PTAC apturējis “Fisom braucieni” licenci, Spānijā iestrēgušos bērnus nogādās mājās par valsts līdzekļiem
Saistībā ar SIA “Fisom” nespēju pildīt saistības un konstatētajām komersanta likviditātes problēmām un, kā rezultātā, vairāk kā 100, galvenokārt nepilngadīgo, ceļotāju iestrēgšanu Spānijā, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir pieņēmis lēmumu uzsākt ceļotāju bezmaksas repatriāciju un izmitināšanu pirms repatriācijas.
Ārlietu ministrija Jauns.lv norāda, ka ir saņēmusi apstiprinājumu no Patērētāju tiesību aizsardzības centra, ka bērnus Latvijā varēs nogādāt par valsts līdzekļiem.
“Šobrīd strādājam, lai atrastu transportu un bērnus varētu nogādāt Latvijā - apzinām iespējas gan ar autobusiem, gan ar aviosatiksmi. Esam nodrošinājuši, ka bērni Spānijas kempingā atrodas drošībā – viņus apsargā vietējā policija. Esam pastāvīgā saziņā ar bērnu vecākiem un “Fisom” pārstāvi uz vietas par tālākajiem soļiem,” norāda ministrija.
Ārlietu ministrija arī aicina bērnu vecākus ar iesniegumiem vērsties Valsts policijā lietas ierosināšanai par naudas līdzekļu piesavināšanos, kas ļautu VP izsludināt personu / personas starptautiskā meklēšanā.
PTAC tikmēr informē, ka, lai nogādātu Spānijā iestrēgušos ceļotājus, PTAC ir iedarbinājis repatriācijas mehānismu, kas paredzēts tūrisma operatora maksātnespējas gadījumā.
“Saistībā ar SIA “Fisom” nespēju pildīt saistības un konstatētajām komersanta likviditātes problēmām un, kā rezultātā, vairāk kā 100, galvenokārt nepilngadīgo, ceļotāju iestrēgšanu Spānijā, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs saskaņā ar Ministru kabineta 2018. gada 26. jūnija noteikumu Nr. 380 “Noteikumi par kompleksa un saistīta tūrisma pakalpojuma sagatavošanas un sniegšanas kārtību un kompleksu un saistītu tūrisma pakalpojumu sniedzēju un ceļotāju tiesībām un pienākumiem” 46.punktu ir pieņēmis lēmumu uzsākt ceļotāju bezmaksas repatriāciju un izmitināšanu pirms repatriācijas,” pauž PTAC.
Pašlaik tiek apzināti trīs varianti, kā atgādāt Spānijā iestrēgušos ceļotājus uz Latviju:
- repatriācijas pakalpojuma veicēja autobusu partnerkompānija Spānijā;
- repatriācijas iespējas ar aviotransportu;
- “Lux Express Latvia” SIA sniegtie pakalpojumi, kas aizņemtu ap trim dienām.
PTAC ir apturējis tūrisma operatora licenci, kas nozīmē, ka turpmākie ceļojumi nenotiks. Par iemaksu atgūšanas procesu PTAC informēs tuvākajā laikā, jo pašlaik prioritāte ir Spānijā esošo bērnu nogādāšana atpakaļ Latvijā.
PTAC tupina būt saziņā ar bērnu vecākiem un Ārlietu ministriju, un detalizētāka informācija par repatriācijas gaitu un aktualitātēm tiks ievietota PTAC mājaslapā.
Komentāru portālam Jauns.lv sniedz arī apdrošināšanas tehnoloģiju uzņēmuma "Balcia" viceprezidents Reinis Bērzkalns. “Ceturtdienas, 8. augusta, rītā saņēmām trīs, bet dienas otrajā pusē vēl vienu pieteikumu no mūsu klientiem, kuru bērni ir devušies uz nometni Portugālē, bet organizatori ir pazuduši bez vēsts un bērni netiek mājās. Nekavējoties sākām risināt situāciju, organizējot šiem bērniem transportu uz lidostu un lidojumu uz mājām. Šobrīd tie trīs bērni, kam bija "Balcia" ceļojumu apdrošināšana un par kuriem saņēmām ziņo no rīta, ir ceļā uz Latviju, bet ceturtais atgriezīsies rīt ar reisu no Barselonas. Par situāciju nekavējoties informējām arī Ārlietu ministriju un Patērētāju tiesību aizsardzības centru, piedāvājot mūsu ekspertu atbalstu repatriācijas reisa noorganizēšanā, lai arī pārējiem bērniem, kas nav mūsu klienti, pēc iespējas ātrāk tiktu sniegta iespēja atgriezties mājās,” pauž Bērzkalns.
“Aicinām vecākus, pirms ļaut bērniem doties uz nometnēm vai organizētos ceļojumos, patiešām rūpīgi izvērtēt uzņēmumu vai organizāciju, kam bērni tiek uzticēti. Ceram, ka nākotnē šādas situācijas vairs neatkārtosies, bet, ja tomēr gadās ko tādu piedzīvot, tad nekavējoties ir jāsazinās ar savu apdrošinātāju, lai maksimāli ātri varētu organizēt palīdzību. Mūsu rīcībā šobrīd nav informācijas, pie kādas apdrošināšanas sabiedrības tika apdrošināta tūrisma grupa. Šobrīd, pēc vecāku sniegtās informācijas, mums ir zināms, ka Balcia ir līdz šim vienīgais apdrošinātājs, kas akceptējis šo situāciju kā apdrošināšanas gadījumu, un veicis pirmās izmaksas, tai skaitā apmaksājot transfēra un lidojuma izdevumus,” norādīja Bērzkalns.
Jauns.lv mēģināja sazināties arī ar tūrismu aģentūru "Fisom" uz mājaslapā norādītajiem telefona numuriem un e-pastu, taču sazināties ar nometnes rīkotājiem nav izdevies.