IKEA 80 gadi: ideja, kuras iespaidā radās zemas cenas koncepcija
Noderīgi ikdienā

IKEA 80 gadi: ideja, kuras iespaidā radās zemas cenas koncepcija

Reklāmas projekts

Radīt labu galda lampu par izdevīgāko cenu tirgū nav no vieglākajiem uzdevumiem. Tomēr 2000. gadā IKEA dizaineriem tas izdevās! Kā? Viņi sāka radošo procesu, vispirms nosakot vēlamo cenu, un tad atrada veidu, kā samazināt izmaksas, atsakoties no preces iepakojuma un vienkāršojot loģistikas procesu.

Radošais duets

IKEA dizaineriem Karlam Ejerstamam (Carl Öjerstam) un Magnusam Elebekam (Magnus Elebäck) ienāca prātā ideja, ka lampas abažūrs varētu daļēji aizvietot lampas iepakojumu. Pagriežot lampas pamatni otrādi, to var ielikt abažūrā, kas savukārt pasargā pamatni transportēšanas laikā. Šādi tiek būtiski samazināts nepieciešamais iepakojuma apjoms un rezultātā sarūk transporta izmaksas. Tieši tik ģeniāli! Pateicoties dizaineru idejai, IKEA var piedāvāt izteiksmīga dizaina lampu tikai par 6,99 eiro.

LAMPAN piedzīvoja savu pirmo uznācienu teju pirms 20 gadiem un gadu gaitā lampa ir atgriezusies IKEA veikalu plauktos dažādās krāsās un toņu kombinācijās. LAMPAN unikālā forma un iepakojums ir kļuvis par apgaismojuma klasiku visā pasaulē un arī Latvijā – jau tagad tūkstošiem mājokļu priecē mājīgā siltā gaisma.

Forma, kas uzrunā

IKEA dizaina forma raksturo preces ārējo izskatu un īpašības, kas piesaista skatienu. Forma ir tā, kas uzrunā pircēja maņas, raisa emocijas, pievilina un skar sirds dziļākās stīgas.

Mēs vēlamies, lai mūsu preču forma spētu padarīt ikdienas dzīvi priecīgāku un skaistāku. Vēlamies radīt skaistas preces, tomēr apzināmies, ka skaistuma uztvere ir subjektīva. Tāpēc darbā ar formu mēs meklējam ceļu uz cilvēku emocijām.

Forma ir pakārtota funkcijai. Skaidra, intuitīva un uzrunājoša forma papildina IKEA preču funkcionālo pusi, vizuāli parādot, kam prece ir domāta, kādām vajadzībām to var izmantot un kā tā var uzlabot ikdienas dzīvi mājās. Nevainojama formas un funkcijas saspēle un saskaņa ar citām dizaina dimensijām padara preci racionāli un emocionāli jēgpilnu.

IKEA 80 gadi

Zviedrijas mēbeļu mazumtirgotājs IKEA ir plaši pazīstams visā pasaulē ar labu skandināvu dizainu un kvalitatīvām mēbelēm. Uzņēmums strādā saskaņā ar savu vīziju – "Radīt labāku ikdienas dzīvi daudziem". Vīzijas nozīme ir plašāka par vienkāršu mājokļa labiekārtošanu. IKEA lepojas ar 80 gadu laikā ieviestajām inovācijām, risinājumiem, izcilajām precēm un uzņēmuma iniciatīvu, kas ļāvusi katru jaunu desmitgadi veidot nākotnes dzīvesveidu un stiprināt savu apņemšanos reaģēt uz cilvēku vajadzībām, ņemot vērā viņu ieradumus, vēlmes, un piedāvājot iedvesmojošus risinājumus par zemu cenu.