Latvijas elektromašīnai Dakarā tehniskas problēmas, līdz finišam tomēr tiek
Citi sporta veidi

Latvijas elektromašīnai Dakarā tehniskas problēmas, līdz finišam tomēr tiek

Jauns.lv

Slavenā "Dakaras" rallijreida otrajā posmā vieglo automobiļu klasē Latvijas ekipāža Māris Saukāns un Andris Dambis pirmdien ierindojās 121.vietā.

Latvijas elektromašīnai Dakarā tehniskas problēmas...
Par "OSCar eO" tehniskajām problēmām liecina fakts, ka abas „Team Latvia” mašīnas finišēja kopā.
Par "OSCar eO" tehniskajām problēmām liecina fakts, ka abas „Team Latvia” mašīnas finišēja kopā.

Kā zināms, Saukāns/Dambis rallijreidā startē ar elektropiedziņas automašīnu "OSCar eO".

290 kilometrus garo otro posmu Latvijas ekipāža veica astoņās stundās 26 minūtēs un 32 sekundēs, par piecām stundām 39 minūtēm un 14 sekundēm atpaliekot no uzvaru izcīnījušā katarieša Nasera Saleha Al Atijas.

Savukārt citi "Team Latvia" pārstāvji vieglo automašīnu klasē krievs Antons Grigorovs un latvietis Ainārs Princis ierindojās 123. pozīcijā, uzvarētājam zaudējot sešas stundas 15 minūtes un deviņas sekundes.

Noprotams, ka "OSCar eO" automašīna saskārās ar tehniskām problēmām, tāpēc abas "Team Latvia" ekipāžas finišēja kopā.

Kopvērtējumā pēc diviem posmiem Saukāns/Dambis ieņem 119. vietu, bet Grigorovs/Princis atrodas priekšpēdējā, 121. pozīcijā.

Tikmēr līderpozīcijā pašlaik atrodas francūzis Stefans Petransels. Saukāns/Dambis viņam zaudē sešas stundas 19 minūtes un 45 sekundes, bet Grigorovs/Princis no līdera atpaliek par sešām stundām 28 minūtēm un divām sekundēm.

Tikmēr motociklu klasē otrajā posmā uzvaru svinēja pagājušā gada kopvērtējuma uzvarētājs spānis Marks Koma (KTM), kurš finišā par minūti un 18 sekundēm apsteidza Francijas sportistu Sirilu Desprē (KTM). Savukārt trešo vietu ieņēma cits spānis Hoans Borts Barreda ("Husqvarna"), kurš posma uzvarētājam zaudēja divas minūtes un 33 sekundes.

Kopvērtējumā tagad Koma apsteidz otrajā posmā ceturto vietu izcīnījušo Čīles sportistu Fransisko Lopesu ("Aprilia") par divām minūtēm un 30 sekundēm, bet trešais ir Desprē, kurš līderim zaudē divas minūtes un 52 sekundes.

Savukārt smago automašīnu klasē otrajā posmā 45.vietā ierindojās francūzis Žans Marī ar stūrmani Žanu Klodu Katē no Beļģijas un Kasparu Dambi no Latvijas, uzvarētājam Gerardam de Rojam no Nīderlandes zaudējot trīs stundas 41 minūti un 51 sekundi.

Kopvērtējumā Marī ekipāža atrodas 43.vietā, līderim de Rojam zaudējot trīs stundas 59 minūtes un 49 sekundes.

Kopā "Dakaras" rallijreida sacensībās "Team Latvia" sastāvā ir 20 cilvēki, kas atbild par trim sporta automašīnām, trim tehniskajām un vienu žurnālistu automašīnu.

Kā ziņots, "OSCar eO" ir nopietna sporta mašīna ar četriem velkošiem riteņiem, vienu elektromotoru, 210 kilovatiem, 800 ņūtonmetriem, vienu elektrisko ģeneratoru, vienu iekšdedzes motoru, kas iedzen šo ģeneratoru, 240 litru benzīnbāku un, galvenais, - ar 160 maziem akumulatoriem, kas dod 600 voltu strāvas spriegumu.

Dienvidamerikā notiekošajā "Dakaras" rallijreidā nepiedalās Latvijas motosportisti Jānis un Einārs Vinteri, kuriem neizdevās savākt nepieciešamo finansējumu, lai nodrošinātu pilnvērtīgu startu sacensībās.

Iepriekšējos divos gados prestižajās daudzdienu sacensībās neviens no Latvijas sportistiem nestartēja. Sacensības risināsies līdz 15.janvārim.

Nopietni tika izvērtēta šī gada rallijreida atgriešanās Āfrikas kontinentā, taču, ņemot vērā pēdējo divu gadu pieredzi, kad tas veiksmīgi risinājās Argentīnā un Čīlē, organizatori pieņēma lēmumu nemainīt sacensību norises vietu. Rallijreids no 1979. līdz 2007.gadam 29 reizes norisinājās Āfrikā. 2008.gadā tas drošības iemeslu dēļ tika atcelts, bet 2009. un 2010.gadā risinājās Argentīnā un Čīlē.

Dambis un Saukāns "Dakaras" rallijreidā startēs ar elektropiedziņas automobili

LETA/Foto: Edijs Pālens/LETA