Portāls ielādēsies pēc 15 sekundēm
Uz Jauns.lv
Omega-3 taukskābes ir pieejamas gan augu valsts, gan jūras produktos. (Foto: unsplash.com)

Kāpēc mums vajadzīgas taukskābes?

Dabasspēks
27. maijā 18:10 2021. gada 27. maijā 18:10
  "100 Labi Padomi"
Kā saglabāt vitalitāti un enerģiju līdz sirmam vecumam un uzturēt savas fizioloģiskās un kognitīvās funkcijas iespējami labākā stāvoklī? Atbilde ir vienkārša – pastāvīgi rūpējoties par to, lai organisms regulāri saņemtu visu tam nepieciešamo. Skaidro aptieku tīkla Apotheka sertificētā farmaceite Beāte Kaminska. 

Sabalansēts un daudzveidīgs uzturs ir tas, kas ļauj pilnvērtīgi uzņemt nepieciešamās uzturvielas, ieskaitot vitamīnus, minerālvielas un taukskābes. Ļoti nozīmīgas ir omega-3 taukskābes, kas atrodamas katras mūsu šūnas membrānā, taču organisms pats nespēj tās sintezēt, tāpēc ir svarīgi polinepiesātinātās taukskābes uzņemt ar uzturu. Omega-3 taukskābes ir pieejamas gan augu valsts, gan jūras produktos. Zivīs galvenokārt atrodamas divas aktīvās taukskābes – dokozaheksaēnskābe (DHS) un eikozapentānskābe (EPS), savukārt alfa-linolēnskābe (ALS) ir augu valsts produktos, piemēram, sojas pupiņu eļļā, avokado, auzu pārslās u. c.

Foto: Shutterstock

Uzņemot omega-3 taukskābes pietiekamā daudzumā, iespējams palēnināt organisma dabīgo novecošanās procesu. Piemēram, cilvēkam novecojot, acs tīklenē samazinās DHS koncentrācija, bet, papildus lietojot omega-3, palielinās acs jutība pret gaismu un uzlabojas redze tumšā laikā. Taukskābes veicina smadzeņu darbību, kā arī uzlabo domāšanas un koncentrēšanās spējas, palīdz uzturēt asinsvadu un sirds veselību un sirds ritmu, samazina triglicerīdu līmeni.

Augsts triglicerīdu līmenis korelē ar augstu sirds un asinsvadu slimību risku – ja tas pārsniedz normu, tas kopā ar slikto holesterīnu veicina asinsvadu sieniņu sašaurināšanos, un tas draud ar paaugstināta asinsspiediena, insulta un infarkta risku. Omega-3 taukskābes uzlabo arī locītavu veselību, mazina locītavu sāpes un stīvumu.

Lieto ar omega-3 bagātus produktus vismaz vienu vai divas reizes nedēļā vai uzņem omega-3 zivju eļļu papildus, lai saglabātu veselīgu organismu! 

Zināšanai

● Iegādājoties zivju eļļu, ir svarīgs tieši aktīvo taukskābju daudzums vienā devā, nevis kopējais omega-3 daudzums. Optimāla EPS un DHS kombinācijas deva ir 500 mg dienā.

Saistītās ziņas

Labas ziņas zivju ēdienu faniem - taukskābes zivīs atvaira dzīvsudrabu
Zivis - filejās, steikos, veselas. Kā tās pareizi glabāt un gardi izcept
Skarbs fakts: zivis jūrā pieradušas ēst plastmasu

Citi šobrīd lasa

Kā Jāņu dienu svin citas tautas pasaulē? 2
Ventspils pusē apēd suni, Ošupē noplosa teļu. Vai jāsāk baidīties no agresīviem vilkiem? 3
Jāņu naktij un rītam lielā valsts daļā izsludināts sarkanais brīdinājums 1
Pievienot komentāru

"За что ее жалеть? Борзая баба": зрители не прониклись откровениями экс-жены Аршавина 2

Агата Муцениеце в мини-шортах и тонкой майке подразнила округлым бюстом