Latviešu elektromobilim Dakarā piešķir trīs soda stundas
Slavenā "Dakaras" rallijreida trešajā posmā vieglo automobiļu klasē Latvijas ekipāža Māris Saukāns un Andris Dambis otrdien ierindojās 113.vietā.
Kā zināms, Saukāns/Dambis rallijreidā startē ar elektropiedziņas automašīnu "OSCar eO".
208 kilometrus garo trešo posmu Latvijas ekipāža veica četrās stundās, 20 minūtēs un 33 sekundēs, par stundu, 53 minūtēm un 42 sekundēm atpaliekot no uzvaru izcīnījušā spāņa Nani Romas ar "Mini" automašīnu.
Savukārt citi "Team Latvia" pārstāvji vieglo automašīnu klasē krievs Antons Grigorovs un latvietis Ainārs Princis ierindojās 112.pozīcijā, uzvarētājam zaudējot stundu, 52 minūtes un 58 sekundes.
Abām "Team Latvia" pārstāvēm vēlāk kopvērtējumā tika piešķirtas pa trim soda stundām.
Kā savā "Twitter" kontā pavēstīja "Team Latvia" pārstāvis Kaspars Dambis, abas vieglās automašīnas sodus saņēmušas, jo otrajā posmā nespēja sasniegt finišu ātrumposmam noteiktajās astoņās stundās. "OSCar eO" laiku esot pārtērējusi par 30 minūtēm.
Savukārt Latvijas komandas "RE Autoclub" sagatavotās "Mitsubishi" automašīnas ar krievu braucējiem trešajā posmā ierindojās augstākās pozīcijās - Iļja Kuzņecovs/Romāns Jelagins ieņēma 23.vietu, Antons Meļņikovs/Antons Nikolajevs izcīnīja 34. pozīciju, bet Aleksandrs Terentjevs/Aleksandrs Terentjevs juniors finišēja 51. vietā.
Kopvērtējumā pēc trim posmiem Grigorovs/Princis atrodas 125. vietā, bet Saukāns/Dambis ieņem 128. pozīciju. Kuzņecovs/Jelagins ieņem 27. vietu, Meļņikovs/Nikolajevs atrodas 34. pozīcijā, bet Terentjevi ieņem 81. vietu. Tikmēr līderpozīcijā pašlaik atrodas polis Kšištofs Holovcičs ("Mini"), kurš trešajā posmā izcīnīja otro vietu, par minūti un deviņām sekundēm atpaliekot no Romas, bet par 20 sekundēm apsteidzot katarieti Naseru Salehu Al Atiju ("Hummer"). Kopvērtējumā Holovcičs par 54 sekundēm apsteidz amerikāni Robiju Gordonu ("Hummer"), bet abas "Team Latvia" pārstāves līderim zaudē vairāk nekā desmit stundas.
Tikmēr motociklu klasē trešajā posmā uzvarēja Francijas sportists Sirils Desprē (KTM), kurš par astoņām minūtēm un 37 sekundēm apsteidza Nīderlandes pārstāvi Fransu Verhoevenu ("Sherco"). Savukārt trešo vietu ieņēma portugālis Paulu Gonsalvešs ("Husqvarna"), kurš posma uzvarētājam zaudēja astoņas minūtes un 39 sekundes.
Par kopvērtējuma līderi kļuva Desprē, kurš par desmit minūtēm un 12 sekundēm apsteidz sestajā vietā finišējušo pagājušā gada kopvērtējuma uzvarētāju spāni Marku Komu (KTM).
Savukārt smago automašīnu klasē otrajā posmā 67.vietā ierindojās francūzis Žans Marī ar stūrmani Žanu Klodu Katē no Beļģijas un Kasparu Dambi no Latvijas, uzvarētājam Miki Biasjonam no Itālijas zaudējot trīs stundas, deviņas minūtes un septiņas sekundes. Savukārt "RE Autoclub" sagatavotā "Mercedes Benz 1935" automašīna ar Dmitriju Pavlovu, Oļegu Uperenko un latvieti Gintu Cīruli ieņēma 56. vietu, uzvarētājam zaudējot stundu, 47 minūtes un astoņas sekundes.
Kopvērtējumā līderis ir Kazahstānas braucējs Arturs Ardavičs, kuram Marī ekipāža zaudē septiņas stundas un 27 sekundes, ieņemot 47.vietu, bet Pavlova vadītā mašīna atrodas priekšpēdējā, 67.pozīcijā, atpaliekot par 23 stundām, 12 minūtēm un 27 sekundēm.
Kopā "Dakaras" rallijreida sacensībās "Team Latvia" sastāvā ir 20 cilvēki, kas atbild par trim sporta automašīnām, trim tehniskajām un vienu žurnālistu automašīnu.
Kā ziņots, "OSCar eO" ir nopietna sporta mašīna ar četriem velkošiem riteņiem, vienu elektromotoru, 210 kilovatiem, 800 ņūtonmetriem, vienu elektrisko ģeneratoru, vienu iekšdedzes motoru, kas iedzen šo ģeneratoru, 240 litru benzīnbāku un, galvenais, - ar 160 maziem akumulatoriem, kas dod 600 voltu strāvas spriegumu. Savukārt "RE Autoclub" jau vairāk nekā 20 gadus ir vieni no vadošajiem apvidus automašīnu tehniskās apkopes un remonta, sporta automašīnu būves un sagatavošanas veicējiem. Ne tikai Latvijas, bet arī citu valstu autosportisti pat pirms pasaules mēroga sacensībām bieži uztic savas sporta mašīnas tieši "RE Autoclub".
Dienvidamerikā notiekošajā "Dakaras" rallijreidā nepiedalās Latvijas motosportisti Jānis un Einārs Vinteri, kuriem neizdevās savākt nepieciešamo finansējumu, lai nodrošinātu pilnvērtīgu startu sacensībās.
Iepriekšējos divos gados prestižajās daudzdienu sacensībās neviens no Latvijas sportistiem nestartēja.
Sacensības risināsies līdz 15.janvārim.
Šogad nopietni tika izvērtēta šī gada rallijreida atgriešanās Āfrikas kontinentā, taču, ņemot vērā pēdējo divu gadu pieredzi, kad tas veiksmīgi risinājās Argentīnā un Čīlē, organizatori pieņēma lēmumu nemainīt sacensību norises vietu.
Rallijreids no 1979. līdz 2007. gadam 29 reizes norisinājās Āfrikā. 2008.gadā tas drošības iemeslu dēļ tika atcelts, bet 2009. un 2010. gadā risinājās Argentīnā un Čīlē.
LETA/Foto: Edijs Pālens/LETA