"Lattelecom Rīgas maratons" maija vidū priecēs ar vēl izvērstāku pasākumu programmu
Visiem Latvijas iedzīvotājiem un maratona viesiem “Lattelecom” piedāvā jaunas iespējas sekot līdzi maratona aktualitātēm un norisei.
Runā Rīga

"Lattelecom Rīgas maratons" maija vidū priecēs ar vēl izvērstāku pasākumu programmu

Jauns.lv

Turpinot pērn veiksmīgi aizsākto praksi Baltijas lielākos skriešanas svētkus Rīgā rīkot divas dienas, “Lattelecom Rīgas maratons” šogad priecēs ar vēl izvērstāku programmu visas nedēļas nogales garumā 14.maijā un 15.maijā, tā piektdien preses konferencē Rīgas domē informēja maratona organizatori un partneri – “Lattelecom”, “Nordea banka” un “Rimi”.

"Lattelecom Rīgas maratons" maija vidū priecēs ar ...

“”Lattelecom Rīgas maratona” divu dienu programma pērn piedzīvoja lielu atsaucību, tāpēc esam izlēmuši to attīstīt, maratonu vēl vairāk padarot par nozīmīgiem pilsētas svētkiem. Pērn dažādās distancēs pasākumā piedalījās teju 26 000 dalībnieku no 69 pasaules valstīm, savukārt sestdien krastmalas aktivitātēs iesaistījās vairāk nekā 7000 bērnu – šie skaitļi “Lattelecom Rīgas maratonu” padara par vienu no Rīgas un Latvijas vizītkartēm. Aicinu visus rīdziniekus skriešanas svētkos iesaistīties gan kā dalībniekiem, gan līdzjutējiem, izbaudot īpašo svētku gaisotni,” aicināja Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs.

26.Lattelecom Rīgas maratonā, kas šogad norisināsies 14.-15. maijā, rīdzinieki un pilsētas viesi varēs izvēlēties saviem spēkiem un noskaņojumam atbilstošāko distanci - gan maratonu (42,195 km), gan pusmaratonu (21,0975 km), gan arī 10 km un īsākas distances. Populāro 5km distanci šogad aizstās 6km distance, dodot iespēju līdz šim īsākās distances dalībniekiem pilnībā izbaudīt “Brīvības ielas kultūras kilometru”, divreiz skrienot garām Brīvības piemineklim un Kultūras goda sardzei pieminekļa pakājē.

Savukārt pašiem mazākajiem dalībniekiem un ģimenēm organizatori sadarbībā ar Rimi sarūpējuši Rimi bērnu dienu 14.maijā, kuras laikā dienu pirms galvenajiem startiem piedāvās ne tikai mini-distances, aktivitāšu un atpūtas zonas 11.novembra krastmalā, bet arī pilnīgi jaunu 4,2km distanci – Ģimeņu skrējienu. Ģimeņu skrējiens 14.maijā startēs krastmalā, ietvers Eksporta, Elizabetes ielas, kā arī skrējienu garām Kongresa namam, Valdemāra un Meierovica ielās, līdz Brīvības pieminekļa pakājei un cauri Vecrīgai, lai finišētu 11.novembra krastmalā.

Ārvalstu dalībniekiem, kuru skaits, pateicoties Rīgas pievilcībai, trasēm pilsētas centrā un “Lattelecom Rīgas maratona” aktivitātēm ārvalstu tirgos, iepriekšējos gados būtiski audzis, būs iespēja kopā ar Latvijas pārstāvjiem piedalīties Nāciju parādē jeb svinīgā gājienā no Brīvības pieminekļa līdz krastmalai, svinīgi dodot startu Rimi bērnu dienas Ģimeņu skrējienam.

