Traģiskās avārijas uz Liepājas šosejas: CSDD valdes priekšsēdētājs atklāj audita rezultātus
Veicot pārbaudi Liepājas šosejas posmā, kurā šovasar notikušas vairākas traģiskas avārijas ar bojāgājušajiem, Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) konstatējusi zāles un krūmu apaugumus, kas samazina redzamību, vadītājam uzsākot apdzīšanas manevru, intervijā Latvijas Radio raidījumā "Labrīt" atklāja CSDD valdes priekšsēdētājs Aivars Aksenoks.
Jau vēstīts, ka VAS "Ceļu satiksmes drošības direkcija" (CSDD) līdz jūlija vidum plānoja veikt ceļu drošības auditu autoceļa Rīga-Liepāja (A9) posmam, kurā notika vairāki ceļu satiksmes negadījumi ar smagām sekām.
Ceļu drošības auditu veic CSDD Ceļu drošības audita departamenta auditori, lai novērtētu ceļa posmu atbilstoši ceļu drošības audita procedūrai. Tā paredz potenciālo bīstamo vietu novērtēšanu no satiksmes drošības viedokļa, kur var veidoties konfliktsituācijas, kā arī esošo bīstamo vietu un posmu apsekošanu.
CSDD sagatavotais audits ir nodots VSIA "Latvijas Valsts ceļi" (LVC), kas to bija pasūtījusi.
Aksenoks skaidroja, ka pirmā informācija, kas novērota posmā, apstiprinājās – ceļš ir labā stāvoklī un arī ceļa aprīkojums ir salīdzinoši labs, tomēr izgaismojās viena problēma – vairākās vietās ir apaugumi – nenopļauta zāle ceļa malās, apauguši krūmi, līdz ar to vairākos ceļa posmos samazinās redzamība, vadītājam uzsākot apdzīšanas manevru. Aksenoks skaidroja, ka redzamībai ir jābūt vismaz 300 metriem, kas ceļa marķējumā ir ievērots, tomēr šie apaugumi ceļa malās var traucēt, raksta portāls "Lsm.lv".
"Varbūt ir pirmais iespaids, ka ceļš ir taisns, bet ir nelieli pauguri, līkumi un varbūt tas arī vadītājam rada iespaidu, ka ceļš ir labs, pietiekami taisns, ir labs asfalts, gan jau paspēšu noreaģēt," minēja Aksenoks, piebilstot, ka "melnā statistika" palielinās jeb avārijas ar bojāgājušajiem vairāk notiek tieši vasarā, kad šķiet, ka ceļš braukšanai ir labs.
CSDD valdes priekšsēdētājs norādīja, ka šādu ceļu uzturēšanai ir nepieciešami līdzekļi, bet finansējuma trūkuma dēļ ir jāizdala prioritātes, sākot ar bīstamākajiem posmiem.
Jau vēstīts, ka audita mērķis ir publisku būvju projektu un ar ceļu satiksmi saistītu objektu izvērtēšana tikai no satiksmes drošības viedokļa, lai vērstu ceļa īpašnieka uzmanību uz risinājumiem, kas var ietekmēt satiksmes drošību un rezultēties ar ceļu satiksmes negadījumu.
Jauns.lv jau ziņoja, ka 26. jūnijā, smagās un vieglās automašīnas frontālā sadursmē Saldus novada Blīdenes pagastā gāja bojā divi cilvēki. Savukārt 25. jūnijā, uz attiecīgā autoceļa notika divas autoavārijas, kurās gāja bojā kopumā četri cilvēki.