Jaunie BMW vadītāji – sērga uz Latvijas autoceļiem
Sabiedrība

Jaunie BMW vadītāji - sērga uz Latvijas autoceļiem

Jauns.lv

Latvijas visneapzinīgākā auto īpašnieka portrets ir šāds: 19 līdz 27 gadu vecs cilvēks, kas dzīvo vai strādā Rīgā un brauc ar pelēku vai melnu BMW markas auto. Šādi šoferīši visbiežāk iekļūst avārijas un brauc bez OCTA.

Jaunie BMW vadītāji – sērga uz Latvijas autoceļiem...
Avarējusi automašīna BMW uz Dienvidu tilta Rīgā.
Avarējusi automašīna BMW uz Dienvidu tilta Rīgā.

Šādu visneapzinīgākā autoīpašnieka prototipi izveidojis Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB).

Kā liecina LTAB statistika, no visiem neapdrošinātajiem vieglajiem transportlīdzekļiem Latvijā visvairāk ir „Volkswagen” markas auto īpašnieki, otrajā vietā ierindojas „Audi 80”. Tomēr attiecinot šo skaitli pret „Volkswagen” automašīnu kopējo skaitu, līderos izvirzās BMW markas auto īpašnieki, otrajā vietā ierindojot „Volvo”, bet trešajā – „Opel”, jo šo marku auto īpašnieki proporcionāli visbiežāk piedalījušies ceļu satiksmē bez obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas (OCTA) un izraisījuši ceļu satiksmes negadījumus.

Neapzinīgā auto īpašnieka tops veidots, atlasot to neapdrošināto auto īpašnieku, kuri braucot bez OCTA, ir izraisījuši ceļu satiksmes negadījumu, datus un segmentējot tos pēc vecuma, dzīves vietas, transportlīdzekļa izlaiduma gada, krāsas un markas.

No desmit auto markām, kurām ir vislielākais apdrošināšanas dienu skaits laika posmā no pērnā gada 1.jūnija līdz šā gada 31.maijam, proporcionāli apzinīgākie ir „Ford” un „Mercedes-Benz” autoīpašnieki.

„Mūsu eksperti ir apkopojuši datus nosakot, kādas markas, krāsas un izlaiduma gada automašīnu īpašnieki vieglprātīgi, tātad arī neapzinīgi attiecas pret obligāto civiltiesisko apdrošināšanu. Ja mēs analizējam iegūtos datus, tad „BMW” un „Volvo” ir tās top markas, kuru īpašnieki proporcionāli visbiežāk piedalījušies ceļu satiksmē bez OCTA un izraisījuši ceļu satiksmes negadījumus. Tā kā neapdrošinātu auto marku skaits ir saistīts arī ar konkrētā auto modeļa popularitāti un pārdošanas apjomu, būtisks raksturlielums ir īpašnieka attieksme pret apdrošināšanu un konkrētas auto markas izraisīto ceļu satiksmes negadījumu skaits,” skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics, piebilstot, ka daļa no autoīpašniekiem vai vadītājiem ar neapdrošinātu auto ceļu satiksmē piedalās apzināti, cerot, ka Ceļu policija viņus neapstādinās un nepārbaudīs, aizmirstot, ka pateicoties vienotai datubāzei, Ceļu policija OCTA esamību var pārbaudīt arī neapturot transportlīdzekli.

„Protams, ka ceļu satiksmes negadījuma rašanās bīstamību vai OCTA polises neesamību nenosaka tikai transportlīdzekļa marka, bet gan vadītāja vai auto īpašnieka braukšanas prasme un paradumi, kā arī likumu ievērošana vai neievērošana, tomēr jāvērš uzmanība, ka auto marka, izlaiduma gads, krāsa un citi tehniski parametri var kalpot par būtiskiem kritērijiem, pēc kā OCTA apdrošinātājs vērtē klientu. Savukārt apkopotie dati izkristalizē tā neapdrošinātā auto īpašnieka prototipu, kas tomēr nav tikai viens vai divi indivīdi,” saka Stengrevics.

Elmārs Barkāns/ Foto: Lita Krone/ LETA