Motocikliem nodeva būs Ls 50, auto - no Ls 24 līdz 150
Valdība atbalstīja likumprojektu, kas paredz no 1.janvāra motocikliem ieviest nodevu 50 latu apmērā, bet vieglajām automašīnām - no 24 līdz 150 latiem atkarībā no spēkrata masas.
Savukārt par vieglo automašīnu, kuras pilnā masa ir līdz 1500 kilogramiem, būs jāmaksā 24 lati (pašlaik 12 latu), no 1501 līdz 1800 kilogramiem - 48 lati (pašlaik 24 lati), no 1801 līdz 2100 kilogramiem - 75 lati (pašlaik 45 lati), no 2101 līdz 2600 kilogramiem - 90 latu (pašlaik 54 lati), no 2601 līdz 3500 kilogramiem - 110 latu (72 lati), bet nodeva par automašīnām, kuru masa pārsniedz 3501 kilogramu, būs 150 latu.
Pašlaik nodeva par auto, kuru masa ir no 3501 līdz 12 000 kilogramu, ir 78 lati, bet par auto, kuru masa pārsniedz 12 000 kilogramu, - 100 latu.
Valsts nodeva tiek palielināta vieglajiem auto, bet kravas automašīnām un autobusiem nodevas apmērs nav mainīts.
Līdz ar izmaiņām likumā valdība plāno budžetā iekasēt papildu 18 miljonus latu, līdz ar to kopumā no auto nodevas ieņēmumi būs 39 miljoni latu.
Likumprojekts, par kuru vēl jālemj Saeimā, arī paredz, ka nodeva par autobusu, kura masa ir līdz 1500 kilogramiem, būs 12 latu, no 1501 līdz 1800 kilogramiem - 24 lati, no 1801 līdz 2100 kilogramiem - 45 lati, no 2101 līdz 2600 kilogramiem - 54 lati, no 2601 līdz 3500 kilogramiem - 72 lati, no 3501 līdz 12 000 kilogramu - 78 lati, bet par autobusu, kura masa pārsniedz 12 000 kilogramu, nodeva būs 102 lati.
Nodeva tādā pašā apmērā kā autobusiem būs jāmaksā arī par kravas automašīnām, izņemot tos kravas auto, kuru masa ir no 3501 līdz 12 000 kilogramu. Tiem nodeva atšķirībā no autobusiem būs 102 lati.
Turpmāk nodeva būs jāmaksā katru gadu neatkarīgi no tā, vai transportlīdzeklim tiks veikta valsts tehniskā apskate vai ne. Nodevas samaksu joprojām kontrolēs Ceļu satiksmes drošības direkcija pirms valsts tehniskās apskates veikšanas un pirms transportlīdzekļa reģistrācijas darbībām.
Likumprojekts paredz - ja nebūs samaksāta nodeva, nevarēs iziet transportlīdzekļa tehnisko apskati, kā arī reģistrēt Latvijā agrāk nereģistrētu auto, veikt īpašnieku maiņu, atkārtoti reģistrēt no uzskaites noņemtu auto, kā arī auto noņemt no uzskaites.
Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) direktors Andris Lukstiņš žurnālistiem pēc jautājuma izskatīšanas valdības sēdē pieļāva, ka Saeimā varētu nodevas apmēru motocikliem diferencēt, ņemot vērā gan spēkrata vecumu, gan ražotāju.
Savukārt nodevas palielinājums visvairāk skars smagākās un lielākās automašīnas. Pēc Lukstiņa vārdiem, motora tilpums nebūs izšķirošs, jo jaunie dzinēji ir mazi.
Viņš arī uzsvēra, ka transportlīdzekļu vadītājiem nebūs iespējams izvairīties no palielinātās nodevas, piemēram, pirms laika - jau šogad decembrī - izejot tehnisko apskati. "Tagad ir izveidota sistēma, kas to izslēdz," piebilda CSDD direktors.
Likumprojekts vēl jāskata Saeimā.
BNS