"Latvijas Autoceļu uzturētājs" nodrošinās preventīvu ceļu kaisīšanu
Satiksmes ministrs Anrijs Matīss: "Šī ir reize, kad autovadītājiem vairāk kā jebkad jāievēro ātruma un citi kustības ierobežojumi.
Sabiedrība

"Latvijas Autoceļu uzturētājs" nodrošinās preventīvu ceļu kaisīšanu

Jauns.lv

Lai samazinātu apledojuma veidošanos uz ceļa klātnes, pēc satiksmes ministra Anrija Matīsa aicinājuma turpmāk tiks veikta preventīva ceļu kaisīšana. Par to šodien sanāksmē vienojās atbildīgie dienesti. Tāpat izstrādāti priekšlikumi ceļu satiksmes drošības uzlabošanai, kas tiks izskatīti Ceļu satiksmes drošības padomes sēdē.

"Latvijas Autoceļu uzturētājs" nodrošinās preventī...

Satiksmes ministrs Anrijs Matīss: "Šī ir reize, kad autovadītājiem vairāk kā jebkad jāievēro ātruma un citi kustības ierobežojumi. Arī gājējiem jāievēro ceļu satiksmes noteikumi. Savukārt autoceļu uzturētājam ir jāsper visi iespējamie papildus soļi, lai savu darbu darīt pēc iespējas labāk. Ekstra rīcību sabiedrības informēšanā sagaidām arī no CSDD."

Sanāksmē tika uzklausīta VAS „Latvijas Autoceļu uzturētājs” (LAU) valdes priekšsēdētāja Vladimira Kononova un VAS „Latvijas Valsts ceļi” (LVC) valdes priekšsēdētāja Jāņa Langes aktuālā informācija par esošo situāciju uz Latvijas ceļiem. LAU vadītājs Kononovs informēja, ka arī ceļu uzturētājs šādu, ļoti mainīgu laika apstākļu periodā, kurā veidojās tā saucamais „melnais ledus”, nodrošinās preventīvu ceļu kaisīšanu ar pretslīdes materiāliem. Autoceļu uzturētāja pārstāvji informēja, ka saņemot operatīvu informāciju par iespējamo „melnā ledus” veidošanos, ceļu kaisīšana uz A un A1 klases valsts autoceļiem tiks uzsākta 30 minūšu laikā un paveikta atbilstoši spēkā esošajiem normatīviem 3 stundu laikā.

Analizējot pēdējo nedēļu datus, nākas secināt, ka autoceļu uzturētājam nepieciešama daudz operatīvāka un plašāka meteoroloģiskā informācija par ceļa stāvokli visā valstī. Lai to nodrošinātu, LVC turpmāko gadu laikā palielinās laika novērojumu staciju izvietojumu valsts autoceļu tīklā, no esošajām 60 līdz 120 stacijām.

Tāpat sanāksmē tika pārrunāti iespējamie priekšlikumi, kas būtu saistīti ar jauno autovadītāju apmācības procesa uzlabošanu, īpašu uzmanību pievēršot braukšanai diennakts tumšajā laikā, kā arī pa slidenām virsmām. VAS „Ceļu satiksmes drošības direkcija” (CSDD) valdes priekšsēdētājs Andris Lukstiņš informēja par plānotajiem pasākumiem vadītāju apmācības procesa uzlabošanā, t.sk. Biķernieku trasē jebkuram interesentam no šodienas tiek piedāvātas bezmaksas drošas ziemas braukšanas konsultācijas.

Lai sagatavotu konkrētus priekšlikumus ceļu satiksmes drošības situācijas uzlabošanai, tāpat būtu nepieciešams detalizēti un vispusīgi analizēt ceļu satiksmes negadījumus (CSNg). Šāda analīze būtu jāiekļauj CSNg laikā iegūtā informāciju, kā arī meteoroloģiskie dati, ceļa stāvokļa novērtējums, dati par automašīnas tehnisko stāvokli, kā arī cita informācija. Vienlaikus sanāksmes dalībnieki norādīja, ka ceļu satiksmē bieži ir iesaistīti transporta līdzekļi, kuri nav atbilstošā tehniskā lietošanas kārtībā, kas arī bieži izraisa CSNg, tādējādi iespējams būtu jāveic automašīnas tehniskā stāvokļa novērtēšana pārbaudēs uz ceļa.

Autoceļu uzturēšanas atbildīgajām institūcijām LVC un LAU, kā arī CSDD uzdots sagatavot konkrētus priekšlikumus ceļu drošības situācijas uzlabošanai, lai tos izskatītu Ceļu satiksmes drošības padomes sēdē 26.janvārī.

Karlīna Timofejeva/Foto: Ieva Čīka/LETA