foto: Evija Trifanova/LETA
Piecu gadu laikā "tet" Rīgas maratona dalībnieku skaitu plāno palielināt līdz 50 000
"Lattelecom" Rīgas maratona dalībnieki 21km un 42km distancē.
Citi sporta veidi
2019. gada 22. februāris, 12:48

Piecu gadu laikā "tet" Rīgas maratona dalībnieku skaitu plāno palielināt līdz 50 000

Jauns.lv / LETA

Piecu gadu laikā "tet" Rīgas maratona dalībnieku skaitu plānots palielināt līdz 50 000, tostarp ārvalstu dalībnieku skaitu līdz 10 000, šodien žurnālistiem pastāstīja "NECom" valdes priekšsēdētājs un organizatoru komandas vadītājs Aigars Nords.

Ar šodienas pasākumu tika atklāta "tet" Rīgas maratona pirmā sezona Starptautiskās Vieglatlētikas federāciju asociācijas (IAAF) Zelta kvalitātes zīmē. Latvijas galvaspilsētā notiekošais maratons ir vienīgais Ziemeļeiropā, kas jebkad iekļauts pasaules prestižāko maratonu līgā kopā ar tādiem maratoniem kā Berlīnes, Tokijas, Londonas, Bostonas, Ņujorkas, Prāgas un citiem, pauda Nords.

Leģendārās Polas Redklifas klātbūtnē atklāj "tet" Rīgas maratona zelta sezonu

Leģendārās britu garo distanču skrējējas, pasaules rekordistes maratonā Polas Redklifas un Latvijas labākās gargabalnieces Jeļenas Prokopčukas klātbūtnē atklāj "tet" Rīgas ...

gallery icon

Viņš stāstīja, ka pasaulē notiek tūkstošiem maratonu, un, lai iegūtu IAAF Zelta kvalitātes zīmi ir jābūt atbilstošai trasei, infrastruktūrai, dalībnieku drošības pasākumiem, medicīniskajai palīdzībai un virknei citu rādītāju.

"Šis ir vienīgais maratons ar Zelta kvalitātes zīmi Ziemeļeiropā, un tas ir jāizmanto Latvijas popularizēšanai," teica Nords, piebilstot, ka mērķis ir piecu gadu laikā dalībnieku skaitu palielināt līdz 50 000 un ārvalstu dalībnieku skaitu līdz 10 000.

Viņš uzsvēra, ka katrs maratona dalībnieks brauc uz Latviju uz vairākām dienām un katram ir līdzi kāds līdzjutējs, kas nozīmē, ka šādam pasākumam ir arī būtisks ekonomiskais piedevums.

Preses konferencē piedalījās arī pasaules rekordiste maratonā Pola Redklifa un Latvijas rekordiste maratonā un daudzkārtēja prestižu maratona uzvarētāja Jeļena Prokopčuka.

Maratons Rīgā notiek kopš 1991. gada. Iepriekš tas nesa "Nordea" vārdu, taču pēdējo piecu gadu maratona ģenerālsponsors ir "Lattelecom", kas kopš 2008. gada bija pasākuma stratēģiskais partneris. Šomēnes pasākums mainīja nosaukumu uz "tet" Rīgas maratons, jo ar 1. aprīli "Lattelecom" mainīs zīmolu un uzņēmuma nosaukumu.