
Pārāk izdevīgs apavu pirkums internetā beidzas ar samaksātu naudu, bet basām kājām

Sociālajos tīklos bieži gadās vilinoši un neticami lēti piedāvājumi – pārāk lēti, lai būtu patiesība. Tomēr notic pat gudri ļaudis, un, pašas vārdiem runājot, kādai “Facebook” lietotājai gadījies tieši tā, kā virsrakstā minēts.
Lauru Lapas, pavārgrāmatas “Vienaldzīgo nav” dubultautores (jo viņas ir divas – Liene Margeviča un Nata Bramberga), “Facebook” kontā vēstīts: “Es jums neesmu nekāda muļķe. Un arī vakarējā nē. Tāpēc nesaprotu, kā varēja atgadīties kaut kas tāds.”
“Facebook” joslā Lauru Lapa pamanījusi ekskluzīvu piedāvājumu no apavu veikala “Clarks” – raibu raibas kurpītes, puszābaciņi, šņorzābaki, no tīras ādas un visās varavīksnes krāsās. Cena – 5,99 eiro, jo “kaut kāda sezonas izpārdošana”.
“Neko daudz nedomājot, trīcošām rokām sāku spaidīt telefona pogas, jo piedāvājums aktīvs tikai nieka 5 minūtes, un es taču tagad negribu palikt bez tiem superīgajiem, sarkanajiem zābakiem! Mērkaķa ātrumā aizlēkšoju pēc bankas kartes, fiksi visu saspaidu, parādās, ka vajag vēl 19,99 eiro par piegādāšanu arī. Nu, bet tas tak štrunts, tas tik un tā ir pilnīgi par baltu velti. Tas taču ir “CLARKS”!” raksta Lauru Lapa.
E-pastā saņemts pirkuma apstiprinājums, pircēja apmierināta atlaidusies klubkrēslā, gara acīm skatot sevi tumši zilā lietusmētelī un jaunajiem zābakiem kājās. Un tad viņas “Facebook” laika joslā parādījušies tādi paši zābaki, tikai zaļā krāsā, un cena vēl kārdinošāka – 2,99 eiro.
“Šito veiksmīgo dienu!!!” viņa izsaukusies un nopirkusi vēl vienus. Un joprojām gaida pastnieku, saprotot, ka nenāks gan. “Zinātājs teiktu – labāk gaidi, kad prātiņš nāks mājās,” Lauru Lapai piemīt veselīga spēja pasmieties par sevi. Lai kaut kā sevi uzmundrinātu, viņa pagatavojusi šokolādes un piparmētru zefīra kūciņas.
Komentētāji novērtē recepti, bet ar iepirkšanos internetā iesaka būt uzmanīgiem. Iveta raksta, ka pirms pāris gadiem pasūtījusi lētus zābakus “no klarka”, bet pēc ilga laika saņēmusi gredzenu, it kā zelta, ļoti skaisti iepakotu.
Mētra arī šādi iepirkusies, uz e-pastiem pieklājīgi atbildēts – izsūtījām, meklējiet savā valstī! Inguna un Jurijs iesaka: “Pakontrolē bankas kontu, ka pēkšņi nepazūd nauda par dīvainiem un tev nezināmiem pirkumiem. Un 99%, ka zābakus neredzēsi kā savus asti, diemžēl ir pieredze.”
“Kurpnieks Jānis” izmet makšķeri
Ļoti jāuzmanās ar vilinošiem piedāvājumiem, kas labi noformētu reklāmu veidā parādās “Facebook”, un pēdējā laikā īpaši populāri ir apavi.
Nesen “Facebook” ievietots šāds vēstījums (citēts precīzi, ar visām gramatiskajām kļūdām): “Dārgie draugi, pēc 21 neticamu gadu, kas veltīti manam amatam, ir pienācis laiks aizvērt manas darbnīcas durvis. Tas ir rūgti salds brīdis, pilns ar atmiņām par mūžu, kas pavadīts, veidojot apavus no ādas – apavus, kas radīti, lai kalpotu ilgi. Katrs pāris stāsta savu stāstu – par prasmi, aizrautību un apņemšanos saglabāt tradīcijas, ko esmu ievērojis katrā valdziņā un apdarē.”
Kurpnieks Jānis piedāvā atvadu izpārdošanu, “katrs pāris ir veidots ar to pašu rūpību un meistarību, ko esmu ieguldījis savā darbā vairāk nekā četrās desmitgadēs”. Iepriekš gan “Jānis” raksta par 21 gadu.
Šis “amatniecības mantojums” reklamēts izdomātas firmas “Silava Rīga” vārdā, ir izveidota laba mājaslapa, kur pārskaitīt naudu, taču nav ne uzņēmuma telefona numura, ne adreses. Spriežot pēc foto, apavi, kaut arī varētu būt labas kvalitātes, ir rūpnieciski ražoti.