Elektriskais limuzīns - testējam "Volkswagen ID. 7"
foto: Sandris Metuzāls
"Vollswagen ID.7".
Auto un tehnoloģijas

Elektriskais limuzīns - testējam "Volkswagen ID. 7"

Sandris Metuzāls

Jauns.lv

0

ID.7 ir lielākais no "Volkswagen" ražotajiem elektromobiļiem, kurš gan dizaina, gan cenas ziņā pretendē uz smalkā gala nišu. Paraudzīsimies, cik pamatotas ir šīs ambīcijas.

Pēdējā laikā "Volkswagen" klājas ne pārāk labi - elektromobiļu pārdošanas apjomi ir kritušies, bet uz pēdām min lētāku preci piedāvājošie ķīnieši. Pa daļai vaina varbūt ir tur, ka vācieši elektroauto plauktā centās noklāt visu modeļu gammu, sākot no kompaktklases līdz busiņam, kas prasīja lielus ieguldījumus, taču ne visi modeļi kļuva par dižpārdokļiem. ID.7 uz kopējā fona klājas samērā labi, jo pirmajā gadā to izdevies pārdot 40 000 eksemplāros, kas elektromobilim nav nemaz slikti. Īpaši jau tādam, kura cena pārsniedz 50 000 eiro robežu.

Praktiskais minimālisms

Izskatās ID.7 labi - to nu nevar noliegt. Pēc izmēriem un dizaina diezgan līdzīgs iekšdedzes modelim "Arteon" - arī visnotaļ simpātiskam auto, kas gan ar izciliem pārdošanas rādītājiem nevar palepoties. Mazliet tā kā velk uz limuzīnu, no sāniem izskatās ļoti eleganti. Bagāžnieks ir negaidīti ietilpīgs, arī aizmugurē sēdošajiem vietas ir pārpārēm. Kopumā dizains veidots klasiskā "Volkswagen" stilā - lakoniski, viss labas gaumes robežās un nekā lieka.

foto: Sandris Metuzāls
"Vollswagen ID.7".
"Vollswagen ID.7".

Tāds pats funkcionāls minimālisms ir arī iekšpusē. Nekādu īpašu pārsteigumu te nav: mazs displejs ar spidometru un galvenajiem braukšanas parametriem šofera acu priekšā, bet vidū uzkabināta liela "tāfele". Glītāk jau būtu bijis to kaut ka integrēt viduskonsolē, nevis vienkārši uzstutēt, bet tas droši vien izmaksātu dārgāk. Klimatkontroles un audiosistēmas skaļuma vadība te ir "Volkswagen" ierastajā un diemžēl ne pārāk parocīgajā stilā - mazas glāstāmas/spaidāmas svītriņas viduskonsolē. Tagad vismaz izgausmotas, jo sākumā inženieri par to bija piemirsuši un tumsā nācās bakstīties uz labu laimi. Zemāk ir nodalījums telefona bezvadu uzlādei, dažādiem sīkumiem un dzēriena traukiem. Kopumā apdare patīkama un kvalitatīva, bet durvīs iestrādātās gaismiņas ir viens no neuzbāzīgākajiem un gaumīgākajiem šāda veida risinājumiem.

Piekare mīksta, piekare cieta

Viens no ID.7 trumpjiem ir plašas iespējas piekares regulējumiem - to var izdarīt, atverot attiecīgo izvēlni lielajā displejā. Variāciju te ir diezgan daudz: būs gan tāda, kas piemērotāka šosejai, gan arī tāda, kas bedrainiem ceļiem. Atklāts gan paliek jautājums, cik bieži ikdienā kāds ar šiem iestatījumiem bakstīsies, drīzāk jau vienkārši uz ātru roku pārslēgsies no sporta režīma un konforta vai otrādāk. Starp citu, uz šosejas sporta režīmu nemaz tā īsti neprasās aktivizēt, jo arī komforta režīms ir gana dinamisks un stabils.

foto: Publicitātes foto
"Vollswagen ID.7".
"Vollswagen ID.7".

Toties neapstrīdami laba lieta ir uzlādes optimizācija. Proti, jau ceļā uz uzlādes staciju var automašīnai dot komandu sagatavot akumulatoru optimālā temperatūrā, lai, pieslēdzoties stacijai, uzreiz varētu uzņemt maksimāli iespējamo jaudu, nevis sākumā, kamēr baterija uzsilst, pilināt pa pilītei vien.

Ja jau esam tikuši līdz uzlādei, tad visus interesējošais jautājums - cik tad var nobraukt ar vienu uzlādi? Šī ir liela automašīna ar lielu akumulatoru, tādēļ nobraukt var daudz - "pēc papīriem" pat tuvu ap 600 kilometriem. Realitātē dienā, kad gaisa temperatūra bija ap nulli, nobraucamā distance bija ap 450 kilometriem. Arī nav slikti.

foto: Sandris Metuzāls
"Vollswagen ID.7".
"Vollswagen ID.7".

Braukšanās ziņā ID.7 ir dinamisks un ļoti viegli vadāms auto. No vadītāja viedokļa te viss ir labākajā kārtībā, taču no pasažieriem gan pārsteidzošā kārtā nācās uzklausīt sūdzības. Proti, lai cik es censtos braukt līgani un prātīgi, jaudas mašīnai ir tik daudz, ka gaita sanāk mazliet saraustīta, īpaši jau pilsētā pie luksoforiem. Iznākumā divi no trijiem pasažieriem sūdzējās par sliktu dūšu. Varētu to norakstīt uz elektromobiļa īptanībām kā tādām, taču līdz šim ir braukts arī ar daudziem citiem elektroauto, ieskaitot "Volkswagen" ražotos, taču šādu sūdzību nebija. Tiešām dīvaini un prasītos pēc detalizētākas cēloņu izpētes - varbūt vainīga mēness fāze vai kas cits.

Kopumā "Volkswagen ID.7" ir ietilpīgs, ērts un braukšanas ziņā patīkams elektromobilis, kas, par spīti limuzīniskajam izskatam, negaidīti labi jūtas arī uz grants ceļiem. Nobraucamā distance gana liela, vietas pietiek visai ģimenei - tātad ko vēl vairāk vēlēties? Ja nu vienīgi cenu, jo pat ar valsts subsīdiju ID.7 tomēr ir padārgs auto. Šī iemesla dēļ koporatīvajiem autoparkiem tas diez ko nepatiks, arī par savu naudu praktiskais latvietis droši vien meklēs kaut ko mazliet lētāku. Savukārt tie, kam svarīgs ir imidžs, drīzāk skatīsies uz kādu no "premium" zīmoliem.

foto: Sandris Metuzāls
"Vollswagen ID.7".
"Vollswagen ID.7".

FAKTI

Volkswagen ID.7

Dzinējs: viens vai divi elektromotori

Piedziņa: aizmugurējā vai pilnpiedziņa

Jauda: 286 vai 340 zs

Akumulators: 77 vai 86 kWh

Distance ar vienu uzlādi: ap 500 km

Cena: no 57 000 EUR