Sabiedrība

Nenogriežot metāla skavu desu luņķim, veikals zaudē klientu

Jauns.lv

Nenogriežot metāla skavu desu iepakojumam, veikals var zaudēt klientus, tā, izvērtējot gadījumu, kad pēc pircēja lūguma kāda "Elvi" veikala Rīgā pārdevēja nevēlējās nogriezt desas iepakojuma galā esošo metāla skavu, biznesa portālam "Nozare.lv" atzina Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) pārstāve Ilze Žunde.

Nenogriežot metāla skavu desu luņķim, veikals zaud...

Viņa sacīja, ka pircēja lūgums ir saprotams, jo, iespējams, metāla skava var iespaidot produkta kopējo svaru. Tāpēc, ja veikals neņem vērā patērētāja vēlmi, patērētājs nākamreiz izvēlēsies citu tirdzniecības vietu, kur iegādāties kāroto preci atbilstoši savām vēlmēm un prasībām.

"Normatīvie akti gan nenosaka noteiktu rīcības scenāriju aprakstītajā situācijā. Tomēr, pēc PTAC ieskatiem, ja prece tiek tirgota pēc svara un pastāv iespēja, ka vienam patērētājam var būt šī iepakojuma metāla skava pie izvēlētās preces, bet citam nebūt, tad būtu tikai korekti, ja patērētāja vēlme tiktu pildīta un šī iepakojuma sastāvdaļa tiktu atdalīta," skaidroja PTAC pārstāve.

Pārtikas un veterinārā dienesta Veterināro objektu uzraudzības daļas vadītājs Armands Dauburs atzīmēja, ka patērētājs maksā par pārtikas produktu, nevis par iepakojumu, tādēļ viņam ir tiesības lūgt pārdevējam šo skavu griezt nost.

Savukārt "Elvi" franšīzes turētāja SIA "Pārtikas tirdzniecības apvienība" komercdirektore Laila Vārtukapteine atzina, ka konkrētajā gadījumā veikala darbiniece nav bijusi uzdevumu augstumos un rīkojusies neatbilstoši "Elvi" veikalu standartiem, kas paredz, ka šajā gadījumā darbiniecei bija jāizpilda pircējas lūgums.

"Vienmēr izvērtējam līdzīgus gadījumus, un arī šoreiz pārrunāsim radušos situāciju ar darbinieci un veikala vadītāju, lai nākotnē šādi gadījumi neatkārtotos," teica Vārtukapteine.

Savukārt konkrētā veikala vadītāja stāstīja, ka ar konkrēto pārdevēju pārrunas jau ir veiktas. Tāpat tika informēti arī pārējie veikala darbinieki.