112

Kāpēc notika letālā motocikla avārija Āgenskalnā? Motobraukšanas ekspertu komentārs

Ziņu nodaļa

Jauns.lv

Traģiski sākusies šī gada motosezona - avārijās cietuši jau vismaz 50 motobraucēji, bet divi gājuši bojā. Pēdējā traģiskā avārija notika pirmdienas rītā Āgenskalnā.

Kāpēc notika letālā motocikla avārija Āgenskalnā? ...

Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta (NMPD) mediķi norāda, - izsaukumi uz avārijām, kurās iesaistīti motobraucēji, ir katru dienu un traumas ir smagas. Latvijas Motokluba asociācijas vadītājs Uģis Spēlmanis intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam "Rīta Panorāma" norāda, ka, viņaprāt, traģiskā avārija Āgenskalnā bijusi likumsakarīga:

"Tai vienreiz bija jānotiek, lai mēs pievērstu tam uzmanību. Jo nav normāli, ka skolā jaunajiem motobraucējiem māca par šiem bīstamajiem elementiem, kas atrodas uz ielas. Šodien mēs viņus pārkvalificējām par nāvējošiem elementiem. Tas motobraucējs aizķērās aiz sliedes. Tik vienkārši. Un tad viņš nenoturēja to motociklu. Un, protams, ka bija šis letālais iznākums. Vai tur bija ātrums liels? Es domāju, ka pa to bruģi braucot, ātruma liela nav. Tikai likumsakarīgi, ka tas tā notika."

Uz jautājumu, kādi ir cēloņi avārijām, kurās iesaistīti motociklisti, drošas motobraukšanas instruktors Rūdolfs Bergmanis atbild: "Būtiskākie cēloņi bieži vien ir pašu neuzmanība."

"Ja runājam par negadījumu Āgenskalnā. Rīgā ir daudz vietas, Gaisa tilts, kur reizēm ziemā sagriežās mašīnas. Es pats 2017. gadā redzēju, ka ir sliede, bruģis, bet sliede ir desmit centimetrus augstāka par asfaltu. Tātad infrastruktūra."

"Es pats, kad nokritu 2017. gadā, kopš tā laika tā vieta uz tilta nav labota. Sliede vēl joprojām ir pamatīgu gabalu virs ceļa, ko pamana tad, kad aiz viņas aizķerās. Pirms tam skaties, -  ir smuks bruģis, sliedes, varam braukt pāri, bet tad izrādās, ka šādu šķērsli motobraucējs vienkārši nespēj paredzēt, ka tāds varētu piepeši parādīties." Tāpat Bergmanis norāda, ka ļoti svarīgs ir kvalitatīvs motobraucēja ekipējums.