Ko sagaidīt no F-1 Monako "Grand Prix"? Verstapenam viegli neklāsies
foto: Best Image / BACKGRID/ Vida Press
Makss Verstapens noteikti cer tikt pie panākuma Monako otro gadu pēc kārtas.
Citi sporta veidi

Ko sagaidīt no F-1 Monako "Grand Prix"? Verstapenam viegli neklāsies

Sporta nodaļa

Jauns.lv/F1.lv

Sezonas ievads ir pierādījis, ka par uzvarām šogad cīnās trīs komandas. Lai gan titula cīņā ir viens izteikts favorīts, Monako Maksam neklāsies viegli. Viņš centīsies kļūt par pirmo braucēju kopš Niko Rosberga 2015. gadā ar uzvarām Montekarlo ieliņās divus gadus pēc kārtas. Šī vieta kļūdas nepiedod, tādēļ kļuvusi iecienīta skatītāju vidū.

Ko sagaidīt no F-1 Monako "Grand Prix"? Verstapena...

Trase

Pilsētas ielas ikdienā pārņem ierastā satiksme, tādēļ apļu laiki attīstīsies ļoti strauji pie nosacījuma, ja asfalts paliks sauss. Par riepu nodilumu braucējiem nevajadzēs uztraukties arī uzliekot mīkstāko C5 sastāvu. Ņemot vērā ļoti zemu vidējo ātrumu, šis ir vienīgais posms kalendārā, kur sacīkstē jāveic 260 kilometri ierasto 305 kilometru vietā. Ļoti lēni pagriezieni atrodami katrā sektorā.

Lielu lomu spēlēs stratēģija – ātrs pitstops ļaus atgriezties brīvā trasē, tomēr pastāv risks aizķerties aiz lēnākām formulām un zaudēt daudz laika. Tikmēr, atliekot došanos pie mehāniķiem uz vēlāku laiku, pastāv izredzes ietaupīt laiku drošības mašīnas gadījumā, taču nenosegšanās pret tiešajiem konkurentiem var maksāt pozīcijas, ko atgūt būs teju neiespējami. Par labāko apdzīšanas iespēju tiek uzskatīta izeja no tuneļa.

Laikapstākļi

Mūs gaida pārsteigumi. Svētdienas sacīkste solās būt sausa, bet ne pārāk silta – vien 20 grādu pēc Celsija skalas, tomēr nelielas lietusgāzes sagaidāmas kā piektdienā, tā sestdienā. Pēc jaunākajām sinoptiķu prognozēm lietus iespēja abās dienās vērtējama ar aptuveni 40% varbūtību, kas var sajaukt kārtis vēl vairāk jau tā neierastajā nedēļas nogalē.

Prognozes

“McLaren” komandas lieliskā korelācija starp simulatoru un realitāti palīdzējusi uzlabojumiem strādāt ļoti efektīvi. Lando Noriss faktiski jau sasniedzis Maksa Verstapena līmeni, tomēr gaidāms, ka abu spēkošanos papildinās “Ferrari” ar Šarlu Leklēru priekšgalā. Viņam gan mājas posmā līdz šim klājies, maigi izsakoties, briesmīgi, tomēr mīlestība pret ielu trasēm un spēja demonstrēt lielisku sniegumu tieši kvalifikācijās nešaubīgi padara Leklēru par vienu no trim galvenajiem favorītiem uz uzvaru.

“Red Bull” komanda nav taupījusi naudu un uz šo posmu sagatavojusi īpaši kaujiniecisku aizmugurējo antispārnu. Par Verstapena spējām šaubu nav un pēdējie gadi apliecinājuši, ka arī Peresa braukšanas stilam asas ielu trases piestāv labāk par pludenajām ātruma paradīzēm. Meksikānim jauns līgums vēl jānopelna un pjedestāls Monako būtu lielisks veids, kā to paveikt.

