Medemciema iedzīvotāju tiešsaistes protests

Medemciema iedzīvotāji joprojām iebilst pret VAS "Latvijas valsts ceļi" ieceri slēgt kreiso pagriezienu iebraukšanai Medemciemā no Rīgas puses, novirzot nogriešanās ...

Sabiedrība

FOTO: Medemciema iedzīvotāji tiešsaistes protestā iebilst pret "Latvijas valsts ceļu" plāniem

Jauns.lv / LETA

Medemciema iedzīvotāji joprojām iebilst pret VAS "Latvijas valsts ceļi" ieceri slēgt kreiso pagriezienu iebraukšanai Medemciemā no Rīgas puses, novirzot nogriešanās manevru uz Jelgavas šosejas un Rīgas apvedceļa divlīmeņu satiksmes mezglu, šodien tiešsaistes protesta akcijā pauda ciema iedzīvotāji.

FOTO: Medemciema iedzīvotāji tiešsaistes protestā ...

Protesta dalībnieki norādīja, ka vēlas, lai šajā vietā tiktu izveidots Eiropas līmenim atbilstošu divlīmeņu krustojums - tunelis zem šosejas.

Viņi kārtējo reizi aicināja LVC un Satiksmes ministriju ieklausīties iedzīvotājos un saglabāt kreiso pagriezienu iebraukšanai Medemciemā no Rīgas puses līdz brīdim, kamēr tiek rasts cits ekonomiski samērīgs risinājums, piemēram, tuneļa izbūve. Savukārt piedāvāto alternatīvo risinājumu - satiksmes plūsmas novirzīšanu par A8 un A5 divlīmeņu satiksmes mezglu, viņi nodēvēja par melnā punkta pārcelšanu un problēmas neatrisināšanu, pakļaujot iedzīvotājus vēl lielākam satiksmes negadījumu riskam. Vairāki desmiti protesta dalībnieku pa vienam nāca pie mikrofona, lai pastāstītu, ka piedāvātais risinājums viņiem radīs lielākus izdevumus benzīnam, kas būtiski ietekmēs viņu ģimeņu budžetus.

Olaines domes priekšsēdētājs Andris Bergs (LSDSP) pauda, ka ir pienācis laiks "vēlreiz visiem apsēsties pie galda, un atliekot malā personīgās ambīcijas no LVC un Satiksmes ministrijas, vienoties par drošu risinājumu". Viņš uzsvēra, ka nav runa par iedzīvotāju vēlmēm, bet par risinājumu, kad ir drošs un atbildīs iedzīvotāju vēlmēm. Bergs arī piebilda, ka pašvaldība tuneļa būvniecību ir gatava finansēt, vajag tikai "zaļo gaismu" no Satiksmes ministrijas.

Protesta akcija tika translēta no Medemciema krustojuma pie veikala, kur, iepriekš piesakoties, tika aicināti piedalīties krustojuma lietotāji, izsakot savu viedokli par to, kā krustojuma slēgšana ietekmēs viņu turpmāko dzīvi.

Tāpat viņus uztrauc operatīvo dienestu, lai nokļūtu līdz Medemciemam un sniegtu palīdzību, reaģēšanas laiks, kā arī negatīvā ietekme uz vidi.

Jau ziņots, ka LVC Satiksmes organizācijas pārvaldes direktors Māris Zaļaiskalns informēja, ka jau ir noslēgts līgums par Medemciema krustojuma pārbūvi.

Nokļūšanai no Medemciema uz Jelgavu būs jāpagriežas pa labi Rīgas virzienā un pēc 800 metriem uz šosejas būs izveidota apgriešanās vieta braukšanai pretējā virzienā.

Savukārt, lai no Rīgas nokļūtu uz Medemciemu, būs jābrauc garām esošajam krustojumam nepilnus četrus kilometrus Jelgavas virzienā līdz divlīmeņu krustojumam ar Rīgas apvedceļu. Šajā krustojumā būs jāpagriežas braukšanai pretējā virzienā un jāmēro ceļš līdz Medemciemam.

Ciema iedzīvotāji sāka parakstu vākšanu pret LVC plāniem. Savukārt Olaines novada dome uzskata, ka labākais risinājums būtu divu līmeņu satiksmes mezgls, kura projektēšanu un būvniecību vietvara ir gatava atbalstīt gan organizatoriski, gan finansiāli. Tā kā divlīmeņu satiksmes mezglu izprojektēt un izbūvēt nevar viena gada laikā, ir nepieciešams pagaidu risinājums, lai nodrošinātu drošu un ekonomiski pamatotu nokļūšanu no Rīgas uz Medemciemu un Baložiem, un to var panākt ar otras apgriešanās vietas izbūvi Jelgavas virzienā, uzskata pašvaldība.