foto: ZUMAPRESS.com
F-1 pilotu tirgū vēl daudz neskaidrību un intrigu
Karloss Sainss.
Citi sporta veidi
2024. gada 22. maijs, 07:03

F-1 pilotu tirgū vēl daudz neskaidrību un intrigu

Sporta nodaļa

Jauns.lv/F1.lv

F-1 sacīkšu nedēļas nogalē Imolas trasē pilotu, viņu menedžeru un komandu vadītāju starpā notika vairākas tikšanās, kas jau pavisam drīz varētu rezultēties ar līgumu noslēgšanu. Tikmēr šobrīd aizvien pastāv dažādas versijas, kur varētu startēt uz nākamo gadu bez līgumiem palikušie braucēji.

Kur startēs Sainss?

Pēc tam, kad Lūiss Hamiltons nolēma mainīt komandu, no “Mercedes” pārejot uz “Ferrari”, radās daudz neskaidrību. Karlosam Sainsam pēc šīs F-1 sezonas “Ferrari” līdz ar to jāpamet, un spānis pašlaik ir lielas dilemmas priekšā. Zināms, ka saistošu līgumu piedāvājusi “Audi” rūpnīca, kas nozīmē, ka nākamgad būtu jāstartē “Kick Sauber” sastāvā. Piedāvājums esot spēkā līdz šī mēneša beigām. Tikmēr Sainss lūko arī uz iespējām tiks “Red Bull” vai “Mercedes” komandās.

“Mercedes” priekšroku dos Antonelli?

“Red Bull” sakarā aizvien pilnīgas skaidrības nav. Līdz galam nav rimušās runas par Maksa Verstapena došanos prom, lai gan šobrīd reālāks izskatās variants ar F-1 čempiona palikšanu sastāvā. Serhio Peresam līguma uz nākamo gadu nav, bet komandas vadības publiski paustais liecina par vēlmi to pagarināt. “Mercedes” pa to laiku šobrīd aktīvi strādā ar savu protežē Andrea Kimi Antonelli, dodot iespēju aizvadīt privātus F-1 testus un sniedzot cita veida apmācību. Var noprast, ka komandai šī jaunā talanta ievešana F-1 čempionātā jau nākamgad ir prioritāte.

Saincs var nokavēt labāko iespēju

Ja Sainss nokavē iespēju noslēgt līgumu ar “Audi”, “Red Bull” patur sastāvā tagadējos braucējus, bet “Mercedes” dod iespēju Antonelli, var gadīties situācija, ka šī gada Austrālijas GP uzvarētājs paliek bez jebkuras no šīm iespējām. Šajā sakarā jau tiek piesauktas “Williams” un “Alpine”, kas varētu būt Sainsa rezerves varianti.

Botass varētu atgriezties “Williams”

“Williams” vadītājs Džeimss Voulss licis noprast, ka Logans Sardžents vietu sastāvā 2025. gadā nesaglabās. Alekss Albons tikmēr pagājušajā nedēļā uz vairākām sezonām pagarināja līgumu un pārstāvēs “Williams” arī 2026. gadā, spēkā stājoties jauno tehnisko noteikumu ērai. Ir ne viens vien variants, kas nākošgad varētu būt viņa komandas biedrs. “Mercedes” varētu izlemt, ka pirmo F-1 sezonu Antonelli aizvada tieši “Williams”, kas ir tās partneru komanda. Tāpat kā viens no galvenajiem kandidātiem šobrīd kļuvis Valteri Botass. Savulaik soms šeit uzsāka F-1 karjeru.

“Audi” mērķē uz Sainsu, Okonu vai Gazlī

Šobrīd izskatās, ka “Kick Sauber” komandā nākamgad nestartēs ne viņš, ne arī Guanju Žou. Kā zināms, nesen kontrakts tika noslēgts ar Niko Hilkenbergu. Par otru pilotu varētu kļūt Sainss. Vai arī nekļūt. Ja nē, “Audi” visticamāk raudzīsies noalgot kādu no “Alpine” pārstāvjiem – Estebanu Okonu vai Pjēru Gaslī. Botass nesen pauda, ka uz nākamo gadu viņam esot trīs iespējamie varianti. Imolā Botass bija redzams apmeklējam “Williams” motormāju, tāpat “Alpine” un “Haas” ir kādreizējā F-1 sacīkšu uzvarētāja iespējamās nākotnes mājvietas.

Bērmans startēs “Haas”?

Pašlaik rādās, ka “Ferrari” iesūtīs “Haas” komandā savu protežē Oliveru Bērmanu, kurš šogad ar vērienu aizvadīja F-1 debijas posmu, kad aizvietoja uz Saūda Arābijas GP sasirgušo Sainsu. Ja Botass būtu viņa komandas biedrs, bez iespējas startēt paliktu Kevins Magnusens. “Haas” šobrīd, kā liecina aizkulišu runas, ļoti cer nolīgt Okonu vai Gaslī, tāpat aizvien iespējas palikt esot Magnusenam, pretendentu lokam tiek piesaukts arī Žou.