Kas notika ar Verstapena bremzēm, kādēļ avarēja Rasels? Galvenais par F-1 trešo posmu
foto: AFP/Scanpix
Verstapenam šī ir pirmā izstāšanās pēc 43 finišētām sacīkstēm.
Citi sporta veidi

Kas notika ar Verstapena bremzēm, kādēļ avarēja Rasels? Galvenais par F-1 trešo posmu

Sporta nodaļa

jauns.lv / F1.lv

Izstājies Austrālijas GP posmā, Makss Verstapens atzinis, ka problēmas ar vienu no bremzēm sākušās tieši starta brīdī un kļuvušas arvien lielākas. Tikmēr sacensību uzvarētājs Karloss Sainss, nesen pārcietis apdendicīta operāciju, sacīja, braukt bijis fiziski grūtāk kā citkārt, tomēr visu izdevies kontrolēt.

Kas notika ar Verstapena bremzēm, kādēļ avarēja Ra...

Verstapens startā noturēja vadību, bet otrajā aplī Sainss viņu apdzina. Ceturtajā aplī ar kūpošu “Red Bull” spēkratu Verstapens iebrauca boksos.

“Tas, ko mēs varam šobrīd redzēt no datiem, tiklīdz gaismas nodzisa, aizmugurējā kreisā bremze vienkārši iesprūda,” skaidro Verstapens. “Tas radīja bojājumus, kas kļuva arvien lielāki, un faktiski braukt bija kā ar norautu rokas bremzi. Šī iemesla dēļ mašīna atsevišķos līkumos uzvedās savādi, kamēr ceļā uz starta tā bija pavisam stabila, ar visu biju apmierināts.”

Verstapenam šī ir pirmā izstāšanās pēc 43 finišētām sacīkstēm. Tāpat pagaidām izgaisusi iespēja sasniegt jaunu pēc kārtas izcīnīto uzvaru rekordu, kas gan arī līdz šim piederēja viņam pašam. Pērn holandietis uzvarēja desmit posmos pēc kārtas, kas ir absolūtais F1 rekords, bet pirms šodienas izstāšanās bija izcīnījis jau deviņas uzvaras.

Sainss tikmēr guvis trešo uzvaru karjerā. “Ferrari” pilots iepriekšējo posmu izlaida apendicīta operācijas dēļ un kādu laiku bija šaubas, vai būs fiziski gatavs stāties uz starta jau Melburnā. Otro vietu guva Šarls Leklērs, kurš, lai gan tālu neatpalika, komandas biedram īsti likt pretī neko nespēja.

“Jutos ļoti labi,” saka Sainss. “Protams, biju nedaudz stīvs un fiziski šis nebija no vieglākajiem posmiem, bet man paveicās, ka varēju braukt vairāk vai mazāk pats par sevi, kontrolēt tempu, riepu nodilumu un visu pārējo. No visām sacīkstēm šī arī nebija visgrūtākā. Esmu ļoti lepns par komandu, lepns, ka kopā ar Šarlu izcīnījām dubultuzvaru. Tas parāda, ka smagais darbs atmaksājas. Dažreiz dzīve ir traka. Pjedestāls Bahreinā, tad apendicīts, tad atgriešanās un uzvara. Kā pa kalniem, bet man patīk, esmu ārkārtīgi laimīgs. Žēl par Maksu, jo mums varēja būt laba cīņa par pirmo vietu. Bet esmu priecīgs iegūt uzvaru. Viņam to jau tā ir daudz.”

Lai gan pagājuši tikai trīs posmi un Verstapena dominance var turpināties, šobrīd kopvērtējumā situācija patīkami saspringta. Pirmo divu posmu uzvarētājs Verstapens ir līderis ar četru punktu pārsvaru pār Leklēru, vēl par punktu mazāk Serhio Peresam, bet Saincs ir 11 punktus aiz pirmās pozīcijas.

Rasels par avāriju: “Alonso pāragri sāka bremzēt”

Pēc piedzīvotās avārijas Džordžs Rasels atzinis, ka Fernando Alonso Pirms līkuma pāragri sācis bremzēt, kā rezultātā izraisīts negadījums. Alonso tikmēr skaidrojis, ka pēdējos apļos saskāries ar tehniskām problēmām. Abi izsaukti pie tiesnešiem un Alonso saņēmis sodu.

foto: AFP/Scanpix
“Mercedes” pilots izslīdēja no trases, ietriecoties sienā.
“Mercedes” pilots izslīdēja no trases, ietriecoties sienā.

Pēdējā aplī tuvojoties Melburnas trases sestajam līkumam, Rasels vajāja Alonso cīņā par sesto vietu. Būdams pārsteigts, ka “Aston Martin” formula pēkšņi strauji kļūst lēnāka, “Mercedes” pilots izslīdēja no trases, ietriecoties sienā.

“Uzskatu, ka izbraucu no trases un tā ir mana vaina, bet 100 metrus pirms tā līkuma atpaliku no Fernando pussekundi, un tad viņš man ārkārtīgi strauji tuvojās un atrados viņam jau tieši aizmugurē,” skaidro Rasels. “Nezinu, vai viņam bija kādas problēmas. Vairāk neko nevaru pateikt, vajag visu noskatīties, bet esmu sarūgtināts par šādu sacīkstes noslēgumu.”

Jautāts, vai Alonso tīšuprāt nebremzēja pārlieku strauji, Rasels sacīja: “Tas ir skaidrs, ka viņš bremzēja 100 metrus pirms līkuma, pēc tam atkal uzspieda gāzi un izbrauca līkumu normāli. Esmu jau redzējis šos datus, bet negribu viņu vainot kaut kur, kamēr neesam redzējuši visu. Nebiju tam gatavs – tas, kas notika, mani pārsteidza. Interesanti, ka esam izsaukti pie tiesnešiem, tāpēc esmu ieinteresēt redzēt, kas viņiem sakāms.”

Alonso tikmēr skaidro, ka jau kādu laiku bijušas problēmas ar bateriju: “Es koncentrējos uz to, kas notiek man priekšā un nevis man aizmugurē. Pēdējos 15 apļus bija problēmas ar bateriju. Nevarēju koncentrēties uz mašīnām man aizmugurē. Ieraudzīju viņa avarējušo auto un biju norūpējies, bet šķiet, ka viņam viss kārtībā. Tas, ka viņš tuvojas un ir DRS distances atstatumā, redzēju jau pēdējos piecus, sešus apļus. Jā, viņš bija tuvu. Centos braukt apļus kā kvalifikācijā un uzstādīt iespējami lielāku tempu. Runājot par ātrumu, sacīkste nebija viegla, visa nedēļas nogale nebija viegla. Šodien paveicās ar stratēģiju un Luisa [Hamiltona] izstāšanos, kam sekoja virtuālā drošības mašīna. Bet nevaram slēpt, ka ar ātrumu visu šo nedēļas nogali bija problēmas.”

Tiesneši atzinuši Alonso vainu pāragrā straujā bremzēšanā un sodījuši viņu ar 20 sekundēm pie rezultāta. Tas viņu no sestās vietas posmā atmet uz astoto, bet augstāk paceļas viņa komandas biedrs Lenss Strols un RB pilots Juki Cunoda. Papildus spānis saņēmis trīs soda punktus.