Zīmols "Lattelecom” paziņo par gatavību mainīt nosaukumu
2018. gadā uzņēmums veiksmīgi attīstīja jaunās biznesa iniciatīvas un paziņoja arī par vērienīgu biznesa stratēģijas un digitālās uzvedības maiņu. Savukārt šis, 2019. gads, būs īpašs uzņēmuma vēsturē – no 1. aprīļa uzņēmuma nosaukums būs SIA “Tet”.
Šodien plašākai sabiedrībai tika atklāta jaunā “Tet” vizuālā identitāte. Pērn uzņēmums stiprinājis pozīcijas visos darbības virzienos un palielinājis apgrozījumu, audzējot eksportu un jaunās biznesa līnijas. “Lattelecom” grupas apgrozījums 2018. gadā sasniedzis 212 miljonus eiro, augot par 16 miljoniem jeb 8%, salīdzinot ar 2017. gadu, liecina grupas konsolidētie neauditētie dati.
"Lattelecom" paziņo par nosaukuma maiņu
2018. gadā uzņēmums veiksmīgi attīstīja jaunās biznesa iniciatīvas un paziņoja arī par vērienīgu biznesa stratēģijas un digitālās uzvedības maiņu. Savukārt ...
Kādēļ “Tet”?
“Lattelecom” jau ziņoja, ka šī gada pavasarī mainīs uzņēmuma nosaukumu un kļūs par SIA “Tet”, un šodien tika prezentēts, kā izskatīsies SIA “Tet” logotips un pārējā vizuālā identitāte.
“Šī nav tikai nosaukuma maiņa, bet gan pamatota, vērienīga biznesa stratēģijas turpmākajiem trim gadiem un vērtību maiņa. Tehnoloģiju un izklaides uzņēmumam “Tet” pirmajā vietā vienmēr būs cilvēks, viņa dzīves kvalitātes uzlabošana un tehnoloģiski risinājumi ikdienas vajadzībām. Tas nozīmē, ka “Tet” parūpēsies par rutīnas darbībām, lai cilvēks varētu darīt interesanto. Vienlaikus “Tet” iesaistīs un pētīs cilvēku vajadzības ar ambīciju radīt inovatīvus pasaules līmeņa produktus,” par zīmola raksturojumu stāsta “Lattelecom” valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis.
“Tet” mūsu klientiem un citiem Latvijas iedzīvotājiem jau zināms kā elektrības un gudrās mājas pakalpojumu sniedzējs un ir veiksmes stāsts gan klientiem, gan mums pašiem - pierādījām, ka varam startēt un veiksmīgi konkurēt arī ārpus telekomunikāciju nozares. “Tet” nosaukums jau ir izveidojis ievērojamu atpazīstamību, un daudzu klientu acīs ir sinonīms ērtiem un mūsdienīgiem pakalpojumiem un labam servisam. Arī sabiedriskās domas pētījumi liecina, ka šo zīmolu un nosaukumu vērtē kā vienkāršu, saprotamu un pieejamu. Šīs īpašības sakrīt ar uzņēmuma biznesa attīstības virzienu. Būtiski, lai zīmols atbilst mūsu šodienai un nākotnes ambīcijām, tas ir viegli saprotams un neierobežo visdažādākās nākotnes idejas. Veiksmes dzirkstele, ko “Tet” ir izdevies aizšķilt gan organizācijā, gan tirgū, ir pozitīvs priekšnosacījums par labu šai izvēlei. Šīs ne tik mazās uzvaras iedvesmoti, sapratām, ka nav vērts sākt no nulles, ieguldot laiku un līdzekļus jauna nosaukuma radīšanā. Tā vietā izvēlējāmies jau labi startējušu zīmolu pacelt nākamajā līmenī. Jaunais zīmols ietver lakonismu un vienkāršību, uz ko tiecamies un ko vēlamies sniegt visiem esošajiem un jaunajiem klientiem arī turpmāk. “Tet” vārdam nav vienas konkrētas nozīmes – sākotnēji radās kā elektrības zīmols, “e” burtam simbolizējot elektrību starp atpazīstamajiem “Lattelecom” diviem “t” burtiem. Taču tagad uz to raugāmies kā uz jaunu sākumu – lakonisku un vienkāršu vārdu, kas ir tikai aisberga redzamā daļa, aiz kuras stāv visa uzņēmuma darbības, domāšanas, kultūras un komunikācijas maiņa,” zīmīgo soli skaidroja uzņēmumā.
Uzņēmums aug arī ārpus Latvijas robežām
Pēdējos gados uzņēmuma izaugsme bijusi strauja – uzsākti jauni biznesa virzieni, pārsniedzot ierastās telekomunikāciju industrijas robežas. Uzņēmums strādājis ne vien vietējā tirgū, bet arī ārpus Latvijas robežām. 2018. gadā pakalpojumu eksports veidoja 10% no kopējā grupas apgrozījuma.
