foto: Juris Rozenbergs
Nestrādājošai viesnīcai "Hotel Roma" rēķins par ūdeni 3328 eiro. Uzņēmuma vadītāja Linda Mūrniece izmisumā
Nu jau darbību izbeigušās viesnīcas „Hotel Roma” vadītāja Linda Mūrniece sašutusi par „Rīgas ūdens” izrakstīto milzīgo ūdens rēķinu.
Sabiedrība
2020. gada 25. septembris, 05:22

Nestrādājošai viesnīcai "Hotel Roma" rēķins par ūdeni 3328 eiro. Uzņēmuma vadītāja Linda Mūrniece izmisumā

Elmārs Barkāns

Kas Jauns Avīze

Jau kopš pavasara nestrādājošā viesnīca „Hotel Roma” no pašvaldības uzņēmuma „Rīgas ūdens” saņēmusi rēķinu par patērēto ūdeni vasaras mēnešos - 3328.41 eiro, kaut gan tā šajos mēnešos nav strādājusi ne mēnesi, vienīgi tās pirmajā stāvā darbojas bārs „Mazais Otto”. Viesnīcas vadītāja Linda Mūrniece par saņemto rēķinu ir izmisumā un saka, ka „Hotel Roma” patērējusi ūdeni ne vairāk kā viena vidēja rīdzinieku ģimene.

Mūrniece Jauns.lv teica: „Ja nu gadījumā man dažas stundas šķita, ka tieku galā ar rēķiniem, tad SIA „Rīgas ūdens” parūpējās, lai man tā vairs nešķiet. Slēgtai viesnīcai rēķins – 3328,41 eiro! Visu vasaru viņi mani mocīja ar prasību uztaisīt ūdensvada rekonstrukciju. Rēķinus nesūtīja, jo bez rekonstrukcijas draudēja ūdeni atslēgt. Bet viesnīca kopš marta Covid-19 krīzes dēļ bija spiesta darbību pārtraukt, un tagad tā tiek pārdota.

foto: Edijs Pālens/LETA
Kaut arī „Hotel Roma” kopš pavasara nav strādājusi ne dienu, rēķins par ūdeni liecina par pretējo – tā it kā darbojusies uz pilnu klapi.

Tagad nevaram veikt ūdensvada rekonstrukciju, kas izmaksā 10-20 tūkstošus eiro, mums nav tādu līdzekļu, to varētu veikt jaunie īpašnieki, ko arī teicu „Rīgas ūdenim”, bet viņi man piestādīja nenormālu rēķinu. Tagad burtiski esmu noraudājusies! Viņi nestrādājošais viesnīcai izrakstījuši vidējo ūdens rēķinu par iepriekšējā (pagājušā) gada mēnesi, kad strādājām uz pilnu klapi, pat lielāku.

Esam slēgti no marta. Var vilkties uz kuru pusi gribi, bet nav iespējams notērēt tādu summu. Domāju, ka pusi Vecrīgas parādu man mēģina pierakstīt”.

„Rīgas ūdens” sabiedrisko attiecību speciālists Arturs Mucenieks Jauns.lv skaidroja izveidojušās situācijas būtību: 

„Nekustamajā īpašumā („Hotel Roma”) ūdens patēriņa uzskaitei bija uzstādīts paša klienta īpašumā esošs mēraparāts, kam verifikācijas (derīguma – red.) termiņš beidzās 2019. gada 1. jūlijā. Klients neveica savā valdījumā esošā mēraparāta verifikāciju, kā arī neiegādājās jaunu. Ievērojot minēto, „Rīgas ūdens” piekrita, ka klientam tiks uzstādīts „Rīgas ūdens” īpašumā esošs mēraparāts. Lai to izdarītu, klientam bija jāveic mēraparāta mezgla pārbūve, iepriekš saskaņojot tehnisko risinājumu. Par to klients bija informēts jau 2019. gada vasarā.

Kamēr klients veic nepieciešamos darbus, patēriņa uzskaite objektā tiek veikta atbilstoši 2016. gada 22. marta Noteikumu par sabiedrisko ūdenssaimniecības pakalpojumu sniegšanu un lietošanu 41. un 42. punktiem, kas nosaka, ka patērētā ūdens daudzumu attiecīgajā periodā nosaka pēc ūdens vidējā patēriņa nekustamajā īpašumā iepriekšējos 12 mēnešos, jo pakalpojuma lietotāja ūdensapgādes sistēmas tehniskā stāvokļa dēļ nav iespējams nomainīt mēraparātu. Par šādu uzskaites kārtību klients bija jau informēts 2019. gada 17.jūnijā un 29. augusta komercuzskaites mēraparāta mezgla tehniskās pārbaudes aktos.

Nu jau darbību izbeigušās viesnīcas „Hotel Roma” vadītāja Linda Mūrniece sašutusi par „Rīgas ūdens” izrakstīto milzīgo ūdens rēķins. * Ūdens un kanalizācijas patēriņa rēķins „Hotel Roma” par divarpus mēnešiem – vairāk nekā 3200 eiro, kaut arī viesnīca šai laikā nav strādājusi nevienu dienu. *

Lindas Mūrnieces minētais rēķins ir izrakstīts atbilstoši iepriekš minētajai patēriņa uzskaitei laika periodā no šī gada 16. maija līdz 31. augustam. Par šo periodu rēķins iepriekš netika izrakstīts, jo tika risināts jautājums par jauna līguma noslēgšanu.

„Rīgas ūdens” klientam ir sniedzis visu nepieciešamo informāciju, kādi darbi jāveic, lai uzstādītu mēraparātu. Mēraparāta mezgla izbūvi ir jāveic nekustamā īpašuma īpašniekam par saviem līdzekļiem. 

Nav pamata izskatīt jautājumu par rēķina pārskatīšanu, jo tas ir izrakstīts atbilstoši normatīvo aktu prasībām. Turklāt, par nepieciešamību veikt darbus, lai nodrošinātu verificēta mēraparāta uzstādīšanu un sniegto pakalpojumu apjoma precīzu uzskaiti, klients bija savlaicīgi informēts – jau 2019.gada vasarā.
 
Par izrakstīto rēķinu nekustamā īpašuma īpašnieks ar savu pretenziju SIA „Rīgas ūdens” nav vērsies. Gadījumā, ja tiktu saņemts nekustamā īpašuma īpašnieka iesniegums, „Rīgas ūdens” iespēju robežās varētu izskatīt jautājumu par rēķina samaksas kārtību”.