Lai F-1 kļūtu interesantāks, turpmāk tiks izmantotas nekvalitatīvas riepas
Citi sporta veidi

Lai F-1 kļūtu interesantāks, turpmāk tiks izmantotas nekvalitatīvas riepas

Jauns.lv

Jaunie Pirmās formulas (F-1) čempionāta noteikumi paredz lielāku pitstopu un apdzīšanu skaitu, kā arī riskantu komandu stratēģiju, uzskata čempionāta vadība un riepu piegādātāji "Pirelli".

Lai F-1 kļūtu interesantāks, turpmāk tiks izmantot...
Zemākā riepu kvalitāte radīs problēmas pilotiem novaldīt savas formulas.
Zemākā riepu kvalitāte radīs problēmas pilotiem novaldīt savas formulas.

Čempionāta atklāšanas posms notiks 27. martā, kad risināsies Austrālijas "Grand Prix". Kā ziņots, Persijas līča valstī valdošās nestabilās politiskās situācijas dēļ tika atcelts 13. martā paredzētais jaunās sezonas atklāšanas posms - Bahreinas "Grand Prix" izcīņa.

Gaidāmajā sezonā vienīgais riepu piegādātājs būs "Pirelli", kuru piedāvājumu jau paspējis nokritizēt divkārtējais F-1 čempions spānis Fernando Alonso. Interesanti, ka "Pirelli" riepas F-1 čempionātā atgriezušās pirmo reizi kopš 1991. gada.

Riepu ražotājiem tika uzdots paaugstināt sacensību sportisko neprognozējamību. Ražotāji izlēmuši nākt klajā ar riepām, kuru kvalitāte pasliktinās ātrāk nekā iepriekšējo sezonu riepām.

Tādējādi ražotāji kopā ar čempionāta vadību cer palielināt pitstopu skaitu un dot komandām lielākas iespējas stratēģiju veidošanā, kā arī vairot to sportistu iespējas uz uzvaru, kas veiksmīgāk pratīs saudzēt riepas. "Šīs riepas prot "novest" galējībās. Pirmajā aplī saķere ir pietiekami laba, taču tad tā ir pamatīgi jāuzrauga. Tagad redzēsim daudz sarežģītākas un detalizētākas komandu stratēģijas. Lielāka atbildībā noteikti gulsies un inženieriem un mehāniķiem," uzskata "Sauber" komandas tehniskais direktors Džeimss Kejs.

No citiem tehniskajiem jauninājumiem gaidāmajā sezonā braucēji varēs izmantot regulējamu aizmugurējo antispārnu un kinētiskās enerģijas reģenerācijas sistēmas (KERS) priekšrocības. Šī sistēma paredz, ka bremzēšanas laikā uzkrāto kinētisko enerģiju vajadzības gadījumos varēs izmantot kopējās jaudas palielināšanai.

Gaidāmajā sezonā sacensībās piedalīsies četri debitanti - Pastors Maldonado ("Williams"), Pols de Resta ("Force India"), Serhio Peress ("Sauber") un Žeroms d'Ambrosio ("Marussia Virgin").

Kā ziņots, pazīstamais poļu pilots Roberts Kubica februārī Andoras rallija sacensībās cieta smagā avārijā, ietriecoties kādas baznīcas mūros. Pēc notikušā Kubicam vairākās vietās tika lauzta roka, plaukstas pamatnes locītava un kāja. Tik smagas traumas sportists guva, jo pēc avārijas automobili caururba metāla marga. Poļu pilotam, lai salabotu lauztos kaulus, bija nepieciešamas četras operācijas, pēdējā operācija notika aizvadītajā nedēļā. Viņa aizvietotājs "Lotus Renault GP" komandā būs vācu pilots Niks Haidfelds.

Pagaidām nav zināms, vai tiks aizvadīts Bahreinas posms. Ja tas notiks, tad kalendārā būs 20 sacensības, ja nē, tad 19, kas ir tikpat, cik pērn. Šogad sacensības debitēs Indijā, kur posms paredzēts 30. oktobrī. Sezonai pagaidām paredzēts noslēgsies 27. novembrī ar sacensībām Brazīlijā.

Pagājušā gada pasaules čempionāta kopvērtējumā Sebastjans Fetels izcīnīja 256 punktus, par četriem punktiem apsteidzot Alonso. Trešo vietu 242 punktiem ieņēma Fetela komandas biedrs Marks Vēbers, kurš par diviem punktiem apsteidza Lūisu Hamiltonu. Tādējādi Fetels kļuva par visu laiku jaunāko F-1 pasaules čempionu.

Savukārt uzvaru Konstruktoru kausa izcīņā jau pirms pēdējā posma bija garantējusi "Red Bull" komanda, kas sezonas noslēgumā tika pie 498 punktiem, apsteidzot "McLaren-Mercedes" komandu par 44 punktiem. Tikmēr trešajā vietā palikusī "Ferrari" vienība sezonas laikā izcīnīja 396 punktus.

Gaidāmās sezonas komandas un piloti:

"Red Bull" - Sebastjans Fetels, Marks Vēbers;

"McLaren-Mercedes" - Lūiss Hamiltons, Džensons Batons;

"Ferrari" - Fernando Alonso, Felipe Masa;

"Mercedes GP" - Mihaels Šūmahers, Niko Rosbergs;

"Lotus Renault GP" - Niks Haidfelds, Vitālijs Petrovs;

"Williams" - Rubenss Barikello, Pastors Maldonado;

"Force India" - Adrians Zutils, Pols de Resta;

"Sauber" - Kamui Kobajaši, Serhio Peress;

"Toro Rosso" - Sebastjēns Buemī, Haime Algesvari;

"Lotus" - Jarno Trulli, Heiki Kovalainens;

"Hispania Racing Team" (HRT) - Narains Kartikejans, Vitantonio Ljucil;

"Marussia Virgin" - Timo Gloks, Žeroms d'Ambrosio.

LETA/Foto: EPA/LETA