Santehnikas nodaļas pārdevējs nevēlas klientam sagādāt izvēlēto krānu. Domstarpības pārraug kautiņā
Kāds vīrietis ar draugu un suni pievakarē devās iegādāties sev izvēlēto preci būvmateriālu veikalā “Ksenukai” Rīgā, Mazajā Rencēnu ielā. Pirms tam izdarījis izvēli digitālajā katalogā, vīrietis uzmeklēja attiecīgās nodaļas pārdevēju, taču pakalpojumu speciālista saskarsmes kultūra potenciālo pircēju šokēja, kā rezultātā komunikācija ar pārdevēju pārauga fiziskā konfliktā.
Rolands TV3 raidījumā "Degpunktā" pastāsta, ka santehnikas nodaļas darbinieks nav vēlējies sagādāt klientiem noskatīto saimniecības preci, atrunājoties, ka tā nav pieejama. Šāda attieksme no veikalnieka puses arī kalpoja par “pateicīgu augsni” strīdam. Brīdi vēlāk spriedze pārauga abpusējos mutvārdu aizskārumos.
“Pienāca un saka: “Sorry, viņu nav.” Teicu: “Kā nav? Jums sistēmā rādīts, ka ir pieci gabali. Varbūt varat aiziet uz lielo noliktavu?” Uz ko viņš man arī atbildēja: “Vai tu vispār zini, kāda mums ir noliktava? Vai tu vispār esi strādājis tādā veikalā?” Uz ko es atbildēju, ka man nav ne jausmas un nemaz negribu zināt, kā noliktava strādā. Sistēmā rādīts, ka ir pieejami pieci gabali, lūdzu, aizej un paskaties. Uz to viņš atbildēja, ka nekur neies,” stāsta Ronalds.
Pēc aptuveni piecpadsmit minūšu ilgas gaidīšanas un vienaldzīgas izturēšanās no “Ksenukai” apkalpojošās sfēras speciālista puses ir tikai likumsakarīgi, ka Rolands zaudēja savaldīšanos.
“Kas šeit notiek?! 15 minūtes gaidīt, viņš skatās sistēmā, kur rādīts, ka krāns ir, viņš negrib to dabūt un aicina mani iet uz citu veikalu.”
Veikala darbinieks palika pie sava un tā vietā, lai darītu, kas darāms, turpināja klientu virzienā raidīt ne tikai homofobiskus un rusofobiskus izteicienus, bet savu nostāju centās apliecināt ar fizisku spēku: “Viņš sāka grūstīties un pēc tam man pateica: “Jūs esat tipiskais geju pāris, brauc uz savu Krieviju!” Man tas ļoti nepatika. Tas ir ārprāts – kāpēc man cilvēks saka, lai braucu uz Krieviju, un stāsta par kaut kādu orientāciju?”
Rolands atzīst, ka sitienu izdarīja pirmais, pēc kura veikalnieks attapās uz betona grīdas. Taču uz šādu rīcību vīrieti pamudināja neskaitāmās provokācijas. Brīdi vēlāk sekoja arī santehnikas nodaļas pārdevēja “atbilde”. Rolands negaidot saņēma spēcīgu sitienu no mugurpuses.
“Atskrēja nodaļas maiņas vadītājs. Viņš prasīja, kas notika. Pateicu, ka man vajag krānu. To viņš man iedeva desmit sekunžu laikā. Es aizgāju un to apmaksāju. Vadītājs teica, lai eju prom, es teicu, ka neiešu, jo ir noticis incidents un jāsauc policija un “ātrie”. Viņš teica, ka nevienu nesauks, jo veikalam ir savas procedūras,” stāsta vīrietis.
Pēc kautiņa klientam bija nepieciešama mediķu palīdzība. “Gaiļezera” slimnīcas traumpunktā dežūrārsts apskatīja Rolandu un paziņoja, ka jāguļas zem skalpeļa, jo lauzts apakšžoklis ar dislokāciju. Savu versiju par notikušo incidentu rakstiskā atbildē “Degpunktā” sniedza arī uzņēmuma pārstāvji.
“Kesko Senukai” komentārs: “Pēc veikala video novērošanas materiālā fiksētajiem datiem šajā situācijā veikala apmeklētājs pirmais lietojis fizisku spēku pret mūsu darbinieku. Policijas darbiniekus un ātro palīdzību izsauca gan mūsu darbinieki, gan notikumā iesaistītā persona. Reaģējot uz notikušo, vērsāmies policijā ar iesniegumu. Cietušais veikala darbinieks pēc apskates slimnīcā ir palaists mājās, policija šobrīd noskaidro notikušā apstākļus. Mēs arī veicam savu iekšējo pārbaudi, lai turpinātu nodrošināt drošu vidi veikalu apmeklētājiem un mūsu darbiniekiem.”
Par konfliktu tika informēti arī likumsargi. Saistībā ar notikušo uzsākti administratīvo pārkāpumu procesi un tiek skaidroti notikušā apstākļi.