Atceļ "Dakaras" rallijreida sesto posmu
Drošības apsvērumu dēļ piektdien atcelta slavenā "Dakaras" rallijreida sestā posma norise.Sportistiem bija paredzēts sacensties Andu kalnu apvidū, taču spēcīgā lietus un sniega dēļ posma norise tikusi atcelta.
Paredzētos distances kilometrus visi rallijreida dalībnieki veiks vienotā konvojā.
Vieglo automobiļu klases kopvērtējumā pēc pieciem posmiem līderpozīciju ieņem 46 gadus vecais francūzis Stefans Peterhansels ar "Mini" automašīnu, kurš karjeras laikā sešas reizes uzvarējis motociklu klasē, bet trīs reizes vieglo automašīnu vidū. Viņš par četrām minūtēm un 18 sekundēm apsteidz poli Kšištofu Holovciču ("Mini"), bet desmit minūtes un 39 sekundes atpaliek spānis Nani Roma ar "Mini" mašīnu.
Latvijas ekipāža Māris Saukāns un Andris Dambis, kas rallijreidā startē ar elektropiedziņas automašīnu "OSCar eO", ieņem 98.vietu, bet citi "Team Latvia" pārstāvji krievs Antons Grigorovs un latvietis Ainārs Princis atrodas pozīciju augstāk.
Tikmēr labākās Latvijas komandas "RE Autoclub" sagatavotās "Mitsubishi" automašīnas ar krievu braucējiem ieņem sekojošas kopvērtējuma vietas - Antons Meļņikovs/Antons Nikolajevs ieņem 26.vietu, bet Iļja Kuzņecovs/Romāns Jelagins ierindojas 36.pozīcijā.
Motociklu klasē līderis ir Francijas sportists Sirils Desprē (KTM), kuram seko pašreizējais čempions Marks Koma no Spānijas (KTM).
Savukārt smago automašīnu klasē līderis ir Žerards de Rojs no Nīderlandes, "Team Latvia" pavadošā ekipāža francūzis Žans-Šarls Morī ar stūrmaņiem Žanu-Klodu Kakē no Beļģijas un Kasparu Dambi no Latvijas atrodas 60.pozīcijā, bet "RE Autoclub" sagatavotā automašīna ar krieviem Dmitriju Pavlovu, Oļegu Uperenko un latvieti Gintu Cīruli ieņem priekšpēdējo, 62.vietu.
Kopā "Dakaras" rallijreida sacensībās "Team Latvia" sastāvā ir 20 cilvēki, kas atbild par trim sporta automašīnām, trim tehniskajām un vienu žurnālistu automašīnu.
Kā ziņots, "OSCar eO" ir nopietna sporta mašīna ar četriem velkošiem riteņiem, vienu elektromotoru, 210 kilovatiem, 800 ņūtonmetriem, vienu elektrisko ģeneratoru, vienu iekšdedzes motoru, kas iedzen šo ģeneratoru, 240 litru benzīnbāku un, galvenais, - ar 160 maziem akumulatoriem, kas dod 600 voltu strāvas spriegumu.
Savukārt "RE Autoclub" jau vairāk nekā 20 gadus ir vieni no vadošajiem apvidus automašīnu tehniskās apkopes un remonta, sporta automašīnu būves un sagatavošanas veicējiem. Ne tikai Latvijas, bet arī citu valstu autosportisti pat pirms pasaules mēroga sacensībām bieži uztic savas sporta mašīnas tieši "RE Autoclub".
Jau vēstīts, ka Dienvidamerikā notiekošajā "Dakaras" rallijreidā nepiedalās Latvijas motosportisti Jānis un Einārs Vinteri, kuriem neizdevās savākt nepieciešamo finansējumu, lai nodrošinātu pilnvērtīgu startu sacensībās.
Iepriekšējos divos gados prestižajās daudzdienu sacensībās neviens no Latvijas sportistiem nestartēja.
Sacensības risināsies līdz 15.janvārim.
Jau vēstīts, ka nopietni tika izvērtēta šī gada rallijreida atgriešanās Āfrikas kontinentā, taču, ņemot vērā pēdējo divu gadu pieredzi, kad tas veiksmīgi risinājās Argentīnā un Čīlē, organizatori pieņēma lēmumu nemainīt sacensību norises vietu.
Rallijreids no 1979. līdz 2007.gadam 29 reizes norisinājās Āfrikā. 2008.gadā tas drošības iemeslu dēļ tika atcelts, bet 2009. un 2010.gadā risinājās Argentīnā un Čīlē.
Dakaras rallijā iepazīstina ar elektropiedziņas automašīnu "OSCar eO"
LETA/Foto: EPA/LETA