E-talons izrādās brāķis? Maksā pasažieris!
Sabiedrība

E-talons izrādās brāķis? Maksā pasažieris!

Jauns.lv

Rīdzinieks Māris pret savu gribu kļuva par bezbiļetnieku – e-talons izrādījies brāķis. Rīgas satiksmes oficiālā atbilde liecina, ka klientam, viņuprāt, taisnība nav.

E-talons izrādās brāķis? Maksā pasažieris!...

“Zilais e-talons ir tehniski ir izdevīgs, var lejuplādēt gan mēnešbiļeti, gan atsevišķus braucienus, turklāt arī mikroautobusiem. Bet – maijā talonam beidzās termiņš, apmainīju to pret jaunu, un pēc pāris mēnešiem sākās problēmas,” stāsta Māris.

Saldētava nepalīdzēja

Narvesen kioskos ne vienmēr izdevies lejuplādēt braucienus, jo talons nereaģē. Pārdevējiem šāda parādība ir ierasta, viņi zina, ka kartīte pāris minūtes jāpatur saldētavā – tas nez kāpēc palīdz. “Pārdevēji arī man ieteica neturēt e-talonu makā kopā ar bankas kartēm – tām ir magnētiskais lauks, kas to bojā,” teic pasažieris. Tiesa gan, magnētisms nav kaitējis ne banku, ne veikalu klientu kartēm.

Tagad Māris e-talonu glabā atsevišķi, bet ne tas, ne pēdējā ievietošana saldētavā nelīdzēja. Kioskā izdevās tikai nolasīt, ka kartē ir trīs braucieni. Tā nu viņš no Ķengaraga devās uz centru 15. maršruta trolejbusā. “Iekāpu, un priekšā bija kontrole. Nu, nekas, pieliku talonu pie lasītāja, un – ne skaņas. Nenostrādāja arī pie kontrolieres aparāta, un viņa paziņoja, ka jāpērk biļete pie vadītāja – par 1,20 eiro, divreiz dārgāk.”

Pasažieris bija spītīgs un atteicās pārmaksāt, ja reiz uzņēmums sarūpējis brāķa talonus. Galu galā viss beidzās ar to, ka kontrolieri izkāpa, norakstījuši talona numuru un solot to pārbaudīt.

Retumis brāķis gadās, bet biļete jāpērk

Rīgas satiksmes oficiālā atbilde liecina, ka klientam, viņuprāt, taisnība nav. “Ļoti bieži mūsu praksē gadās, kad klients e-talonu ir salocījis, saburzījis vai pat salauzis, un tad tas ir kļuvis nederīgs lietošanai,” Kas Jauns Avīzei teic uzņēmuma preses sekretārs Viktors Zaķis.

E-talona iekšpusē ir mikroshēma, kuru, nepienācīgi lietojot, tiešām var salauzt, tikai šajā gadījumā talons nav pat ielocīts. Zaķis skaidro, ka klientam ir jādodas uz jebkuru Rīgas satiksmes klientu apkalpošanas centru, kur viņam izsniegs jaunu e-talonu, pārceļot uz to arī jau nopirktos braucienus.

“Gadās arī situācijas (bet tādu ir ļoti maz), kad e-talons arī lietošanas laikā tiek atzīts par tehnisku brāķi, un arī tādā gadījumā jāvēršas klientu centrā. Šajā gadījumā jauna e-talona saņemšana ir bez maksas,” informē Zaķis.

Un ja brāķis atklājas sabiedriskajā transportā? Pats vainīgs. “Noteikumi paredz, ka klientam, pārvietojoties sabiedriskajā transportā, ir jābūt reģistrētam braucienam vai iegādātai biļetei pie vadītāja. Ja klients konstatē, ka e-talons atsaka reģistrēt braucienu, viņa pienākums ir iegādāties biļeti pie vadītāja,” uzsver Zaķis.

Atliek piebilst – turiet kabatā vismaz 1,20 eiro šādiem gadījumiem.

Kasjauns.lv / Foto: Ieva Čīka/LETA

Tēmas