Ekspluatācijā nodots Jaunā Rīgas teātra ēku komplekss Lāčplēša ielā
foto: Evija Trifanova/LETA
Runā Rīga

Ekspluatācijā nodots Jaunā Rīgas teātra ēku komplekss Lāčplēša ielā

Jauns.lv/LETA

Ekspluatācijā nodots Jaunā Rīgas teātra (JRT) ēku komplekss, informēja VAS "Valsts nekustamie īpašumi" (VNĪ) pārstāvji.

Ekspluatācijā nodots Jaunā Rīgas teātra ēku komple...

Vienlaikus VNĪ norāda, ka janvārī ēkās turpināsies defektu novēršana un telpu iekārtošana.

Plānots, ka drīzumā teātris varēs sākt pakāpeniski iekārtoties vēsturiskajā atrašanās vietā Lāčplēša ielā 25.

Tostarp VNĪ valdes priekšsēdētājs Renārs Griškevičs informē, ka ēkas atslēgas paredzēts nodot līdz martam.

VNĪ un pilnsabiedrības "SBSC" noslēgtā vienošanās paredz, ka JRT ēku komplekss VNĪ tiks nodots 2024. gada janvārī, savukārt līdz nākamā gada 1. martam tas ir jānodod teātrim. Plānots, ka 2024. gada pirmajos mēnešos tiks sākts darbs pie pārcelšanās organizēšanas.

JRT ēku kompleksa rekonstrukcija un pārbūve īstenota atbilstoši arhitektes Zaigas Gailes projektam.

VNĪ norāda, ka teātrim gandrīz divas reizes palielināts ēkas apjoms ar sarežģītu pazemes konstrukciju izbūvi. Tostarp pazemes stāvā izvietosies darbnīcas, bet jaunajā piecstāvu namā tiks izvietotas divas "Black Box" zāles, vairākas mēģinājumu zāles un telpas aktieriem. Jaunā būve un vēsturiskā teātra ēka ir savienotas ar stiklotu eju.

Vienlaikus VNĪ atzīmē, ka teātra Lielajā zālē, saglabājot un restaurējot 20.gadsimta 30.gadu interjera elementus, ir saglabāta "senās ēkas elpa". Savukārt, mainot rindu stāvumu un pārbūvējot balkonu, panākts, ka skatītājiem no jebkuras vietas gan parterā, gan balkonā būs laba redzamība un dzirdamība. Tāpat ir pārbūvēta skatuve, kas aprīkota ar klusu vinču sistēmu dekorāciju pārvietošanai, un rekonstruēti šņorbēniņi, kuriem piebūvēts klāt jauns apjoms trīs metru augstumā.

Pēc pārbūves Lielās zāles parterā būs 322 skatītāju vietas, bet balkonā - 166 vietas. Savukārt lielajā "Black box" zālē būs 230 skatītāju vietas, bet mazajā - 100 sēdvietu.

JRT būvprojekta izstrāde sākās 2018.gadā, bet būvniecība - 2020. gadā. Par JRT būvniecību noslēgts līgums ar pilnsabiedrību "SBSC" par 32,4 miljoniem eiro, tostarp iekļaujot indeksāciju jeb samaksu par būvdarbu sadārdzinājumu. Pilnsabiedrību "SBSC" veido būvkompānijas "Skonto būve" un "Skonto Construction".

2022. gada vasarā noslēgtā vienošanās ar pilnsabiedrību "SBSC" paredzēja, ka JRT ēka tiek nodota ekspluatācijā šogad 11. martā. 

Sadarbība ar būvnieku notiek pēc principa "Projektē un būvē".