No Deglava tilta krītošais betons esot tikai krāsa. FOTO
Pēc Zolitūdes traģēdijas sabiedrība īpašu uzmanību pievērš arī citām būvēm. Lasītāji vēsta, ka 1966. gadā uzbūvētā Deglava tilta balsti ir saplaisājuši.
Arī Rīgas domes opozīcijas deputāts Valdis Gavars apgalvo: “Ar neapbruņotu aci ir redzams, ka tilta balsts ir plīsis kā no vienas, tā otras puses. Savukārt plaisas ir aizlīmētas ar celtniecības sietu un aizšpaktelētas. Ja autovadītāji zinātu, kā tilts izskatās no apakšas, iespējams, satiksmes intensitāte pār to būtu mazāka.”
Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Ilze Dišlere mierina, ka viss ir kārtībā – no tilta lobās nost tikai elastīgā virsmas krāsa. Tā, starp citu, ir uzklāta tikai pirms dažiem mēnešiem – pagājušā gada vasarā. Tad nu varam spriest, cik teicams ir galvaspilsētas nolīgto būvnieku darbs un viņu izmantotie celtniecības materiāli.
Satiksmes departaments informē, ka pērnvasar veikta Deglava tilta periodiskā apskate un konstatēts, ka kopumā pārvada stāvoklis ir apmierinošs, betons ir bez izteiktām korozijas pazīmēm, izņemot malējās sijas. “Vizuāli var šķist, ka pārvada konstrukcijas varētu apdraudēt drošību, taču, kā jau minējām, galvenās konstrukcijas ir labā stāvoklī un neapdraud gājēju un satiksmes dalībnieku drošību,” teikts atbildē.
Komentējot Kasjauns.lv fotogrāfa uzņemtos foto, Dišlere vēsta, ka tajos redzami divi pārvada balsta rīģeļi – katrs paredzēts savam laidumam, kuri vasarā remontdarbu laikā pārklāti ar elastīgu virsmas krāsu, kas tagad saplaisājusi un atdalījusies no balsta. 2016. gadā paredzēts veikt būtiskus tilta remontdarbus.
Ko par Deglava tilta drošumu domā Rīgas Būvvalde? Izrādās – neko, jo tas nav šīs iestādes pienākums. “Būvvalde veic būvniecības procesa tiesiskuma kontroli, nevis būvju tehnisko apsekošanu ar mērķi noteikt to tehnisko stāvokli pēc to nodošanas ekspluatācijā,” skaidro Būvvaldes pārstāve Ilze Žūka.