Ziņa par matemātikas eksāmena atcelšanu tracina skolu jauniešus
Tūkstošiem skolēnu otrdienas rītā uzgavilēja izdzirdot, ka turpmāk vidusskolu beidzējiem vairs nebūs obligāti jākārto matemātikas eksāmens. Vakarpusē viņu cerības tika sagrautas. Izrādās, ka matemātikas eksāmens tomēr būs obligāts.
Otrdienas, 29. maija, agrā rītā, kad šī gada vidusskolas beidzēji gatavojās obligātajam matemātikas eksāmenam, Valsts izglītības satura centra (VISC) vadītāja vietniece Agra Bērziņa Latvijas Televīzijas raidījumā „Labrīt, Latvija!” teica: „Centralizētais eksāmens matemātikā vidusskolu beidzējiem ir obligāts kopš 2008. gada, bet līdz tam brīdim tas bija izvēles priekšmets. Patlaban notiek plašas un dažādas diskusijas, kā veidot matemātikā uzdevumus, un droši vien tuvākajā nākotnē tas nebūs kā obligātais centralizētais eksāmens.” Tas lika daudziem bērniem, kuri ar matemātiku ir uz „jūs” un kuriem nepadodas rēķināšana, atviegloti uzelpot un priekā berzēt rokas, jau iztēlojoties to, kā viņi varēs skolu pabeigt bez matemātikas eksāmena.
Tomēr viņu prieks ilga tikai dažas stundas. Vakarpusē VISC izplatīja preses paziņojumu, kurā pavēstīja, ka „neplāno mainīt obligāto valsts pārbaudes darbu skaitu vidējās izglītības noslēgumā, līdz ar to arī nākamajā gadā nav gaidāmas izmaiņas, un centralizētais eksāmens matemātikā visiem vidējās izglītības iestāžu beidzējiem būs obligāts”.
Izrādās, ka pie vainas esot bijis VISC vadītājas vietnieces Bērziņas stress un viņa TV tiešajā ēterā, runājot par matemātikas eksāmeniem, esot „piemirsusi” norādīt, ka runas par obligātā matemātikas eksāmena atcelšanu vai „mīkstināšanu” notiek attiecībā tikai uz arodskolām, nevis uz visām vidējās izglītības iestādēm, Kasjauns.lv teica VISC preses pārstāve Kristīne Ilgaža.
Turpmāk uz obligātā matemātikas eksāmena atcelšanu vai tā atvieglotiem uzdevumiem var cerēt tikai profesionālo izglītības iestāžu beidzēji, kuri tālāk neplāno studēt augstskolās.
Ilgaža paskaidroja, ka profesionālo izglītības iestāžu vadītāji katru gadu norāda uz nesamērību starp vidējās izglītības iestāžu un profesionālo izglītības iestāžu beidzējiem izvirzītajām prasībām, jo visiem ir jākārto viens centralizētais eksāmens matemātikā, bet profesionālās izglītības iestāžu audzēkņiem matemātikas apguvei ir paredzēts mazāks stundu skaits.
Tāpēc pašlaik norit darbs pie profesionālās izglītības programmu modernizācijas, kam paralēli paredzēts plānot darbu arī pie atšķirīga matemātikas eksāmena sagatavošanas tiem profesionālo izglītības iestāžu beidzējiem, kuri neturpinās studijas augstskolās.