“Aicinot bērnus piedalīties Rimi bērnu dienas organizētajos skrējienos, mēs vēlamies ne vien piesaistīt viņu uzmanību veselīgam un aktīvam dzīvesveidam, bet arī aicināt bērnus dzīvot aktīvi arī ikdienā, nesēdēt mājās, nākt ārā un baudīt bērnību svaigā gaisā, sportojot un aktīvi pavadot brīvo laiku! Jau iepriekšējā gadā pasākumu apmeklēja vairāk nekā 7000 jauno skrējēju un daudzi atzina, ka šādi pasākumi iedvesmo sporta nodarbībām ikdienā, tāpēc ceram, ka arī šogad Rimi bērnu diena iedvesmos bērnus sportot ne vien pasākuma dienā, bet arī pēc tā,” stāstīja  SIA “Rimi Latvia” sabiedrisko attiecību vadītāja Inga Bite.

Visiem Latvijas iedzīvotājiem un maratona viesiem “Lattelecom” piedāvā jaunas iespējas sekot līdzi maratona aktualitātēm un norisei. „Šogad piedāvāsim maratonu izbaudīt no vairākiem skatupunktiem, gūstot daudz plašākus iespaidus. Aktīvajā maratona gaidīšanas posmā no 9.maija “Lattelecom” interneta televīzijā būs skatāms kanāls “360TV Maratons”. Savukārt maratona skrējiena dienā 15.maijā “Lattelecom” ikvienam interesentam piedāvās divas dažādas pieredzes – 360TV raidīs no 11.novembra krastmalas, demonstrējot arī skaistākos distances posmus, intervijas ar dalībniekiem un skatītājiem, savukārt “Lattelecom” interneta televīzijas kanālā “360TV Maratons” būs redzama tiešraide no katras distances līderu pozīcijām. Tā būs unikāla pieredze - iespēja iejusties vadošo skrējēju lomā. Abi kanāli būs skatāmi jaunajā Lattelecom televīzijas aplikācijā mansTV, līdz ar to līdzjutēji varēs redzēt maratona norises no vairākām vietām vienlaikus,” norādīja “Lattelecom” valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis.

Jau no marta Sporta domnīcās otrdienās kanālā 360TV  būs skatāmas diskusijas un izskanēs ekspertu viedokļi un padomi - viss, kas jāzina, gatavojoties maratonam.

Līdzjutējiem, pilsētas viesiem un dalībniekiem 15.maijā īpaši pievilcīgs būs "Brīvības ielas kultūras kilometrs" jeb īpaša kultūras, mūzikas un sadziedāšanās programma skrējiena laikā Brīvības ielā. Dejotāji, dziedātāji, īpašas skatuves un performances dalībniekus un rīdziniekus izklaidēs visas Brīvības ielas trases posma garumā no Brīvības pieminekļa, kur bāzēsies "Kultūras goda sardze", līdz pat Stabu ielai. Šefību par “Brīvības ielas kultūras kilometru” šogad uzņēmusies “Nordea banka”, kas īpašu vērību pievērsīs līdzjutēju programmas izveidei Brīvības ielas garumā, attīstot jau iepriekšējos gados aizsāktās tradīcijas – skatuves, kultūras goda sardzes, muzikālo programmu trasē, kā arī rūpējoties par jauniem pārsteigumiem.

“Šis ir jau desmitais “Nordea” bankas un Rīgas maratona draudzības gads, un man ir īpašs prieks par ievērojamo izaugsmi, ko plecu pie pleca ar “Nordea” un citiem spēcīgiem partneriem piedzīvojis Rīgas maratons. Vēl lielāks prieks man ir par skriešanas kultūru, kas turpina nostiprināt pamatus un ik gadu aizrauj arvien vairāk skriešanas entuziastu. Vēlamies, lai maratons būtu notikums visiem, neatkarīgi no tā, vai dalībnieks ir skrējējs vai atbalstītājs,” pauda “Nordea” bankas Latvijā vadītāja vietniece Guna Zagorska.

Organizatori atgādina, ka iestājies pēdējais un atbildīgākais skrējiena sagatavošanās posms un aicina sekot treniņu plāniem, kā arī iesaistīties pasākumos, kas radīti, lai vēl vairāk palīdzētu skrējējiem sagatavošanās procesā – adidas skriešanas skolas lekcijās un treniņos Mežaparkā, kā arī iedvesmoties treniņiem, sekojot programmas “Mans pirmais maratons” dalībniekiem.

