski un sportiski. Tiesa, praktiska labuma gan no šīs konstrukcijas pamaz, jo tā aizsedz telefona bezvadu uzlādei paredzēto ligzdu un mazliet apgrūtina tikšanu tai klāt, turklāt pāris reizes, bakstoties lielajā displejā, es ar delmu nejauši nospiedu avārijas signāla pogu, kas novietota kosmiskā balsta pašā viducī. Vārdu sakot, skaisti, bet bezjēdzīgi.

Arī sēdekļi te ir sportiski un eleganti, to pašu var teikt par interjera kopējo gaisotni: tumšajā salonā interesanti izceļas sudrabotie un bronzīgie akcenti, kā arī durvju apšuvumā iestrādātas mazmazītiņas LED gaismiņas. Tas tiešām ir stilīgi, nevar noliegt.

foto: Publicitātes foto
"Cupra Tavascan".
"Cupra Tavascan".

Cena kā arguments

Braukt ar šo auto ir tīrā bauda - kā jau ar visām mašīnām, kam zirgspēku skaits ir ap 300. Lielākā problēma - kā ierakstīties ātruma ierobežojumos un nesavākt veselu kolekciju soda paziņojumu. Var izmantot arī sportiskos braukšanas režīmus, taču patiesībā jau arī komforta režīms ir gana dinamisks, turklāt patērē mazāk enerģijas. Ja mums ir darīšana ar elektromobili, tad, protams, visus interesē ar vienu uzlādi veicamā distance: "uz papīra" tā ir ap 560 kilometriem, taču būsim reāli - braucot normālā režīmā un sevišķi necenšoties ekonomēt, būs ap kādiem 450 kilometriem, aukstā laikā droši vien mazāk.

Otrs visus interesējošais jautājums - cik tad maksā? Patiesībā jau tik žiperīgam auto diezgan saprātīgu ciparu - versija ar aizmugures piedziņu 51 500 eiro. Pilnpiedziņa ar 340 zirgspēkiem - 58 500 eiro. Nav jau lēti, taču intereses pēc paskatieties, cik maksā elektriskais "Porsche Macan", kam ir tikai par 70 "zirgiem" vairāk - tur piecciparu skaitlī neizdosies ierakstīties... Labi, "poršs" ir "poršs", tas ir cits plauktiņš, bet arī "Tavascan" līdzīgas klases konkurentu vidū kaut ko tādā cenā atrast būs pagrūti.

foto: Sandris Metuzāls
"Cupra Tavascan".
"Cupra Tavascan".

FAKTI

Cupra Tavascan

Dzinējs: elektromotors

Piedziņa: aizmugures (ir pieejama arī pilnpiedziņas versija)

Jauda / griezes moments: 286 zs / 545 Nm

Paātrinājums no 0 līdz 100 km/h: 6,8 sek.

Akumulators: 77 kWh

Nobraukums ar vienu uzlādi: ap 450 km

Cena: 51 500 EUR