Dzerot vīnu, var diezgan viegli pārsniegt dienā ieteicamo cukura daudzumu
foto: unsplash.com
Esi vesels

Dzerot vīnu, var diezgan viegli pārsniegt dienā ieteicamo cukura daudzumu

Jauns.lv

Izdzerot vien divas glāzes vīna, jau varētu būt sasniegts dienā ieteicamais cukura limits pieaugušajiem, noskaidrots Lielbritānijā veiktā pētījumā, kurā analizēts vairāk nekā 30 vīna pudeļu sastāvs.

Pētījumā secināts, ka dažādiem vīniem var būt liela atšķirība cukura un kilokaloriju daudzumā, turklāt patērētāji par to tiek turēti neziņā, jo lielākajai daļai vīnu trūkst šādas informācijas uz etiķetes.

Dažās pudelēs konstatēti pat 59 grami cukura - vairāk nekā cukurotā virtulī. 

Kamēr dažādu organizāciju ieteikumi par dienā uzņemamā cukura limitu atšķiras, pētījums atsaucās uz Lielbritānijas valdības rekomendācijām, kas neiesaka uzņemt vairāk par 30 gramiem cukura dienā. Noskaidrots, ka ar divām vidēja izmēra glāzem vīna šis daudzums jau tiek sasniegts.

Pētījumā tika aplūkots arī kilokaloriju daudzums vīnos, atklājot, ka divas vidēja izmēra glāzes var saturēt pat vairāk nekā burgeris no ātrās ēdināšanas restorāniem.

Vīni ar visaugstāko cukura daudzumu bijuši tie, kam bijis viszemākais alkohola stiprums, savukārt vīni ar augstāku kaloriju daudzumu parasti bija stiprākie dzērieni.

Bez prasības uz alkohola etiķetēm norādīt tajos esošo uzturvērtību, vīna baudītāji nereti varētu izvēlēties vieglākus dzērienus, domājot, ka tie būs veselīgāki. Tomēr tādējādi varētu tikt palielināts cukura patēriņš, norādīts pētījumā. 

Kā rekomendē Pasaules Veselības Organizācija (PVO), gan bērniem, gan pieaugušajiem cukura daudzumam nevajadzētu pārsniegt 5% no dienā uzņemtā enerģijas daudzuma. Proti, ja pieaudzis cilvēks uzņem vidēji 2000 kilokalorijas dienā, tikai 100 no tām varam patērēt ar cukuru, kas praksē nozīmē aptuveni 25 gramus jeb 5-6 tējkarotes papildus pievienotā cukura. Bērniem šis daudzums ir attiecīgi mazāks, fiziski ļoti aktīviem cilvēkiem — lielāks.

Pētījumā tika analizētas sarkanā, baltā, rozē, augļu, kā arī dzirkstošā vīna pudeles no populāriem Lielbritānijas zīmoliem.