Bremžu saudzēšana, iespēja pārsteigumiem un pirmo reizi savējais - viss būtiskais par Ķīnas "Grand Prix"
Ķīnieši beidzot īstenojuši ilgi gaidīto sapni – vietējiem līdzjutējiem būs iespēja klātienē vērot ne tikai pasaules talantīgākos braucējus, bet arī pirmoreiz just līdzi savējam. Tiesa gan, no Guaņju Žou lielus varoņdarbus nav ko gaidīt – šoreiz galvenajās lomās “Red Bull” un “Ferrari”.
Trase
No riepu uzsildīšanas un bremžu saudzēšanas skatupunkta braucējiem neklāsies viegli, jo garas taisnes mijas ar ļoti asiem pagriezieniem, kas parasti kalpo kā lieliskas apdzīšanas vietas. Ņemot vērā, ka pozīcijas maiņas veikšana nav pārāk sarežģīta, komandas bieži nosliecas par labu divu pitstopu stratēģijai.
Mašīnu uzvedība un riepu nodilums tomēr ir samērā grūti prognozējami, jo tehniskā attīstība četru gadu laikā pamatīgi mainījusi spēkratus, turklāt trasē uzliets jauns asfalts, padarot segumu gludāku. Šie faktori var rezultēties ar konservatīvāku pieeju, jo komandām treniņiem ir pieejama tikai viena stunda, ar ko nebūs pietiekami garāku nogriežņu pilnvērtīgai testēšanai.
Laikapstākļi
Vēsturiski lietus klātbūtne diezgan bieži iejaucas Ķīnas Grand Prix norisē, tomēr šajā nedēļas nogalē gaidāms sauss posms. Pašlaik nokrišņu risks saglabājies vien piektdien uz sprinta kvalifikāciju, kur tas diezgan ietekmēja sacensību gaitu.
Gaisa temperatūra Šanhajā turēsies aptuveni 20 grādu robežās, taču piektdien un sestdien gaidāmas spēcīgas vēja brāzmas. Tas nozīmē, ka braucējiem dažbrīd nāksies pielāgoties izmaiņām, tomēr kopumā nav gaidāmas radikālas atšķirības dienu pēc dienas.
Prognozes
Papildus garajām taisnēm trase satur arī dažāda ātruma pagriezienus un būs laba mēraukla sezonas kopējo spēku samēru pārbaudei, tādēļ bez lieliem pārsteigumiem jāsecina, ka abi “Red Bull” braucēji būs favorīti arī šonedēļ, tomēr ātro un pludeno līkumu skaits ir ievērojami mazāks nekā Austrālijā vai Japānā, tādēļ “McLaren” būs drīzāk jādomā par trešās pozīcijas noturēšanu nevis “Ferrari” ķeršanu.
Īsais sagatavošanās laiks un straujā trases attīstība var pavērt durvis nelieliem pārsteigumiem, tomēr jāatceras, ka “Williams” nav vienīgie, kam nav rezerves šasijas – arī “Alpine” ir līdzīgās pozīcijās. Piesardzība var rezultēties izdevību neizmantošanā.
Vislielāko uzlabojumu pakotni uz šo posmu atvedusi “Haas” komanda. Vēsturiski tai ierobežoto resursu dēļ ļoti bieži ‘uzlabojumi’ nav snieguši cerēto rezultātu, tomēr pēc vadības maiņas valda pietiekams optimisms, ka šogad nenāksies brist pa ierasto taciņu.
Vēsture
Šogad aprit 20 gadi kopš pirmās reizes, kad F-1 devās uz Ķīnu, tomēr Šanhajas trase bija pirmā, kas izzuda, sākoties pandēmijai un nu kļūs par pēdējo, kas atgriežas kalendārā. Līdz ar to šī ir viena no retajām trasēm, kur Makss Verstapens vēl nav uzvarējis. Visbiežāk – sešas reizes – šeit triumfējis Lūiss Hamiltons, tostarp arī pēdējā piegājienā 2019. gadā, kas bija čempionāta tūkstošā sacīkste, tomēr viņa pirmais uznāciens nebija tik sekmīgs. Britu braucējs iestiga grants joslā ceļā uz boksiem un izstājās pārdesmit metru attālumā no saviem mehāniķiem, kas vēlāk maksāja titulu.
Tieši Ķīnā Mihaels Šūmahers izcīnīja savu pēdējo uzvaru, panākot līdzsvaru kopvērtējumā divus posmus pirms 2006. gada sezonas izskaņas. Vācietis vēlāk atgriezās čempionātā ar “Mercedes” komandu, kura 2012. gadā cerēja izcīnīt dubultuzvaru, tomēr tehnika pievīla Šūmaheru, ļaujot triumfēt viņa komandas biedram Niko Rosbergam. Šūmim joprojām pieder trases rekords, kas tika uzstādīts tālajā 2004. gadā.
Bazārs boksos
Šoreiz braucēju tirgū ‘spāņu dienas’. Fernando Alonso pagarināja savu līgumu ar “Aston Martin” un paliks komandā līdz 45 gadu vecumam. Pēc viņa lēmuma par karstāko preci kļuvis viņa tautietis Karloss Sainss, kurš šogad kāpis uz pjedestāla visos posmos, kuros startējis. Lai gan itāļu prese ziņoja, ka Sainss jau vienojies ar “Mercedes”, faktiski veicot rokādi ar Lūisu Hamiltonu, oficiāls apstiprinājums tam netika gūts.
“Red Bull” pārstāvis Helmuts Marko nenoliedza, ka arī viņi lenc rallija leģendas dēlu, tomēr atzīst, ka piedāvājuma ziņā nespēj konkurēt ar “Audi”. Lai gan gada izskaņā viņš paliks bez darba, izskatās, ka trumpji šobrīd ir Sainsa rokās – atliek vien izvēlēties kurā virzienā tos izlikt.
Grafiks
Ķīnas "Grand Prix" ir pirmais posms šosezon, kurā būs vērojams arī sprints. Uz šo sezonu formāts mazliet mainījies. Ja iepriekš visa sestdiena tika pakārtota tikai sprintam, tad šosezon "Grand Prix" kvalifikācija atgriezusies ierastajā laikā un risināsies sestdien no rīta pēc sprinta brauciena. Tam starta kārtību uzzinājām jau piektdien.
Kvalifikācija sprintam gaidāma bija piektdien, pl. 10:30, bet pats brauciens sestdien jau pl. 06:00 no rīta pēc Latvijas laika. Tikmēr galvenās sacensības gaidāmas svētdien pl. 10:00, kas jau ir diezgan ierasts scenārijs sacensībām Āzijas austrumos.