
"Kopenhāgena Lāčplēša ielā!" Kamēr vieni priecājas par veloceliņu, tikmēr citi norāda: "Sastrēgumi būs visu laiku"

Pēdējā laikā sabiedrības uzmanības lokā nokļuvis Lāčplēša ielas posms, kurā būvē jaunu "Lidl" veikalu. Tur tiek izbūvēts arī jauns veloceliņš, izveidota regulējama gājēju pāreja un papildināta esošā infrastruktūra, nodrošinot iebraukšanu veikala teritorijā gan no Satekles, gan no Lāčplēša ielas puses. Diskusijas par to, vai šis ir labākais risinājums tieši Lāčplēša ielā, kur tagad ļaudīm nāksies, iespējams, saskarties ar sastrēgumiem, braucot ārā no centra, nerimst.
Kā Jauns.lv informē Rīgas domē, Lāčplēša ielā 76 šobrīd notiek jauna "Lidl" veikala ēkas būvniecība. Darbus veic SIA "Aimasa" un tos plānots pabeigt 2026. gadā. Projekta realizētājs veic arī Lāčplēša ielas rekonstrukciju, tajā skaitā, izbūvē jaunu veloceļu.
Kā TV3 raidījumā "Zebra" skaidro tās vadītājs Pauls Timrots, tiek samazināta brauktuve automašīnām. Ja tiek atstāta tikai viena josla virzienā ārā no centra, tad to dēļ, kas gribēs nogriezties pa labi, apstāsies visa plūsma.
"Ja mēs atstājam tikai vienu joslu pa Lāčplēša ielu ārā no centra, tad sastrēgums šeit būs visu laiku, " uzskata Timrots.
Viņš turpina: "Ja ideja bija parādīt, ka uz centru nevajag braukt ar mašīnām, tad izdevās parādīt, ka centrs ir sačakarēts un tur braukt tiešām nevajag. Parasti ir ta, ka mašīnām no centra ārā ir viegli izbraukt, bet iekšā grūtāk, bet te princips ir pilnīgi otrādāks."
Viņš arī nesaprot, kāpēc veloceliņš bija jātaisa pa Lāčplēša ielu, kur jau tā satiksme noslogota. Timrots uzskata, ka varēja taisīt pa Ģertrūdes ielu, kur mašīnu maz un iela liela un tukša.
Jāsaka gan, ka sociālajos tīklos domas par šo Lāčplēša ielas posmu un ar to saistītajiem remontdarbiem ļoti dalās. Kamēr vieni uzskata līdzīgi kā Timrots, tikmēr citi oponē. "Tas murgojums, ka "velo nav ko darīt uz Lāčplēša ielas - lai brauc pa Ģertrūdes ielu" - velo plūsma pamatā ir no un uz Salu tiltu. Lāčplēša iela ir loģiskākais savienojums ar aktīvo pilsētas centru arī velosipēdistiem, ne tikai auto," lasāms mikroblogošanas vietnē X.com.
Salabošu tavu teikumu - ‘Huiņa Lāčplēša ielā’.
— Krišjānis (@Barons13) June 18, 2025
Spēks ir ielās :) atliek apstāties jebkurā pilsētas krustojumā un pavērot. Pilni veloceļi, ietves ar velobraucējiem, gājējiem, kuri novērtē uzlabojumus.
— Oto Ozols (@otucis) June 18, 2025
Stilīgi,kārtējais posms kas sāksies kaut kur un beigsies kaut kur.
— Krievu nidējs no Somijas 🇫🇮🇱🇻 (@AbolsEdvins) June 18, 2025
Ļoti izvarota iela!! Neglīti un neērti!
— Peoniju un rožu fans (@UnRozuUnPeoniju) June 18, 2025
Velobraucējis tajā virzienā, labāk būtu organizējuši pa Daugavpils ielu un tālāk pa Ģertrūdes. Klusāk, drošāk, un arī tajās klusajās ielās dzīvība parādītos. Bet nē -
— Eksperts: 𝔎𝔞ſ̷𝔭𝔞𝔯𝔰 🇱🇻 (@Kaspars712) June 19, 2025
Jābrauc skatīties! Šķiet tagad Lāčplēša ielu visā garumā varēs ar velo 👏
— Romāns Astahovs (@romansastahovs) June 18, 2025
Aaaa, sapisa vienu no galvenajām ielām, kur iebraukt pilsētā. Nu bezsmadzeņu radījumi.
— Jānis - (@Vietejais_puika) June 18, 2025
Oj, šito varētu arī bučot, izkāpis no velosipēda
— Uldis 🇺🇦🇱🇻 (@makulatuura) June 18, 2025