Portāls ielādēsies pēc 15 sekundēm
Uz Jauns.lv
Kāpēc braukšanu un iešanu pa Rīgas ielām "apgrūtina" sarkanie stabiņi?
Gājēju drošībai platā Gaiļezera iela ir sašaurināta, norobežojot ar sarkanajiem stabiņiem. Vidū izveidota drošības saliņa. (Foto: Sniedze Smilga)

Kāpēc braukšanu un iešanu pa Rīgas ielām "apgrūtina" sarkanie stabiņi? 2

Sabiedrība
12. februārī 06:10 2020. gada 12. februārī 06:10
  Sniedze Smilga | "Likums un Taisnība"
"Priecājamies, ka beidzot ierīkoja gājēju pāreju Mežciemā, Gaiļezera un Līduma ielas T veida krustojumā. Līdz šim vienīgais drošais krustojums (ar luksoforu) bija ielas vienā galā, pie Gaiļezera slimnīcas. Taču nesaprotu, kāpēc uz brauktuves salikti sarkani stabiņi, sašaurinot brauktuvi," jautā žurnāla "Likums un Taisnība" lasītāja Anita no Rīgas.

Rīgas domes Satiksmes departamenta Satiksmes organizācijas un drošības nodaļā skaidro, ka Gaiļezera iela ar norobežojošiem sarkanajiem stabiņiem ir sašaurināta speciāli: “Šī iela ir ļoti plata. To sašaurinājām gājēju drošības interesēs, lai gājējam būtu pa brauktuvi jānoiet mazāks attālums. Vidū izveidota saliņa. Tas viss gājējiem dod lielāku drošību.”

Autovadītājiem tāds jaunievedums varētu nepatikt, jo pirms pārejas jāsamazina ātrums un jāpārkārtojas vienā joslā, taču atcerēsimies gadījumus, kad cilvēkus, tostarp bērnus, sabrauc uz gājēju pārejas.

Piemēram, gājējs šķērso ielu pa pāreju. Autovadītājs, kurš brauc pa malējo labo joslu, viņu redz, apstājas un palaiž. Kad gājējs ir pagājis garām šai stāvošajai automašīnai, no blakus joslas parādās cita automašīna un notriec cilvēku. Vadītājs gājēju nav redzējis, jo viņu aizsedza stāvošais auto, bet nav iedomājies, ka tāpēc arī otrs šoferis ir apstājies...

Vai šādi pārveidos visas pārejas? “Nē, ne visas, taču iespēju robežās gājēju pārejas Rīgā padarām drošākas,” atbild Satiksmes departamentā. Lai paaugstinātu gājēju drošību, šogad sašaurinātas gājēju pārejas Buļļu ielā 31 un 35, Kapseļu ielā 4, korpuss 2, Ulbrokas ielā 7, Matīsa ielā 50 un Prūšu ielā 19.

Brauktuves sašaurināšanu gājēju drošībai veic arī citās pilsētās. Piemēram, Jelgavā brauktuve ir sašaurināta pie pārejas Akadēmijas un Driksnas ielas krustojumā.

Cēsu novadā 2018. gadā ir izstrādātas Satiksmes drošības un mierināšanas risinājumu piemērošanas vadlīnijas. Drošības vārdā ir ieplānots pārveidot krustojumus iespējami kompaktus, samazinot gājējam šķērsojamo attālumu.

Ja iela netiek pārbūvēta, krustojumu sašaurināšanu paredzēts veikt ar vienkāršiem, lētiem paņēmieniem – horizontālo marķējumu, krāsu, stabiņiem, ielu mēbelēm.

Slikti pārredzamos krustojumos (kurus ieskauj blīva apbūve, uz ielām atrodas auto stāvvietas vai veidojas slikti pārredzamas pagriezienu trajektorijas) paredzēts veidot paceltos krustojumus, kas pacelti līdz ietves līmenim, tādējādi pievēršot autovadītāju pastiprinātu uzmanību drošībai. Tad gājēju pārejas veidos uz krustojuma paceltās daļas.

Citi šobrīd lasa

Bet kāpēc īsti nedrīkst zīmēt pravieti Muhamedu? 7
Baltkrievu sporta zvaigznes neplāno startēt Tokijas olimpiskajās spēlēs zem valsts karoga 2
Jānis Jurkāns beidzot pārdevis savu Liepupes īpašumu 1
Skatīt visus komentārus

СМИ: Орбакайте не видела дочь уже полгода

«Новый уровень безумия»: подарок Ким Кардашьян от мужа шокировал американцев