Slavenais BILLY grāmatplaukts - atbilde pieprasījumam pēc "īsta" grāmatplaukta
BILLY grāmatplauktu noteikti var dēvēt par vienu no lielākajiem IKEA panākumiem. Krāsu un kombināciju dažādība ļauj šim plauktam dabiski iekļauties mājokļos visā pasaulē.
Savulaik IKEA pārdeva galvenokārt bufetes tipa plauktus ar stikla durvīm un nodalījumu dzērieniem. Taču laika gaitā arvien vairāk pircēju vaicāja, vai mums ir arī "īsts grāmatplaukts", un 1967. gadā mēs tādu sākām pārdot. Pirms mūsdienu BILLY grāmatplaukta pārdošanā bija tā priekštecis ar citu nosaukumu.
Grāmatplaukts bija labs un ļoti pieprasīts. Veicot izpēti vairāku gadu garumā un meklējot labāko risinājumu uzņēmumam un klientiem, 1977. gadā tapa BILLY grāmatplaukts, kādu to zinām šodien. Savu vārdu tas aizguva no Billija Liljedāla (Billy Liljedahl), IKEA toreizējā reklāmas daļas vadītāja, kurš ieteica ražot "īstu" grāmatplauktu paredzētu tieši grāmatām.
Gadu gaitā BILLY kolekciju papildinājām ar jaunām krāsām un modeļiem. Šodien BILLY joprojām ir visvairāk pārdotā prece IKEA. Šis grāmatplaukts kalpo gadu gadiem ne tikai grāmatām, bet arī ļauj mājokļa iemītniekiem atspoguļot viņu personību, parādot tuvas un mīļas lietas. Tūkstošiem grāmatu sarindotas BILLY grāmatplauktos arī Latvijā. Mūsu pircēji visbiežāk izvēlas grāmatplauktus baltā krāsā.
Visas IKEA preces izstrādātas, vadoties pēc demokrātiskā dizaina principiem. IKEA dizaineri katru mājokļa labiekārtošanas priekšmetu rada tā, lai tas būtu funkcionāls, skaists, kvalitatīvs, kā arī atbilstu ilgtspējas un zemas cenas prasībām.
Lai IKEA preces varētu atļauties pēc iespējas vairāk cilvēku, no sākuma mēs cenšamies izprast klientu vajadzības un noskaidrot, cik daudz viņi ir gatavi tērēt savu vajadzību apmierināšanai. Jau ķeroties pie dizaina izstrādes, mums rūp, lai cena būtu zema jebkurā cenu kategorijā. Zemas cenas atslēga ir gudra materiālu un resursu sadale, ražošanas metožu racionāla izmantošana un rūpes par izdevumiem, kas ļauj samazināt izmaksas ikvienā IKEA vērtību ķēdes posmā.
Ne vienmēr ir viegli izstrādāt preci, kas nevainojami atbilst visiem pieciem IKEA kritērijiem. Tie visi ir savstarpēji saistīti un ietekmē cits citu, turklāt katrs kritērijs piešķir nozīmi un vērtību zemai cenai.
IKEA 80 gadi
Zviedrijas mēbeļu mazumtirgotājs IKEA ir plaši pazīstams visā pasaulē ar labu skandināvu dizainu un kvalitatīvām mēbelēm. Uzņēmums strādā saskaņā ar savu vīziju – “Radīt labāku ikdienas dzīvi daudziem” – un tai ir plašāka nozīme par vienkāršu mājokļa labiekārtošanu. IKEA lepojas ar 80 gadu laikā ieviestajām inovācijām, risinājumiem, izcilajām precēm un uzņēmuma, iniciatīvu, kas ļāvusi katru jaunu desmitgadi veidot nākotnes dzīvesveidu un stiprināt savu apņemšanos reaģēt uz cilvēku vajadzībām, ņemot vērā viņu ieradumus un vēlmes.
Šī gada augustā IKEA svin savu 5 gadu jubileju Latvijā.