Jauns.lv saglabā savu vietu topa augšgalā kā viens no apmeklētākajiem ziņu portāliem Latvijā
foto: Shutterstock
15 000 lielu auditorijas pieaugumu noslēdzis portāls Jauns.lv.
Sabiedrība

Jauns.lv saglabā savu vietu topa augšgalā kā viens no apmeklētākajiem ziņu portāliem Latvijā

Ziņu nodaļa

Jauns.lv

0

Interneta tehnoloģiju un pētījumu uzņēmums Gemius publicējis apmeklētāko vietņu topu.

Jauns.lv saglabā savu vietu topa augšgalā kā viens...

Janvārī par populārāko vietni kļuvis ziņu portāls Tvnet.lv. Saistībā ar šī gada tiesību aktu izmaiņām, apmeklējums ievērojami palielinājies portālam Lvportals.lv un vietnei Likumi.lv. Vērā ņemamu kāpumu gan kopējā statistikas topā, gan apmeklējumā no mobilajām ierīcēm uzrādījis arī portāls lasi.lv, kamēr mobilo ierīču topā papildus īpaši izcēlušās vietnes meteofor.lv un sportacentrs.com. Savukārt, apmeklējumā no datoriem lietotāju skaits visvairāk ir palielinājies portālam Ss.lv un vietnei Eparaksts.lv.

Kopējā statistikas topā par jauno līderi kļuvis ziņu portāls Tvnet.lv, janvārī uzrādot 13 000 lielu auditorijas pieaugumu un sasniedzot 778 000 reālos interneta lietotājus (Real Users). Otro vietu ieņēmis portāls delfi.lv, gadu iesākot ar 773 000 lietotājiem, kas ir par 33 000 mazāk kā pērnā gada beigās, bet uz trešo vietu novirzījies portāls Inbox.lv, auditorijai sarūkot par 15 000 un janvārī uzrādot 766 000 reālos lietotājus. Tikmēr, lietotāju skaitam palielinoties par 30 000, savā pozīcijā ar 713 000 reālajiem lietotājiem atgriezies Lsm.lv, bet pirmo piecinieku ar 712 000 reālajiem lietotājiem un 15 000 lielu auditorijas pieaugumu noslēdzis portāls Jauns.lv.

Lielāko auditorijas pieaugumu gada pirmajā mēnesī uzrādījuši portāli Lvportals.lv, Lasi.lv un Likumi.lv. Lvportals.lv auditorija no visām ierīcēm kopā pieaugusi par 56 000, sasniedzot 320 000 reālos lietotājus, kamēr portāla lasi.lv lietotāju skaits palielinājies par 39 000 - 243 000 reālie lietotāji, bet likumi.lv auditorija kļuvusi par 33 000 kuplāka, tādējādi sasniedzot 230 000 reālos interneta lietotājus. Lvportals.lv un Likumi.lv auditorijas kāpumi ir skaidrojumi ar tiesību aktu izmaiņām, kas stājās spēkā 2025. gada 1. janvārī -  ar jaunajiem likumiem un citiem tiesību aktiem iedzīvotājiem ir iespēja iepazīties vietnē Likumi.lv, bet ar to skaidrojumiem - Lvportals.lv tematiskajā sadaļā. Savukārt, lielākais auditorijas sarukums janvārī vērojams portālam 1188.lv, kuru apmeklēja par 82 000 mazāk lietotāji – 561 000 reālie lietotāji.

“Pēdējie mēneši, īpaši janvāris, apliecina, ka rūpīgs darbs ar oriģinālsaturu, tā kvalitāti un precīza lasītāju interešu uzrunāšana nes vēlamos augļus. Mūsu stratēģija – koncentrēties uz īpaši atlasītu, kvalitatīvu un noderīgu informāciju, ļauj atšķirties pārsātinātajā mediju vidē, piedāvājot vērtības, kas rezonē ar plašāku auditoriju. Uzlabojumi akumulējas un realizējas pa soļiem, stiprinot portāla Lasi.lv pozīcijas. Jāizceļ arī sekmīgas abonēšanas kampaņas efekts – skaidri mērķēta un uz vērtībām orientēta pieeja veicināja stabilu pieaugumu lojālo lietotāju vidū. Paralēli turpinām arī veiksmīgu sadarbību ar partneriem satura apmaiņā, kas paplašinās ar katru mēnesi. Mūsu nemainīgi galvenā prioritāte joprojām ir saturs un tā kvalitāte – pamats ilgtermiņa izaugsmei un noturīgai auditorijas iesaistei,” komentē “Latvijas Mediji” komercdirektors Aigars Stankēvičš.

Apmeklējums no mobilajām ierīcēm

Arī apmeklējumā no viedtālruņiem un planšetdatoriem, t.sk. lietojot vietnes mobilo aplikāciju, jauno gadu topa augšgalā iesācis Tvnet.lv, tā auditorijai palielinoties par 9000 lietotājiem un sasniedzot 736 000 reālos lietotājus. Auditorijai sarūkot par 40 000, par pozīciju zemāk ar 719 000 lietotājiem novirzījies Delfi.lv, bet trešo vietu saglabājis Jauns.lv, janvārī sasniedzot 672 000 reālos lietotājus – par 10 000 vairāk nekā decembrī. Ar 20 000 lielu lietotāju skaita pieaugumu uz ceturto vietu pakāpies Lsm.lv (637 000 reālie lietotāji), bet ar 615 000 lietotājiem un 5000 lielu auditorijas sarukumu pirmo piecinieku noslēdz Tv3.lv.

