Vācijas transporta ministrs draud aizliegt auto satiksmi nedēļas nogalēs
Vācijas transporta ministrs Volkers Visings draud aizliegt auto satiksmi nedēļas nogalēs, ja valdošā koalīcija līdz jūlijam nepieņems Klimata aizsardzības likuma reformas, kas paredz samazināt pieļaujamo oglekļa emisiju līdz 2030. gadam.
Viņaprāt, fakts, ka grozījumi joprojām nav stājušies spēkā, rada ievērojamas neskaidrības, atsaucoties uz Visinga vēstuli koalīcijas parlamenta frakcijām, vēsta Vācijas laikraksts BILD. “Šāda kavēšanās nenāk par labu ne klimatam, ne valdības reputācijai," vēstulē pauž ministrs. Viņš norāda, ka satiksmes samazināšana, lai palīdzētu sasniegt klimata mērķus, būtu iespējama tikai ar pasākumiem, par kuriem būtu grūti paziņot sabiedrībai, piemēram, "visaptverošu un nenoteiktu braukšanas aizliegumu sestdienās un svētdienās”.
Iecerētie grozījumi emisiju samazināšanas likumā ļauj pārskatīt klimata mērķu atbilstību, aplūkojot visas nozares kopā, nevis atsevišķi. Ja kopējais mērķis netiks sasniegts divu gadu laikā, tad Vācijas valdībai būs jāizlemj, kurā nozarē un ar kādiem pasākumiem līdz 2030. gadam jāsasniedz pieļaujamais kopējais oglekļa dioksīda emisiju apjoms.
“Ja plānotās reformas netiks pieņemtas parlamentā līdz 15. jūlijam, tad Vācijas digitālās infrastruktūras un transporta ministrija būs spiesta iesniegt tūlītēju rīcības plānu, kas nodrošina transporta nozares ikgadējo emisiju līmeņu ievērošanu līdz 2030. gadam, kas iekļaus arī transportlīdzekļu vadīšanas aizliegumu nedēļas nogalēs,” brīdināja Visings.
Tikmēr Vācijas vides aktīvistu organizācijas, tādas kā Greenpeace, Vācijas Vides un dabas aizsardzības federācija un Fridays for Future, kritizē plānoto atsevišķu sektoru mērķu atcelšanu. Viņi baidās, ka tas aizēno noteiktu nozaru ietekmi, jo īpaši satiksmes nozares, kas bieži nesasniedz savus mērķus.
"Tas ir vienkārši nepareizi," Vācijas medijiem izteicās Zaļo parlamenta grupas līdere Jūlija Verlindena. Viņa piebilda, ka Visingam nevajadzētu lieki satraukt cilvēkus, jo pastāvot arī citi veidi, kā risināt klimata problēmas, piemēram, ierobežot maksimālo braukšanas ātrumu uz autostrādēm, ko ierosinājusi valsts Federālā vides aģentūra. Šis priekšlikums gan tiek vērtēts pretrunīgi. Aprīļa sākumā Visings uzsvēra, ka valdība neplāno ieviest ātruma ierobežojumus uz lielceļiem.
Greenpeace mobilitātes eksperte Klāra Tompsone uzskata, ka tādējādi transporta ministrs cenšas novērst uzmanību no savām neveiksmēm: “Visings ir izniekojis divus gadus, bloķējot visus klimata aizsardzības pasākumus ceļu satiksmē – tagad viņš izdomā šausmu scenārijus, lai arī turpmāk viņam nekas nebūtu jādara.”