Premjers prasa skaidrojumus par "airBaltic" pilotu algām
Sabiedrība

Premjers prasa skaidrojumus par "airBaltic" pilotu algām

Jauns.lv

Premjers Valdis Dombrovskis no satiksmes ministra Kaspara Gerharda prasa skaidrojumus par ziņām, ka "airBaltic" savus pilotus pārformējusi darbā uz citu valsti.

Premjers prasa skaidrojumus par "airBaltic" pilotu...
Vai „airBaltic” izvairās no nodokļu nomaksas un tās ieguldījums valstī ir vien šīs jau sen apēstās kūkas vērts?
Vai „airBaltic” izvairās no nodokļu nomaksas un tās ieguldījums valstī ir vien šīs jau sen apēstās kūkas vērts?

Dombrovskis atzina, ka ministram uzdevis konkrētus jautājumus, vai šajā gadījumā nav saskatāma izvairīšanās no nodokļu nomaksas.

Tāpat šī informācija un situācijas izvērtējums būšot noderīgs brīdī, kad tiks lemts par aviokompānijas pamatkapitāla palielināšanu.

Pēc tam, kad Gerhards būšot sniedzis savas atbildes un skaidrojumus, premjers solīja sniegt plašāku komentāru un vērtējumu.

Valsts ieņēmumu dienests (VID) pārbauda informāciju par "airBaltic", kas gaida palīdzību no valsts pamatkapitāla palielināšanai, rīcību, savus pilotus pārformējot darbā uz citu uzņēmumu un uz citu valsti un no šīs valsts lētāk pērkot pilotu pakalpojumus.

VID Komunikācijas daļā gan informēja, ka nodokļu tiesību akti neaizliedz Latvijas sabiedrībai saņemt jebkuru pakalpojumu, tostarp pilotu pakalpojumus, no ārvalsts sabiedrības.

"airBaltic" viceprezidents Jānis Vanags Latvijas Televīzijas raidījumam "De facto" atzina: pilotu pakalpojumi šobrīd tiek pirkti kā ārpakalpojums.

Viņš gan izvairījās precizēt, cik lielu ietaupījumu tas devis, jo tā esot komerciāli jūtīga informācija. Vanags atzīst, ka no šīs ārvalstu kompānijas tiekot pirkti to pašu piloti pakalpojumi, kurus pirms tam "airBaltic" nodarbināja pati un kas apmācīti pēc "airBaltic" standartiem.

Raidījums pieļāva, ka piloti pārformēti darbā Kiprā.

"Parex Asset Managemnt" prezidents Roberts Idelsons raidījumam atzina, ka viena no populārākajām valstīm, izmantojot šādus pakalpojumus, ir Kipra. Ja Latvijā sociālās apdrošināšanas iemaksas, ko veic darba devējs un darba ņēmējs, ir 33,09%, tad Kiprā sociālās apdrošināšanas iemaksas ir 16,3%.

Nav zināms, cik lielu ietaupījumu "airBaltic" devusi visu pilotu pārformēšana darbā uz kādu ārvalstu, iespējams, Kipras, kompāniju, toties ir skaidrs, ka Latvijas valsts budžetam šī nauda iet secen.

Satiksmes ministru Kasparu Gerhardu (TB/LNNK) gan tas neuztrauc. Viņš pauda uzskatu, ka tas ir labi, ja uzņēmums izmanto Eiropas Savienības sniegtās iespējas šajā jomā.

Daudzi uzņēmumi, izlasījuši šī gada Saeimas pieņemtajos budžeta grozījumos, ka, iespējams, no 2011.gada sociālais nodoklis Latvijā tiks pacelts vēl par 4%, visticamāk, gribēs sekot "airBaltic" piemēram un arī meklēs ceļu uz kādu zemāku nodokļu valsti. Tiesa, tas nederēs visiem uzņēmumiem, jo to drīkst darīt tikai ar tiem Latvijas darbiniekiem, kuri ārpus mūsu valsts pavada 182 dienas gadā. Valsts nodokļu ieņēmumiem tā nav laba ziņa, uzsver "De facto".

LETA/Foto:LETA