Apmeklējumā no mobilajām ierīcēm visvairāk auditorija ir palielinājusies portālam Lvportals.lv, kas sasniedzis par 31 000 vairāk lietotājus nekā decembrī (220 000 reālie lietotāji), pieaugumu skaidrojot ar iedzīvotāju vēlmi iepazīties ar tiesību aktu izmaiņām, kuras stājušās spēkā no šī gada 1. janvāra. Ievērojamus kāpumus uzrādījis arī Lasi.lv, sasniedzot par 26 000 vairāk lietotājus (217 000 reālie lietotāji), meteofor.lv ar 23 000 lielu pieaugumu un 174 000 lietotājiem, un sportacentrs.com, kura lietotāju skaits, salīdzinot ar aizvadīto mēnesi, pieaudzis par 19 000, sasniedzot 166 000 reālos lietotājus. Savukārt, ievērojamākais kritums vērojams 1188.lv auditorijā, kura sarukusi par 87 000, veidojot 524 000 reālos lietotājus.

Apmeklējums no datoriem

Apmeklējumā no datoriem līdera pozīciju nemainīgi saglabājusi meklētājprogramma Google, kura janvārī sasniegusi 991 000 reālos lietotājus, kas ir par 43 000 vairāk nekā mēnesi iepriekš. Otro vietu ar 3000 lielu auditorijas pieaugumu ieņem video koplietošanas platforma youtube.com, sasniedzot 669 000 reālos lietotājus, bet ar 5000 lielu kāpumu auditorijā tai seko sociālais tīkls facebook.com, kuru apmeklējuši 555 000 reālie lietotāji.

Par 15 000 mazāk lietotāji apmeklējuši pašmāju Inbox.lv (521 000 reālie lietotāji), ierindojot to ceturtajā vietā, bet pirmo piecinieku noslēdz Swedbank.lv ar 24 000 lielu auditorijas kāpumu un 448 000 sasniegtiem reālajiem lietotājiem. Lielākie kāpumi novērojami sludinājumu portālam ss.com, kura auditorija palielinājusies par 71 000 lietotājiem (340 000 reālie lietotāji) un vietnei Eparaksts.lv, kura ir sasniegusi par 89 000 vairāk lietotājus (299 000 reālie lietotāji).

Tikmēr ievērojamāko auditorijas kritumu piedzīvojusi e-komercijas platforma 220.lv, kuru janvārī apmeklējuši par 27 000 mazāk lietotāji (215 000 reālos lietotājus). No datoriem apmeklētāko vietņu topu janvārī pametušas vietnes Go3.lv un Instagram.com, taču to vietā topam pievienojies Jauns.lv (220 000 reālie lietotāji) un Salidzini.lv (216 000 reālie lietotāji). 

Dati par mediju grupām

Mediju grupu topā līdera pozīciju saglabājusi "TVNET grupa" ar vietnēm Tvnet.lv, Spoki.lv un Apollo.lv, kā arī statistiku par Tvnet.lv, Apollo.lv un rus.tvnet.lv aplikācijām, janvārī sasniedzot 881 000 reālos lietotājus un 59 procentus Latvijas interneta lietotājus, kas ir par 11 000 vairāk nekā mēnesi iepriekš. Otrās vietas īpašniece, "DELFI" mediju grupa ar vietnēm Delfi.lv, t.sk., vietni Bilesuparadize.lv, "Delfi TV", kā arī mobilo aplikāciju, uzrādījusi lielāko auditorijas kritumu – par 38 000, tādējādi veidojot 825 000 reālos lietotājus jeb 55 procentus Latvijas interneta lietotājus. Tai seko Inbox mediju grupa ar vietnēm Inbox.lv, Pp.lv, Xtv.lv, Klab.lv, kā arī Inbox.lv mobilo aplikāciju, janvārī sasniedzot 773 000 reālos lietotājus un 52 procentus Latvijas interneta lietotājus, kas ir par 17 000 mazāk nekā mēnesi iepriekš.

Ceturto vietu  ieņēmusi "Rīgas Viļņi"  mediju grupa ar vietnēm Jauns.lv t.sk., Otkrito.lv jeb rus.jauns.lv, Rigasvilni.lv, Zurnali.lv, kā arī Jauns.lv straumēšanu, kuras auditorija janvārī pieaugusi par 15 000, sasniedzot 712 000 reālos lietotājus jeb 47 procentus Latvijas interneta lietotājus, bet piektajā vietā ierindojusies LA.lv/TV24 grupa ar vietnēm La.lv, Nasha.lv, Grani.lv un TV24.lv, janvārī sasniedzot 687 000 reālos lietotājus jeb 46 procentus Latvijas interneta lietotājus – teju tikpat, cik decembrī.