Latvijas elektromobilis astotajā desmitā Dakaras astotajā posmā
Latvijas elektropiedziņas automašīna "OSCar eO", ko vada Māris Saukāns un Andris Dambis pirmdien ieņēma 73. vietu slavenā "Dakaras" rallijreida astotajā posmā.
477 kilometrus garo posmu Latvijas ekipāža veica septiņās stundās, 20 minūtēs un 28 sekundēs, par divām stundām, 54 minūtēm un 44 sekundēm atpaliekot no uzvaru izcīnījušā spāņa Hoana Romas ("Mini").
Savukārt citi "Team Latvia" pārstāvji vieglo automašīnu klasē krievs Antons Grigorovs un latvietis Ainārs Princis ierindojās 72.vietā, uzvarētājam zaudējot divas stundas, 54 minūtes un 23 sekundes.
Tikmēr labākās Latvijas komandas "RE Autoclub" sagatavotās "Mitsubishi" automašīnas ar krievu braucējiem astotajā posmā ieņēma sekojošas vietas - Antons Meļņikovs/Antons Nikolajevs izcīnīja 23.vietu, bet Iļja Kuzņecovs/Romāns Jelagins ierindojās 38.pozīcijā.
Kopvērtējumā pēc astoņiem posmiem līderpozīciju saglabāja 46 gadus vecais francūzis Stefans Petransels ar "Mini" automašīnu, kurš karjeras laikā sešas reizes uzvarējis motociklu klasē, bet trīs reizes vieglo automašīnu vidū. Viņš tagad par septiņām minūtēm un 36 sekundēm apsteidz amerikāni Robiju Gordonu ("Hummer"), bet septiņas minūtes un 48 sekundes no līdera atpaliek polis Kšištofs Holovcičs ("Mini").
No "Team Latvia" ekipāžām joprojām augstākā vietā atrodas elektromobīli pavadošie Grigorovs/Princis, kuri Peterhanselam zaudē 18 stundas, 17 minūtes un 20 sekundes, kas dod 92.vietu, bet Saukāns/Dambis zaudē vēl gandrīz 13 minūtes un atrodas vienu pozīciju zemāk. Tikmēr Meļņikovs/Nikolajevs kopvērtējumā atrodas 29.pozīcijā, bet Kuzņecovs/Jelagins ieņem 67.vietu. Sacensības vēl turpina 104 ekipāžas.
Tikmēr motociklu klasē astotajā posmā uzvarēja pašreizējais čempions Marks Koma no Spānijas (KTM), kurš par minūti un 55 sekundēm apsteidza norvēģi Polu Annešs Ullevalseteru (KTM), Trešais finišēja portugālis Ruvens Farija (KTM), kurš posma uzvarētājam zaudēja tieši septiņas minūtes.
Kopvērtējumā tagad Koma apsteidz francūzi, savu komandas biedru, Sirilu Desprē, kurš astotajā posmā ieņēma septīto vietu, par minūti un 26 sekundēm.
Savukārt smago automašīnu klasē astotajā posmā 48.vietā finišēja "Team Latvia" pavadošā ekipāža francūzis Žans-Šarls Morī ar stūrmaņiem Žanu-Klodu Kakē no Beļģijas un Kasparu Dambi no Latvijas, uzvarētājam Alešam Lopraisam no Čehijas zaudējot divas stundas, 42 minūtes un 29 sekundes.
"RE Autoclub" sagatavotā automašīna ar krieviem Dmitriju Pavlovu, Oļegu Uperenko un latvieti Gintu Cīruli astotajā posmā finišu nesasniedza.
Kopvērtējumā līderpozīciju saglabāja Žerards de Rojs no Nīderlandes, kurš tagad par 15 minūtēm un 39 sekundēm apsteidz Lopraisa ekipāžu, bet Morī ekipāža atrodas 57.pozīcijā. Sacensības vēl turpina 60 ekipāžas.
Kopā "Dakaras" rallijreida sacensībās "Team Latvia" sastāvā ir 20 cilvēki, kas atbild par trim sporta automašīnām, trim tehniskajām un vienu žurnālistu automašīnu.
Kā ziņots, "OSCar eO" ir nopietna sporta mašīna ar četriem velkošiem riteņiem, vienu elektromotoru, 210 kilovatiem, 800 ņūtonmetriem, vienu elektrisko ģeneratoru, vienu iekšdedzes motoru, kas iedzen šo ģeneratoru, 240 litru benzīnbāku un, galvenais, - ar 160 maziem akumulatoriem, kas dod 600 voltu strāvas spriegumu. Savukārt "RE Autoclub" jau vairāk nekā 20 gadus ir vieni no vadošajiem apvidus automašīnu tehniskās apkopes un remonta, sporta automašīnu būves un sagatavošanas veicējiem. Ne tikai Latvijas, bet arī citu valstu autosportisti pat pirms pasaules mēroga sacensībām bieži uztic savas sporta mašīnas tieši "RE Autoclub".
Dienvidamerikā notiekošajā "Dakaras" rallijreidā nepiedalās Latvijas motosportisti Jānis un Einārs Vinteri, kuriem neizdevās savākt nepieciešamo finansējumu, lai nodrošinātu pilnvērtīgu startu sacensībās.
Iepriekšējos divos gados prestižajās daudzdienu sacensībās neviens no Latvijas sportistiem nestartēja.
Sacensības risināsies līdz 15.janvārim.
Jau vēstīts, ka nopietni tika izvērtēta šī gada rallijreida atgriešanās Āfrikas kontinentā, taču, ņemot vērā pēdējo divu gadu pieredzi, kad tas veiksmīgi risinājās Argentīnā un Čīlē, organizatori pieņēma lēmumu nemainīt sacensību norises vietu.
Rallijreids no 1979. līdz 2007.gadam 29 reizes norisinājās Āfrikā. 2008.gadā tas drošības iemeslu dēļ tika atcelts, bet 2009. un 2010.gadā risinājās Argentīnā un Čīlē.