“”adidas skriešanas skolas” lekcijas un treniņi Mežaparkā izpelnījušies lielu skrējēju atsaucību – skolas sezonu sākām jau pagājušā gadā, un tā turpināsies līdz pat maijam. “adidas skriešanas skola” ir lieliska iespēja saņemt profesionālus padomus par veselību, pareizu uzturu, inventāru un treniņu plāniem, kā arī iedvesmoties no citu skrējēju stāstiem savu mērķu sasniegšanai,” stāstīja “Lattelecom Rīgas maratona” organizatoru komandas vadītājs un NECom valdes priekšsēdētājs Aigars Nords, aicinot gan uz adidas skriešanas skolas lekcijām 19.martā, gan uz koptreniņiem Mežaparkā katru svētdienu plkst.10.

Oficiālā “Lattelecom Rīgas maratona” adidas krekla zīmējuma autore šogad ir Latvijā labi zināmā māksliniece Ieva Iltnere, kura ar savu unikālo un atpazīstamo stilu iepriecinās ne tikai skrējējus, bet arī līdzjutējus. Ievas Iltneres zīmējums radīts mākslinieces atpazīstamajā stilā un simbolizē “Lattelecom Rīgas maratona” dalībnieku dažādību un plašo starptautisko pārstāvniecību.

Jaunā medaļa, savukārt, veidota saskaņā ar 2016. gada “Lattelecom Rīgas maratona” kampaņas “izlaušanās” motīvu. Medaļa simboliski ietver gan raupjumu un smagnējumu, kas dalībniekiem raksturīgs treniņu uzsākšanas procesā, gan noslīpēto perfekciju un tīrību, ko iegūstam treniņu procesa beigās. Kā ierasts, “Lattelecom Rīgas maratonā” medaļas saņems pilnīgi visi finišētāji, Rimi bērnu dienas, Ģimeņu skrējiena un 6km distances dalībniekiem simboliski saņemot vieglākās un izmēros mazākās, savukārt maratona distances dalībniekiem - smagākās un izmēros iespaidīgākās medaļas.

Reģistrēties visām distancēm, t.sk. Rimi bērnu dienai un Ģimeņu skrējienam, iespējams “Lattelecom Rīgas maratona” mājaslapā  www.lattelecomrigasmaratons.lv. Reģistrācija turpināsies līdz pat pasākumam, bet, tuvojoties maratonam, dalības maksa pakāpeniski paaugstināsies. Apmaksu par dalību pasākumā iespējams veikt skaidrā naudā visos “Nordea” bankas klientu apkalpošanas centros. Patlaban reģistrējušies jau vairāk nekā 6000 dalībnieku no 49 pasaules valstīm.

Maratons Rīgā notiek kopš 1991.gada. 2015.gadā pasākums pulcēja 26 000 dalībnieku no 69 valstīm. Pasākums ir saņēmis prestižo Starptautiskās Vieglatlētikas federācijas (IAAF) "Bronzas" kvalifikācijas zīmi. Maratonu kopš 2007.gada sadarbībā ar Rīgas domi rīko aģentūra “NECom”. Galvenais partneris – “Lattelecom”, oficiālā banka – “Nordea banka”, oficiālais partneris – “Rimi”, sponsori – “adidas”, “WESS Motors Toyota” un “Elkor”. Partneri – “LIVE RIGA”, “360TV”, “LNT”, “DELFI”, “JCDecaux”, izdevniecība “Santa”, “F64”, “StarFM”, “Capital Clinic Riga”, “Vichy”, Latvijas Sporta federāciju padome, Latvijas Vieglatlētikas savienība, “Isostar”, “Radisson Blu Latvija”, “VSK Noskrien”, “1188”, “LIDO”, “Latvia Tours”, “Hansgrohe”, “Klotiņi & Serģis”, “Sporta Laboratorija”, “Mēness Aptieka”, “Ibumetin Prel” un citi.

 

"Lattelecom Rīgas maratona" preses konference

Sadarbībā ar Rīgas pašvaldību

Regīna Zommere / Publicitātes foto