Vēsture

Monako ielās sacensības risinājās vēl pirms F-1 čempionāta izveides 1950. gadā, kas skatītājiem sniedza dramatiskus notikumus jau 1. aplī.Pēdējos gados izteikti vērojams, ka spēku samēri šaurajās ieliņās mēdz atšķirties no ierastajiem, jo vairums ‘kalibrē’ formulu, lai tā atbilstu maksimāli daudz trasēm. Visspilgtākie piemēri atšķirīgām pieejām ir “Williams” ātrums jaudas trasēs, kamēr liels piespiedējspēks un apgrūtināta apdzīšana pēdējos gados simpatizējusi “Alpine” vienībai.

No 2012. līdz 2018. gadam nevienam braucējam neizdevās uzvarēt Monako un kļūt par čempionu vienā gadā, tomēr pēdējās sezonās ar “Red Bull” satriecošo spēkratu Makss Verstapens ir lauzis šo tradīciju, gūstot divus panākumus. Kopš hibrīddzinēju ienākšanas 2014. gadā par Monako uzvarētāju pole position ieguvējs kļuvis mazāk kā 50% sacīkšu, apliecinot, ka arī ar apgrūtinātām apdzīšanas iespējām lielu lomu spēlē stratēģija, tādēļ pēc kvalifikācijas ne tuvu viss vēl nav beidzies.

 Visvairāk uzvaru Monako izcīnījis Airtons Senna. “McLaren” sastāvā viņš šeit triumfēja sešas reizes, turklāt muļķīga kļūda apturēja viņu no drošas uzvaras 1988. gadā. Atzīmējot 30 gadus kopš Sennas traģiskās bojāejas, “McLaren” vienība uz šo posmu ieradusies ar īpašu Sennam veltītu mašīnas krāsojumu. Uz vienu nedēļas nogali Norisa un Piastri garāžās nebūs ne miņas no ierastā papaijas oranžā toņa.

Bazārs boksos

Pēdējā laikā arvien vairāk pastiprinājušās baumas, ka uz “Wiiliams” komandu dosies Karloss Sainss, kura vārds iepriekšējos mēnešos vairāk locīts “Mercedes” un “Audi” sakarā. Tāpat arī pieredzējušais Valteri Botass manīts “Williams” motormājā. Ņemot vērā, ka komanda jau noslēgusi līgumu ar Aleksu Albonu, izskatās, ka Džeimss Vaulss vēlas apbruņoties ar diviem pieredzējušiem braucējiem – ne velti Logans Sardžents pa padoku staigā nokārtu galvu.

Ja baumas izrādās patiesas, tad jaunā superzvaigzne Kimi Antonelli dosies uzreiz uz “Mercedes” komandu, vai tomēr pavadīs vēl vienu gadu krājot pieredzi? Palikšana bez goda pjedestāliem pirmajos 8 braucienos nav sniegums, ko skatītāji cerēja redzēt no jaunā itāļa, tomēr sniegums pamazām uzlabojas. Bez augstvērtīgiem rezultātiem trasē un iespējas noalgot Alonso, Sainsu vai Albonu, “Mercedes” opciju skaits strauji sarūk…

Grafiks

Kārtīgus autosporta mīļotājus svētdien neaiztikt! Sacensību starts pl. 16:00, bet pēc Monako GP izcīņas jāpārslēdzas uz gaidītāko sacīksti pāri okeānam – 18:00 sāksies Indianapolisas 500 jūdžu brauciens.

Ne bez iemesla Monako "Grand Prix" kvalifikācija tiek uzskatīta par svarīgāko visā sezonā, ņemot vērā grūtās apdzīšanas iespējas. Tai sākums sestdien pl. 17:00 pēc Latvijas laika. Pirms tam ierastā stilā trīs treniņbraucieni, kas rit pēc ierastā plāna, sākot ar piektdienu, nevis ceturtdienu, kas izņēmuma kārtā eksistēja ilgus gadus.