Sabiedrība

Satiksmes ministrija apsūdz biedrību ''Jaunais zīda ceļš" un izslēdz no darba grupas

Jauns.lv

Tā kā biedrības "Jaunais zīda ceļš'' vadītājs rīkojis publiskus pasākumus un nesaskaņoti atsaucies uz Satiksmes ministriju (SM), pieņemts lēmums izslēgt biedrību no darba grupas, kura izvērtē priekšlikumus par iespējām Daugavas baseinu izmantot kuģošanas vajadzībām, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja SM.

Satiksmes ministrija apsūdz biedrību ''Jaunais zīd...

SM norāda, ka biedrība "Jaunais zīda ceļš" nav pilnvarota rīkot sabiedriskās apspriešanas par iespējām Daugavu izveidot kā iekšēju kuģojamu ūdensceļu, kuru izmantot kravu un pasažieru pārvadājumiem.

Tomēr vairākos medijos esot publicēta informācija, ka biedrības "Jaunais zīda ceļš" pārstāvji un tā vadītājs Valērijs Štamers rīko tikšanās ar pašvaldību iedzīvotājiem par Rīgas-Hersonas kanāla būvniecību, atsaucoties uz satiksmes ministra parakstītu rīkojumu. Satiksmes ministrija kategoriski noraida, ka būtu iesaistījusies šādās akcijās.

SM uzsver, ka izveidojusi darba grupu, lai izvērtētu priekšlikumus par iespējām Daugavas baseinu izmantot kuģošanas vajadzībām.

Štamers noraida SM apsūdzības un uzskata, ka biedrība izslēgta no darba grupas citu ekonomisko grupu interesēs, jo "ir divas kompānijas, kas šo jautājumu risina".

Līdz šim SM biedrībai nav izteikusi aizrādījumus, un informāciju par tās izslēgšanu no darba grupas Štamers uzzinājis no "Nozare.lv".

"Mēs publiskos pasākumos neesam teikuši, ka darām kaut ko Satiksmes ministrijas vārdā vai uzdevumā. Mēs esam informējuši, ka ir izveidota darba grupa Daugavas kuģošanas izpētei un ka jautājums tiek risināts valsts līmenī. Kārtējo reizi ir sagrozīta informācija," uzsver Štamers, solot protestēt pret šādu lēmumu.

Jau ziņots, ka SM izveidotās darba grupas uzdevums ir apkopot AS "Enerģētika un ūdens transports" un AS "Ūdens enerģētikas un transporta sistēma Rīga-Hersona-Astrahaņa" priekšlikumus.

Paredzēts kopīgi analizēt vides, enerģētikas un hidrogrāfijas speciālistu viedokļus un argumentus.

Tāpat esot jānoskaidro nozares asociāciju viedoklis par kravu un pārvadājumu potenciālu, ietekmi uz tautsaimniecību un aptuvenas aplēses no finansiālā aspekta.

Pirmajā sanāksmē 10.martā tika definēta darba struktūra un analizējamie jautājumi. Panākta vienošanās, ka darba grupas locekļi divu nedēļu laikā sagatavos savas kompetences sadaļas. Līdz šā gada aprīļa beigām jāsagatavo arī ziņojums ar secinājumiem turpmākā rīcībai.

Darba grupā ir pārstāvji no Satiksmes, Ekonomikas, Ārlietu un Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas, Latvijas Tranzīta biznesa asociācijas, AS "Latvenergo", VAS "Latvijas jūras administrācija", Latvijas Universitātes Bioloģijas institūta, AS "Enerģētika un ūdens transports", AS "Ūdens enerģētikas un transporta sistēma Rīga-Hersona-Astrahaņa" u.c.

Attiecībā uz biedrības "Jaunais zīda ceļš" organizētajām sabiedriskajām apspriešanām SM norāda, ka nedz Štamera kungs, nedz viņa kolēģi nav iesnieguši konkrētus priekšlikumus sava projekta realizācijai un perspektīvai.

LETA