Tādēļ bija skaidrs, ka uzņēmuma līdzšinējais nosaukums vairs neatspoguļo tā vērienu un 2019. gadā “Lattelecom” piedzīvos pārmaiņas, kļūstot par “Tet”. Vienlaikus stratēģijas mērķis ir saglabāt līdzšinējā elektroenerģijas zīmola “Tet” sekmīgi uzsākto ceļu būt vienkāršiem un klientiem saprotamiem.
Biznesa stratēģija paredz izvērst pakalpojumu tīklus trīs lielu, savstarpēji saistītu pakalpojumu ekosistēmās – Māja, Digitālā darba vieta un Datos balstīta klientu komunikācija.
Darbs turpināsies gan pie esošo produktu un pakalpojumu attīstības un pilnveides, gan jaunu biznesa virzienu īstenošanas, piemēram, strādājot pie personalizētu reklāmu ieviešanas.
Lai būtu gatavi nākotnes izaicinājumiem, tuvāko gadu laikā digitālās uzvedības iedzīvināšanai uzņēmumā tiks ieguldītas papildu investīcijas 12 miljonu eiro apmērā. Tas ļaus nodrošināt izcilu klientu pieredzi ikvienā solī, līdz minimumam samazināt manuālo darbu un veikt ātrāku produkta izstrādi no idejas līdz gatavībai tirgum.
Pērn bijusi ievērojama peļņa
Pērn “Lattelecom” skaidri nodefinēja divus turpmākos darbības virzienus – tehnoloģijas un izklaide, to gada sākumā nostiprinot ar izklaides zīmola “Helio” atklāšanu. Savukārt gada nogalē izziņota uzņēmuma nosaukuma maiņa uz “Tet”. Uzņēmuma darbības divus pamatvirzienus atspoguļos divi zīmoli: izklaides zīmols “Helio” un tehnoloģiju un korporatīvais zīmols “Tet”.
“2018. gadā nācām klajā ar daudz būtiskiem jaunumiem un inovācijām – klientiem sākām piedāvāt modernāko “Helio” interaktīvo televīziju, nodrošinot vēl aizraujošāku un kvalitatīvāku TV pieredzi, izveidojām Baltijas eSporta līgu un urbānās kultūras un eSporta festivālu “HyperTown”, kas Rīgā notiks jau otro reizi 1.-2. jūnijā. Mērķtiecīgi iekarojām elektroenerģijas tirgu un uzsākām darbību gudrās mājas risinājumos, vienlaikus izglītojot sabiedrību par gudru enerģijas lietošanu. Redzam, ka mūsu stratēģija, attīstot jaunas biznesa līnijas, ir sevi attaisnojusi, un pagājušais gads ir bijis sekmīgs,” saka “Lattelecom” valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis.
2018. gadā nodokļos nomaksāti 46 miljoni eiro, un investīcijas pakalpojumos un attīstībā bija 27,2 miljonu apmērā. Līdz ar to piecos gados nodokļos valstij nomaksāti 237 miljoni eiro.
“Lattelecom” grupas uzņēmumi strādājuši ar 42 miljonu eiro peļņu, kas tiks izmaksāti dividendēs akcionāriem, tostarp Latvijas Republikai. 2018. gadā apgrozījums ir palielinājies visiem uzņēmuma darbības virzieniem – datu centru pakalpojumiem, tehnikas mazumtirdzniecībai, reklāmas izvietošanai, mākoņpakalpojumiem, drošības risinājumiem un televīzijas pakalpojumiem. Straujākais ieņēmumu pieaugums 2018. gadā vērojams tieši jaunajās biznesa līnijās, tai skaitā mākoņpakalpojumu (+109%) un drošības risinājumu (+113%) jomā, būtisks pieaugums vērojams arī citos pakalpojumos – mazumtirdzniecībā (+33%), datu centru nodrošināšanā (+25%), reklāmas biznesā (+22%). 2018. gadā uzņēmums turpināja mērķtiecīgi iekarot arī elektrības tirgu, sasniedzot 8% tirgus daļu.
2018. gadā tika prezentēti arī citi jauni pakalpojumi un iniciatīvas – tiešsaistes TV reklāmu un auditorijas analītikas rīks CLAARA, “Lattelecom” grupas uzņēmums kļuva par stratēģiskiem partneriem Latvijas akselerācijas fondam “Overkill Ventures”, kura programmas dalībnieki strādā jaunajā “start-up” zonā “Lattelecom” viedajā birojā “Mettropole”.
Savukārt lai veicinātu zināšanas un interesi par jaunākajām tehnoloģijām un risinājumiem, šī gada sākumā durvis vērs “Lattelecom” jaunais inovāciju tehnoloģiju centrs.