Pases un eID kartes varētu saņemt ātrāk; plānots samazināt garās apmeklētāju rindas PMLP nodaļās
foto: LETA
ID karte.
Sabiedrība

Pases un eID kartes varētu saņemt ātrāk; plānots samazināt garās apmeklētāju rindas PMLP nodaļās

Jauns.lv

Pēdējā laikā daudz runāts par garajām apmeklētāju rindām Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldē (PMLP), lai nokārtotu personu apliecinošus dokumentus. Portāls Jauns.lv noskaidroja, ka patlaban tiek īstenoti vairāki pasākumi, lai rindas mazinātu.

Pases un eID kartes varētu saņemt ātrāk; plānots s...

Pārvaldes sabiedrisko attiecību vadītāja Madara Puķe portālam Jauns.lv norādīja, ka patlaban lielākas rindas ir Rīgas un lielo pilsētu PMLP nodaļās, bet pakalpojums vispieejamākais ir mazo pilsētu nodaļās.  

Visīsākās rindas parasti ir PMLP reģionālajās nodaļās, kuras atrodas mazajās pilsētās, sevišķi Latgalē. Izņēmums ir Daugavpils nodaļa, kuru apmeklē ļoti liels iedzīvotāju skaits. 

Pagarināts darba laiks 

Jau trešo nedēļu Rīgas 1., 2. un 4.nodaļā ir pagarināti darba laiki, kas nozīmē, ka pakalpojumu var saņemt lielāks klientu skaits.

Darba laiki šajās nodaļās ir pagarināti no 30.janvāra līdz 17.martam. Jaunie darba laiki pieejami šeit.

Dati par apkalpoto klientu skaitu liecina, ka konkrētajās nodaļās iespējams apkalpot par 10% vairāk klientu nekā iepriekš.

Īsākais ceļš, lai nokārtotu dokumentus

Vaicāta, kā rīkoties cilvēkiem, kuriem personu apliecinošu dokumentu nokārtošana vajadzīga pēc iespējas ātrāk, Puķe skaidroja, ka šobrīd pakalpojums primāri visās nodaļās tiek sniegts ''dzīvās'' rindas kārtībā un iepriekšējs pieraksts nav jāveic. 

Tā kā trijās Rīgas nodaļā ir pagarināti darba laiki, var teikt, ka pakalpojums ir kļuvis pieejamāks. 

Iespēja iestāties rindā attālināti 

Klienti var izmantot “Qticket” mobilo lietotni, lai konkrētajā dienā iestātos rindā attālināti. 

Tiesa, numuriņi tiek ļoti ātri izņemti, taču dienas gaitā tiek arī atkārtoti papildināti. Sevišķi, ņemot vērā, ka mēdz būt situācijas, ka klienti piesaka attālināto kārtas numuriņu, bet neierodas saņemt pakalpojumu.

Kādi ir būtiskākie iemesli rindu veidošanās procesā? 

Puķe minēja vairākus faktorus: eID kartes obligātuma termiņa tuvošanās, personu apliecinošo dokumentu termiņa cikliskums, vasaras - atvaļinājumu, ceļošanas laika tuvošanās, kā arī drīz dokumenti jānomaina tiem cilvēkiem, kuri no pērnā gada vasaras lieto dokumentus ar nederīgu termiņu.

Meklē jaunus darbiniekus

Jautāta par risinājumiem rindu samazināšanai, PMLP pārstāve pavēstīja, ka šobrīd notiek klientu apkalpotāju vakanču konkursi, kas nozīmē, ka tuvākajos mēnešos pārvaldes Rīgas nodaļu un lielo pilsētu nodaļas papildinās jauni darbinieki. 

Tāpat pārvalde strādā pie vairākiem citiem risinājumiem, lai samazinātu rindas. Par to sabiedrība tiks informēta tuvākajā laikā.

Plānots pieņemt vēl 40 darbiniekus  

Šobrīd pārvaldē (29 nodaļās) strādā 326 klientu apkalpošanas speciālisti, kuru pienākumi ir sadalīti vairākās pārvaldes kompetences jomās: personu apliecinošo dokumentu jautājumi, migrācijas (vīzas, ielūgumi, uzturēšanās atļaujas) jautājumi, izziņu sniegšana no Fizisko personu reģistra, naturalizācijas procesa īstenošana. 

Tuvākajā laikā plānots pieņemt vēl 40 darbiniekus. Šobrīd vēl iespējams pieteikties uz vairākām vakancēm

Katrai vakancei ir savs beigu termiņš. Virkne konkursu jau šobrīd ir noslēgušies, tas ir, iesūtīti pieteikumi un notiek darba intervijas ar potenciālajiem klientu apkalpošanas amata kandidātiem, PMLP pārstāve klāstīja.