Sabiedrība
2021. gada 11. februāris, 14:19

Kādus zvanus saņēmusi līnija "Uzklausīsim", pa kuru var lamāties un sūdzēties?

Jauns.lv

Tālruņa līnijas "Uzklausīsim", pa kuru zvanot var lamāties vai sūdzēties, operatorus pārsteidz, ka lielākoties zvanītāji vēlas parunāt par dzīvi, nevis izgāzt savas negatīvās emocijas.

"Kad mēs izveidojām šo līniju, domājām, ka cilvēki vairāk vēlēsies izgāzt savas negatīvās emocijas. Domājām, ka tieši caur lamāšanos, bet šāds ir bijis tikai viens zvans, kurš ilga divas sekundes. Ja mēs runājam par pašiem zvanītājiem, tad viņi pārsvarā vēlas parunāt par dzīvi," TV3 raidījumam "900 sekundes" stāsta tālruņa līnijas idejas autore Inga Muižniece. 

Viņa stāsta, ka vidējais zvanītājs ir vīrietis virs 30 gadu vecuma. "Viņš ir precējies, viņam ir ģimene, ir liels slogs ikdienā - gan par finansēm, gan par darbu, gan par attālināto mācīšanos bērniem. Tāpat, protams, viņš izsaka savas domas par valdību, vakcināciju, situāciju kopumā," teic Muižniece. 

Viņa skaidro, ka tad, kad cilvēks zvana, viņam tiek dota izvēle - lamāties vai izrunāties. Ja izvēlas lamāties, tad tiek brīdināts, ka operatoram arī ir tiesības atbildēt pretī. 

Līnija tika atvērta 2. novembrī. Līdz janvāra beigām bijušas vairāk nekā 1000 sarunas. Sākotnēji interese bijusi lielāka, bet tagad sarunas kļuvušas garākas. Garākā saruna ilgusi 46 minūtes. 

Lai arī sākotnēji bija domāts, ka cilvēki vairāk vēlēsies izgāzt savas pandēmijas laikā uzkrātās negācijas, tomēr līnija savu darbu turpinās. 

"Cilvēkam ir vajadzīgs parunāt. Ir, kas nezvana uz "Parunāsim" līniju, kur var saņemt šādu pakalpojumu bez maksas, bet uz "Uzklausīsim". Mēs analizējām šo procesu, kāpēc cilvēks ir gatavs zvanīt uz maksas līniju. Atbilde patiesībā bija ļoti vienkārša - ja tu samaksā par sarunu, tev nav sajūta, ka tu esi kādu apgrūtinājis. Līdz ar to tā ir pievienotā vērtība. Cilvēks vairs nejūtas parādā, ka kādam ir uzkrāvis savas emocijas," secina Muižniece. 

Jauns.lv jau iepriekš vēstīja, ka Covid-19 pandēmijas laikā sabiedrībā ir būtiski pieaugusi emocionālā spriedze - cilvēki dusmas izgāž interneta komentāros un uz saviem līdzcilvēkiem: kolēģiem, ģimenes locekļiem vai nejaušiem garāmgājējiem.

Šī iemesla dēļ iedzīvotājiem no 2. novembra pieejama sociālā uzņēmuma “Sonido” izveidotā tālruņa līnija “Uzklausīsim!”. Zvanot pa tālruņa numuru 90200944, var izvēlēties sev piemērotāko emocionālās atslodzes veidu.

Zvans uz 90200944 maksā 60 centi minūtē. Piezvanot “Uzklausīsim!”, var izvēlēties saziņu krievu vai latviešu valodā, kā arī emocionālās izlādes veidu: lamāšanos vai sūdzēšanos.

Vairāk skatieties augstāk pievienotajā sižetā.