“Nebija jūtamas rūpes no īpašnieka puses!” Arvien vairāk cilvēku dalās ar savu nepatīkamo pieredzi saistībā ar “Fisom”
foto: Ārlietu ministrija
Spānijā "iestrēgušie" bērni atgriežas mājās.
Sabiedrība

“Nebija jūtamas rūpes no īpašnieka puses!” Arvien vairāk cilvēku dalās ar savu nepatīkamo pieredzi saistībā ar “Fisom”

Ziņu nodaļa

Jauns.lv

Pirmdien mājās atgriezās divi autobusi ar Spānijā iestrēgušajiem bērniem, kuri ar Latvijas tūroperatora starpniecību SIA “Fisom” bija devušies uz apsolītu sērfošanas nometni Portugālē, taču līdz Portugālei nemaz netika. Ar savu pieredzi saistībā ar “Fisom” un tā īpašnieku Matīsu Dālbergu sākuši dalīties arī arvien vairāk bijušie nometnes dalībnieki.

“Nebija jūtamas rūpes no īpašnieka puses!” Arvien ...

Kā zināms, SIA “Fisom” rīcības dēļ vairāk kā 100, galvenokārt nepilngadīgo, ceļotāji iestrēga Spānijā, bez iespējas turpināt ceļu vai nokļūt mājās. Nācās piesaistīt Ārlietu ministriju un Patērētāju tiesību aizsardzības centru, lai bērnu Latvijā nogādātu par valsts līdzekļiem.

Ar piedzīvoto “Fisom” nometnē dažādās sociālajās platformās dalījās ne tikai šī liktenīgā brauciena dalībnieki, bet arī tie, kuriem jau agrāk bijusi pieredze ar “Fisom”, tostarp Nika Strele.

Viņa norādīja, ka arī viņas braucienā saplīsa autobuss, taču toreiz situācija tika atrisināta. Visvairāk gan viņu nepatīkami pārsteidzis kaut kas cits.

“Kempingā bija nepilngadīgi bērni, kurus bija jāaizved uz slimnīcu un to darīja brīvprātīgās meitenes, kurām knapi bija 18. Tad iedomājieties slimnīcu, kur runā tikai itāliski un vajadzēja pastāstīt, kas katram bērnam noticis. Sazināties ar vadītāju Matīsu nebija iespējams un meitenēm nācās no sava maka maksāt par katru bērnu,” norāda Strele.

Arī pusdienas, kas izmaksājušas ne to mazāko summu, esot bijušas niecīgas. Tā, piemēram, brokastīs esot bijis nodrošināts lavašs ar vienu siera šķēli un gurķi, un ar to bija jāiztiek visu dienu. 

Viņasprāt, arī influenceriem, kas reklamē “Fisom”, būtu jāuzņemas atbildība par to, ko viņi iesaka bērniem. “Man ir ļoti žēl, ka mēs atbalstam šādus cilvēkus,” piebilda sieviete.

Atsaucoties uz aicinājumiem runāt par savu pieredzi ar “Fisom”, arī influencere Alishuksm (īstajā vārdā Alise Mankus), kas bijusi divos “Fisom” braucienos, norādīja, ka arī viņas braucienos izgaismojas nepatīkamas detaļas.

Viņa atzina, ka viņai kā tolaik 16 gadus vecai meitenei tas likās brīnišķīgs projekts. 

“Tas, kas ir šobrīd skaidrs, ka ir dažādas parādu problēmas, ka uzņēmuma īpašnieks nav parūpējies par to, lai viss būtu tīrs papīros,” norāda Alishuksm, turpinot, ka viņa zina arī par kampaņām ar citiem influenceriem, kur esot bijušas kaut kādas nenorēķināšanās par to izmantotajiem mārketinga pakalpojumiem.

Viņa jau pagāšgad esot sapratusi, ka vairs “Fisom” braucienos nepiedalīsies.

“Jo man nepatika tā attieksme no “Fisom” īpašnieka puses – viņš katram stāstīja kaut ko citu – darbiniekiem par mani, man par darbiniekiem. Visiem bija citādāka informācija. Es biju šokēta, ka es saņēmu honorāru par darbu, jo izrādās, ka tā laikam nav tāda normāla parādība,” stāsta influencere.

Tāpat nepatīkami esot bijis tas, ka daudzi smagi darbi deleģēti tieši sievietēm un meitenēm. Arī “Fisom” īpašnieka attieksme pret līdzi paņemto suni esot bijusi šokējoša – lielākoties suns uzticēts bērniem, kas nav zinājuši suni pabarot.

“Nav jūtamas rūpes no īpašnieka puses. Pa dienu viņš pazūd, visi jaunieši kaut kur staigā. Es vairs neredzu ka tas ir no sirds,” kādā vecākā video stāsta Alishuksm.

“Es Matīsu biju iepazinusi kā cilvēku, kas gatavs ar mani braukt pa Latvijas pilsētām dalīt saldējumus, jo viņam ir šis resurss. Es Matīsu iepazinu kā cilvēku, kurš stāsta par viss kaut kādiem smagiem piedzīvojumiem, kas viņam ir ar bērniem, ko viņš aprūpē, bērnu nama stāstus... es tam ticēju. Es nekad nebūtu iedomājies, ka viņš var pamest cilvēkus kempingā,” atzīst influencere, paužot, ka, iespējams, Matīss tomēr nav tāds, kādu viņa bija vīrieti iztēlojusies.

Tikmēr "Fisom" mājaslapā publiskotajā paziņojumā solīts tuvākajā laikā sniegt "plašu skaidrojumu" par notiekošo, savukārt visus jautājumus, kā arī iespējamos strīdus, kas var rasties starp iesaistītajām pusēm,  uzņēmums plāno risināt tiesiskā ceļā.

Tāpat kompānija lūdz visas ieinteresētās personas ievērot ētiku, kā arī neizteikt draudus tūrisma operatora pārstāvjiem.