Čaka ielā piketēs pret velojoslu izmaiņām
foto: Zane Bitere/LETA
Aleksandra Čaka un Marijas ielā pērnā gada novembrī izveidotas velojoslas, atvēlot autotransportam pa vienai joslai katrā virzienā.
Sabiedrība

Čaka ielā piketēs pret velojoslu izmaiņām

Jauns.lv / LETA

Šodien plkst. 17.30 apvienība "Pilsēta cilvēkiem" kopā ar Rīgas Centra attīstības biedrību un Avotu apkaimes biedrību rīkos piketu Čaka ielā, lai prasītu tajā "cilvēcīgas un patīkamas vides pilnveidošanu", informēja apvienībā.

Čaka ielā piketēs pret velojoslu izmaiņām...

Pikets notiks no Avotu līdz Bruņinieku ielai. Piketa dalībnieki aicināti plakātos paust savas vēlmes, ko viņi gribētu redzēt Čaka un citās Rīgas ielās. Iedzīvotāji tiek aicināti līdzi ņemt atribūtus ne tikai rakstiskā, bet arī "fiziskā formātā, tādējādi parādot vēlamo labiekārtojumu, piemēram, soliņu, velosipēdu, koku u.c.".

Velojoslas eksperiments Čaka ielā ir ildzis nepilnu gadu - kopš pērnā gada rudens. Tā laikā uz ielas tika izveidotas divas velojoslas, būtiski sašaurinot brauktuves un veidojot garākus autotransporta sastrēgumus. Projektam trūka atbalsta ielas uzņēmēju vidū, turklāt arī nebija viennozīmīga atbalsta iedzīvotāju vidū, attiecīgi Satiksmes un transporta lietu komiteja lēma eksperimentu pārtraukt un satiksmes organizāciju ielā modificēt.

Saskaņā ar komitejā lemto, no 1.septembra Čaka ielā satiksmi būtu jāorganizē pa divām autotransporta joslām, vienu sabiedriskā transporta joslu virzienā prom no centra un vienu velojoslu centra virzienā. Komitejas lēmums arī paredzēja Krišjāņa Barona ielas pārveidi, lai tā kļūtu par pilnvērtīgu ielu gājējiem, velosipēdistiem un tramvaja satiksmei.

Tikmēr "Pilsēta cilvēkiem" uzskata, ka "kārtīgs eksperiments" neesot sanācis, jo iela eksperimenta laikā neesot tikusi labiekārtota, "tajā netika uzstādīti soliņi, velonovietnes, atkritumu tvertnes". Apvienība arī pārmet, ka eksperimenta izvērtēšanā esot izmantota nepatiesa statistika.

Piketa pieteikums seko pēc tam, kad Rīgas mēra Mārtiņa Staķa pārstāvētā frakcija "Par/Progresīvie" (PP) paziņoja, ka koalīcijas partneriem "pieprasa saglabāt" abas velojoslas Čaka ielā līdz 1.novembrim.

PP frakcija ir aicinājusi šonedēļ sasaukt Satiksmes un transporta lietu komitejas ārkārtas sēdi, lai izvērtētu jūlijā komitejas pieņemtā lēmuma izpildi saistībā ar satiksmes organizāciju Aleksandra Čaka un Krišjāņa Barona ielās.

12.jūlijā tika uzdots līdz 1.septembrim izstrādāt veloinfrastruktūras uzlabojumus Barona ielā, lai nodrošinātu ērtu pārvietošanās ceļu Čaka ielas velojoslas vietā.

PP politiķi uzskata, ka nav saņēmuši visas atbildes par veiktajiem darbiem, tādēļ aicina izskatīt šo jautājumu ārkārtas komitejas sēdē, "lai saņemtu skaidras atbildes un paredzētu risinājumus skolēnu drošības uzlabošanai".

Komitejas ārkārtas sēde pagaidām nav sasaukta.

Rīgā ar velosipēdiem braukā arī salā un sniegputenī

Velojosla Elizabetes ielā.

Velojosla Elizabetes ielā

Rīgas ielās daudzviet novērojamas pārmaiņas - jaunas velojostas, stabiņi, krēsli un koki.

Šovasar Rīgas dome (RD) ieviesīs plašu satiksmes mierināšanas, pilsētas labiekārtošanas un kultūras programmu "Rīgas vasara 2021". Gandrīz piecu kilometru garajā vasaras ielu maršrutā tiks izvietotas ielu mēbeles, atpūtas zonas jeb zaļās oāzes, vairāk nekā 5500 dažādi augi un 40 lielie koki. Uzlabojumi plānoti maršrutā Vaļņu iela–Brīvības bulvāra aleja–Tērbatas iela–Artilērijas iela–laukums pie Jaunās Ģertrūdes baznīcas–Miera iela–Baznīcas iela.

Rīgas centrā izveidots piecus kilometrus garš "vasaras ielu maršruts"

Šovasar Rīgas dome (RD) ieviesīs plašu satiksmes mierināšanas, pilsētas labiekārtošanas un kultūras programmu "Rīgas vasara 2021". Gandrīz piecu kilometru garajā ...